Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

    Hallo iedereen,

    Ik moet binnenkort een trouwfeest doen en dit heel de dag van smorgens tot aan de openingsdans...ik heb zelf een Nikon D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS en een TAmron 70-300 VC en ook de 50mm 1.8f en 35mm 1.8f
    Dus hier kan ik goed mee uit de voeten en heb met dit materiaal al meerdere trouwpartijen gedaan...maar ik heb wat schrik dat ik een defeckt of iets dergelijks zal hebben aan mijn D7200 en juist op die dag je zal het altijd zien.
    Ik weet het dit is een beetje doemdenkerij maar ik heb geen Back-up toestel voorhanden en dit geeft me een beetje een ongerust gevoel je weet maar nooit!!

    Nu heeft een vriend van mij voorgesteld om zijn Canon 70D plus in titel genoemde lens aan mij te lenen.

    Ik denk op zich wel een mooie combinatie maar het is van Canon...zou dit een probleem zijn indien ik deze toch moest gebruiken voor een bepaalde fotoshoot want de lens die erop staat is ook wel niet mis denk ik.

    Is er een groot verschil qua bediening en vraag ik best of ik de combinatie al een weekje opvoorhand kan proberen???

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

    Goh ik denk dat je er best wel mee uit de voeten zal kunnen. Ik neem aan dat je al gewend bent om in de menu te duiken van de Canon G7X Mark II. En je hebt ervaring met de Panasonic, andere Canon, Sony en Nikon.
    Dus je zult wel gewend zijn om in de menu' s te duiken van een andere camera.

    Ik neem aan dat je een versie 1 van de 70-200 F2.8 IS hebt. Ergens heb ik weleens begrepen dat deze minder scherp is op 200mm F2.8. Heb je trouwens een flits tot je beschikking? Zou die wel gebruiken. En hou er ook rekening mee dat de lens net even als iets langere lens gedraagt, als een normale 70-200 op een Nikon D7200.

    Advies is ook om in raw te werken.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

      Als ik mijn camera heb ingesteld, wordt er vaak tijdens een hele sessie nog maar één knop gebruikt en ook in de menu's kom ik zelden.

      Waar ik misschien zorgen over zou maken is de misschien afwijkende kleuren van de twee camera's.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Als ik mijn camera heb ingesteld, wordt er vaak tijdens een hele sessie nog maar één knop gebruikt en ook in de menu's kom ik zelden.

        Waar ik misschien zorgen over zou maken is de misschien afwijkende kleuren van de twee camera's.
        Raw gebruiken en dan in dezelfde raw editor stoppen.

        Maar bij Canon heb je ook verschillende kleur standen. Niet witbalans, maar scenes dacht ik. Deze kun je ook weer naderhand aanpassen en die hebben ook een invloed op de kleuren. Maar bij een universeel raw editor wordt deze instelling niet gebruikt
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

          Je kan altijd een colorchecker passport gebruiken. Maakt het makkelijk om de kleuren gelijk te trekken.


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

            Oorspronkelijk geplaatst door encom Bekijk bericht
            Je kan altijd een colorchecker passport gebruiken. Maakt het makkelijk om de kleuren gelijk te trekken.


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Dan zou ik wel een standaard witbalans keuze maken en niet de witbalans op auto laten. Want dan veranderd het nog heel de tijd.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

              Waarom huur je niet gewoon dezelfde body zoals degene die je hebt ?
              Dan ben je bovendien niet gebonden aan dat ene objectief maar dan kan je kiezen uit de objectieven die je hebt en kent.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

                Hoi,

                je schrijft dat je reeds meerdere trouwpartijen gedaan hebt.
                Vanwaar nu plots wél de vrees dat er iets mis kan gaan en eerder niet???
                Nu huren of een 2e body aanschaffen, anders zit je de volgende keer weer met deze gedachte.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

                  Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                  Hoi,

                  je schrijft dat je reeds meerdere trouwpartijen gedaan hebt.
                  Vanwaar nu plots wél de vrees dat er iets mis kan gaan en eerder niet???
                  Nu huren of een 2e body aanschaffen, anders zit je de volgende keer weer met deze gedachte.
                  Hier sluit ik me toch bij aan hoor, net als altijd in backup wegschrijven op de geheugenkaarten, als 1 van de 2 kaartjes stukgaan heb je het andere nog

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70D plus 70-200 mm 2.8f IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Hoi,

                    je schrijft dat je reeds meerdere trouwpartijen gedaan hebt.
                    Vanwaar nu plots wél de vrees dat er iets mis kan gaan en eerder niet???
                    Nu huren of een 2e body aanschaffen, anders zit je de volgende keer weer met deze gedachte.
                    Inderdaad heb ik meerdere trouwpartijen gedaan maar toen had ik mijn D90 nog (Nu ook niet direct de beste camera maar toch een geruststelling dat ik die in mijn tas had zitten. Omdat alles wat was stilgevallen i.v.m. opdrachten heb ik deze verkocht.
                    Maar nu ik terug meerdere opdrachten krijg zou ik wel een nieuw toestel willen aanschaffen en mijn D7200 als backup gebruiken maar financieel is het nog even afwachten daarom dat ik blij ben met het voorstel van die vriend,alleen is het Canon!

                    grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment

                    Working...
                    X