Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuienkerkse Polders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zuienkerkse Polders

    Hoi,

    Ik bevind me binnenkort weer met regelmaat in de polders tussen Blankenberge, Wenduine en Zuienkerke.
    Kan iemand me eventueel melden (al dan niet met kaart) waar je het meeste kans hebt om vogels te spotten (en fotograferen)?
    De alledaagse vogels zijn altijd welkom, de meer speciale (uilen, valken, whatever) zijn meer dan welkom.

    Ik weet dat vogels niet op 1 plek blijven, zo dom ben ik ook weer niet .
    Maar zijn er plekken waar er meer kans is dan anderen?

    Alvast bedankt!
    Blacky

  • #2
    Re: Zuienkerkse Polders

    Mooie plaats om te vertoeven aldaar
    Eigenlijk zijn de gehele polders aldaar geschikt om vogels te spotten en eventueel te fotograferen.
    Beetje rondrijden, en zoeken eigenlijk totdat je iets vind.

    De Uitkerkse polders zijn heel mooi om te zien en rond te struinen
    Je hebt er verschillende vogelkijkhutten, dus ideaal om er enkele dagen het beste van te maken
    Meer info kan je vinden http://www.uitkerkse-polder.be/

    En hier heb je een plannetje waar de vogelkijkhutten te vinden zijn http://www.uitkerkse-polder.be/hoebe...ttennieuw.html

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Zuienkerkse Polders

      niet mee inzitten, je zult de bosjes fotografen wel van ver zien, waarschijnlijk makkelijker dan de vogels

      Comment


      • #4
        Re: Zuienkerkse Polders

        Ik ken die buurt zeer zeer goed.
        Eigenlijk is er een groot gebied waar natuurverenigingen de grond hebben opgekocht en hebben aangepast om vogels een rustplaats te bieden.
        Het geluk wil dat je 2 straten hebt die door dat gebied lopen. Je kan er met de auto of met de fiets gemakkelijk door. Je kan de auto ook gemakkelijk kwijt in de berm en dan met een rijstzak vanuit de wagen fotograferen.

        Het gemakkelijkste is als je vanuit Blankenberge vertrekt achter het hospitaal weg richting Zuienkerke de polders in. (Scharebrugstraat)
        Dan kom je na +/- 2 km op een plitsing van de weg.
        De ene weg gaat richting Nieuwmunster (Koeistraat.) de andere richting Zuienkerke. (Hooistraat)

        Ze zijn beide de moeite.
        Echter wil je de zon achter je hebben dan neem je best de weg richting Nieuwmunster en dan is het natuurgebied vooral noordgericht voor jou.
        Wil je de zon tegen dan neem je de andere weg.

        Comment


        • #5
          Re: Zuienkerkse Polders

          Alvast bedankt allemaal, gisteren gaan lopen in de polders naar het kerkhof toe, maar geen fotografen tegengekomen.
          Had erna wel geen fut meer om met de camera er terug in te trekken, volgende keer beter .

          Comment


          • #6
            Re: Zuienkerkse Polders

            als je geen fotograven ziet loop je op de verkeerde plek

            Comment


            • #7
              Re: Zuienkerkse Polders

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Je kan de auto ook gemakkelijk kwijt in de berm en dan met een rijstzak vanuit de wagen fotograferen.
              moet je heel veel geluk voor hebben... héél associaal ook om je op de plaatsen te parkeren die voorzien zijn om verkeer uit de andere richting te kunnen passeren.

              Al heb ik al gemerkt dat over andere mensen nadenken niet echt iets voor vogelspotters is...

              Comment


              • #8
                Re: Zuienkerkse Polders

                Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                moet je heel veel geluk voor hebben... héél associaal ook om je op de plaatsen te parkeren die voorzien zijn om verkeer uit de andere richting te kunnen passeren.

                Al heb ik al gemerkt dat over andere mensen nadenken niet echt iets voor vogelspotters is...
                Dat valt echt goed mee hoor. Om de 50 meter heb je wel een inhammetje waar de boer door moet naar zijn veld.
                Meestal is het licht verhard of is het gewoon gras.
                Je kan daar met de wagen perfect even op parkeren zonder een last te zijn voor iemand of voor het verkeer.
                Wel beter niet doen als het zwaar geregend heeft want je zou wel eens vast kunnen zitten met de wagen.

                Ik passeer veel in die buurt. Je ziet met regelmaat fotografen staan aan de hekkens van de wijden. Of ze schieten vanuit de wagen met een rijstzak op hun portier.

                Comment


                • #9
                  Re: Zuienkerkse Polders

                  Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                  als je geen fotograven ziet loop je op de verkeerde plek
                  Denk ik niet, ik heb er al vele dagen rondgereden zonder andere fotografen tegen te komen
                  Als de tijd van de Velduilen voorbij is dan is er al een héél pak minder volk te bespeuren hoor

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zuienkerkse Polders

                    Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                    .... Al heb ik al gemerkt dat over andere mensen nadenken niet echt iets voor vogelspotters is...
                    Als iedereen een beetje meeleeft met de andere zijn hobby zijn er geen problemen ;-)

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment

                    Working...
                    X