Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Canon EOS 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met Canon EOS 300D

    Hallo,

    ik zet deze thread eventjes hier, omdat ik niet weet op welk forum ik hem anders zou kunne posten...

    Ik heb een probleem met mijn Canon EOS 300D : wanneer ik mijn foto's op de pc wil zetten (laatste update van de software van Canon net uitgevoerd) krijg ik steeds de melding dat er geen foto's op de geheugenkaart staan, terwijl deze barstensvol staat...

    Heeft nog iemand dit probleem gehad ? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

    MOD: lijkt mij meer iets voor C&A
    Last edited by Dolphin; 13 september 2004, 17:48. Reden: lijkt mij meer iets voor C&A
    Canon EOS 300D - Minolta Dynax 4

    Als een slordig bureau getuigd van een slordige geest, wat betekent dan een leeg bureau ?

    Http://www.philippepascal.be

  • #2
    Re: Probleem met Canon EOS 300D

    Probeer de foto´s terug te krijgen met Digital Image Recovery, freeware tooltje dat je kan downloaden op http://www.happyfoto.de/rescue.php Daarna de geheugenkaart in de camera formatteren zal misschien de oplossing kunnen zijn?

    Succes

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met Canon EOS 300D

      Plofkop, bedankt voor het advies, het heeft echter niet mogen baten.

      De foto's staan nog steeds op de geheugenkaart in de camera, die ik probeer te lezen door het programma Zoombrowser van Canon... Ik krijg echter nog steeds de melding dat ergeen foto's op deze CF-kaart staan...
      Canon EOS 300D - Minolta Dynax 4

      Als een slordig bureau getuigd van een slordige geest, wat betekent dan een leeg bureau ?

      Http://www.philippepascal.be

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met Canon EOS 300D

        Heb je al eens geprobeerd met een cardreader?

        ZABB
        BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met Canon EOS 300D

          Hallo Zabb,

          neen, heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik ook zo geen card-reader heb. Tot nu toe heeft het namelijk steeds perfect gegaan via de camera, en ik vond het dan als student-met-een-studentenbudget een beetje gek om nog eens 25 euro aan een reader uit te geven... Maar, als ik echt niet anders vind, zal ik wel moeten...

          Nog iemand een idee ?
          Canon EOS 300D - Minolta Dynax 4

          Als een slordig bureau getuigd van een slordige geest, wat betekent dan een leeg bureau ?

          Http://www.philippepascal.be

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met Canon EOS 300D

            Lukt het met een ander kaartje wel of is het alleen dat?
            Dan kan je een fout aan de camera al uitsluiten hé
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met Canon EOS 300D

              Euhm... heel stom antwoord misschien ; maar ik heb maar één kaartje van 1GB (heb ik ook niet meteen een ander nodig)

              Aansluiten op een andere pc geeft net hetzelfde probleem...
              Canon EOS 300D - Minolta Dynax 4

              Als een slordig bureau getuigd van een slordige geest, wat betekent dan een leeg bureau ?

              Http://www.philippepascal.be

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met Canon EOS 300D

                Hmm, staat de instelling in de cam goed (ergens heb je de optie waarmee je kunt instellen waarvoor je de cam wil gebruiken (communication normal of PTP)....
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met Canon EOS 300D

                  Hij is aangesloten via de USB-kabel, en de communicatie staat op "normaal"
                  Canon EOS 300D - Minolta Dynax 4

                  Als een slordig bureau getuigd van een slordige geest, wat betekent dan een leeg bureau ?

                  Http://www.philippepascal.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met Canon EOS 300D

                    Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeP
                    Hij is aangesloten via de USB-kabel, en de communicatie staat op "normaal"
                    Ok, instellingen op de cam zijn dus goed ingesteld... Kun je nog een foto maken op het kaartje?
                    Probeer in elk geval iemand in je buurt te vinden die een cardreader heeft en/of een ander kaartje, kwestie om de oorzaak van het probleem te kunnen localiseren.
                    Het kan trouwens perfect zijn dat je na herformatteren van het kaartje weer probleemloos kunt werken. Maar ik zou dat pas doen nadat je de foto's op je PC hebt kunnen zetten
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met Canon EOS 300D

                      probeer de oude firmwaer weer terug teplaatsen of nog maals de laatste.
                      ik denk dat er een communicatie probleem is geweest tijdens het updaten.
                      Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met Canon EOS 300D

                        Oorspronkelijk geplaatst door wilco v dijk
                        probeer de oude firmwaer weer terug teplaatsen of nog maals de laatste.
                        ik denk dat er een communicatie probleem is geweest tijdens het updaten.
                        Wilco, hij heeft het over de software, niet over de firmware... Weet jij meer? Zelfs dan nog zou dat geen probleem mogen geven...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem met Canon EOS 300D

                          Mijn CANON EOS 300D heeft dit probleem reeds van in den beginne.
                          Enkel als ik alles clean installeer wil het de 1ste keer wel eens lukken en nadien vindt de PC geen foto's op het kaartje.

                          Daags nadien gewoon voor enkele Euro's (was vrij goedkoop in de FNAC) een cardreader gekocht en het probleem loste zichzelf op

                          Zowel thuis als op kantoor had ik dit probleem (Thuis WinXP PRO SP1, op kantoor Win2K SP3).

                          Mvg,
                          *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem met Canon EOS 300D

                            Hallo Philippe,


                            Ik denk dat het héél zinvol is van een cardreader te kopen, werkt gewoon veel sneller en stukken gemakkelijker. Ik voel me ook altijd veel geruster as de camera niet op de desk moest staan. Trouwens ik gebruik mijn CF kaartjes voor alles en nog wat naar weg te schrijven. Gewoon veel handiger als een CD-ROM of de verouderde diskette. Je kan er software opzetten of MP3 bestanden, natuurlijk ook foto's om te laten printen. Met de cardreader krijgen oude kaartjes weer een bestemming.

                            Jeff Ceuppens (alias Digipics357)
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem met Canon EOS 300D

                              Men moet over een volledig geladen batterij beschikken of een netvoeding, maar dat zullen jullie al wel weten, ik schrijf het maar omdat heel dikwijls de simpele dingen over het hoofd worden gezien.
                              Groetjes.
                              Morris.
                              Morris.
                              http://www.wix.com/morisse/deurne-diest

                              Comment

                              Working...
                              X