Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijen van den aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterijen van den aldi

    Zaterdag 8/4/2017 liggen de oplaadbare ready-to-use batterijen van de aldi weer in de winkels. 3,99 eur voor 4 AA 2300 mah.

    Peter

  • #2
    Re: batterijen van den aldi

    Het zijn nog dezelfde als vorige keer, ze hebben ongeveer de opgegeven capaciteit, en ze waren geladen bij aankoop (de juiste testgegevens heb ik niet meer, maar ze zijn zeker niet slecht).
    Je krijgt waar voor je geld.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: batterijen van den aldi

      Ik heb vorig jaar een hele lading AA cellen gekocht.
      Nu, ongeveer een jaar later zijn er echt opvallend veel uitgevallen.

      Ik koop nu gewoon de Panasonic Eneloop batterijen, ze zijn iets duurder maar gaan wel merkbaar langer mee (ofwel heb ik een slechte batch).

      Comment


      • #4
        Re: batterijen van den aldi

        Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht

        Ik koop nu gewoon de Panasonic Eneloop batterijen, ze zijn iets duurder maar gaan wel merkbaar langer mee (ofwel heb ik een slechte batch).
        100% gelijk Joris, ik heb hier Eneloop batterijen die acht jaar oud zijn (zet er steeds de datum en set nummer op) en nog nooit één enkele uitvaller gehad.
        Ik hou wel steeds mijn sets bij elkaar.

        Comment


        • #5
          Re: batterijen van den aldi

          Voor mij in elk geval geen Aldi batterijen meer ;-)

          Comment


          • #6
            Re: batterijen van den aldi

            Ik heb hier nog geen problemen gehad met Aldi nimh accu's, maar ze worden nooit helemaal ontladen (bijladen is geen probleem voor low selfdischarge nimh cellen), en ik heb geen toepassingen waarbij ze heel dikwijls (dagelijks of wekelijks) moeten worden geladen.
            Ze komen dus niet onder de 0,9V en ze worden maximum met 1A geladen.
            Ik weet dat sommigen proberen om echt het laatste beetje uit de accu's te krijgen, maar daar kunnen ze dus niet tegen (toch niet die van den Aldi, misschien kan Eneloop daar beter tegen).
            Maar ik lees ook geregeld dat de Eneloop accu's met grotere capaciteit ook vroegtijdig de geest geven als ze niet op de juiste manier gebruikt worden (het zal dan toch moeilijk zijn om low selfdischarge accu's te produceren die een grote capaciteit combineren met een lange levensduur).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: batterijen van den aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik heb hier nog geen problemen gehad met Aldi nimh accu's, maar ze worden nooit helemaal ontladen (bijladen is geen probleem voor low selfdischarge nimh cellen), en ik heb geen toepassingen waarbij ze heel dikwijls (dagelijks of wekelijks) moeten worden geladen.
              Ze komen dus niet onder de 0,9V en ze worden maximum met 1A geladen.
              Ik weet dat sommigen proberen om echt het laatste beetje uit de accu's te krijgen, maar daar kunnen ze dus niet tegen (toch niet die van den Aldi, misschien kan Eneloop daar beter tegen).
              Maar ik lees ook geregeld dat de Eneloop accu's met grotere capaciteit ook vroegtijdig de geest geven als ze niet op de juiste manier gebruikt worden (het zal dan toch moeilijk zijn om low selfdischarge accu's te produceren die een grote capaciteit combineren met een lange levensduur).
              Ik gebruikte die van mij in mijn flitsers. Flitsers worden op huwelijken gebruikt, en enkel bij het avondfeest dus ook geen zeer grote ontladingen.
              Na elke trouw gewoon terug opgeladen, ook aan 1A max.

              Maar goed, je zal misschien ook wat geluk moeten hebben (dat kan bij andere batterijen ook het geval zijn).

              Comment

              Working...
              X