Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 Vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 Vraagjes

    Hi all,

    mijn eerste post op dit forum, hoop dat jullie me wat kunnen helpen met mijn vragen.
    Ik overweeg om een Nikon D70 aan te schaffen, ik begin mijn oude analoge slr toch wel erg te missen, en heb spijt dat ik indertijd een Sony DSC717 heb aangeschaft.
    Vroeger gebruikte ik een Nikon F50, met twee lenzen... Nu zou ik dus een D70 body willen aanschaffen maar ik zou mijn "oude" lenzen willen blijven gebruiken. Is dit mogelijk op de D70, zonder verlies van de AF etc...?

    De lenzen die ik heb zijn de volgende :
    - Nikon 70-300/4,0-5,6 AF G Nikkor
    - Nikon 28-80 (kitlens die indertijd bij de F50 stak, moet volgens mij ook een AF G zijn, maar ben echter niet zeker)

    Indien deze lenzen bruikbaar zijn, is dit een goeie combinatie om goede foto's te nemen of is dit af te raden volgens jullie?

    Alvast bedankt voor jullie reacties,

    Tommy
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

  • #2
    Re: D70 Vraagjes

    Die lenzen zijn perfect bruikbaar op de D70.

    de F50 is ook al een cpu gestuurde SLR, en alle G type objectieven werken prima op DSLR's dus ook de D70!
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

    Comment


    • #3
      Re: D70 Vraagjes

      Ok, thanx mate... Zonet even naar een camera shop in Hong Kong gebeld (ik zit in China momenteel) en de D70 staat daar 7000HK$ (730€), nothing can stop me now
      Tommy
      My homepage : www.digitalviolence.be

      Comment


      • #4
        Re: D70 Vraagjes

        je moet ook wel rekening houden met de vergrotingsfactor van 1,5 uw 70-300 word dus een 105-450 mm en de 28-80 een 42-120 mm
        Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
        www.bartvo.be

        Comment


        • #5
          Re: D70 Vraagjes

          Oorspronkelijk geplaatst door B@rT
          je moet ook wel rekening houden met de vergrotingsfactor van 1,5 uw 70-300 word dus een 105-450 mm en de 28-80 een 42-120 mm
          ...... met andere woorden, neem de bijbehorende (kit)lens 18-70mm DX.
          Werkelijk perfect, zeker gezien de prijs.

          succes met je (mooie) aankoop.

          met vriendelijke groet

          Chris
          NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

          Comment


          • #6
            Re: D70 Vraagjes

            Ok, thanx voor deze zeer nuttige tip... Zie ik me inderdaad wel verplicht de kitlens erbij te nemen...
            Tommy
            My homepage : www.digitalviolence.be

            Comment


            • #7
              Re: D70 Vraagjes

              waar bestel jij die???

              Comment


              • #8
                Re: D70 Vraagjes

                Oorspronkelijk geplaatst door @nneke
                waar bestel jij die???
                In Hong-Kong
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: D70 Vraagjes

                  Ik bestel die nergens, ik ga die zelf halen aangezien ik daar toch binnenkort een paar dagen zit... Indien jullie geinteresseerd zijn kan ik wel eens informeren of die ook mail order doet...
                  Tommy
                  My homepage : www.digitalviolence.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 Vraagjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door TommyG
                    Ik bestel die nergens, ik ga die zelf halen aangezien ik daar toch binnenkort een paar dagen zit... Indien jullie geinteresseerd zijn kan ik wel eens informeren of die ook mail order doet...
                    Ik hoop dat je er dan mee door de douane geraakt
                    [Nikon D5100 & Nikon D70]
                    [Yves en Liesbeths blog Resort]

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70 Vraagjes

                      Tip om door de douane te geraken:
                      1) zeker alles uit de dozen doen. Fototoestel, lenzen, ...
                      2) het kan nuttig zijn het fototoestel in de handbagage te steken en zorg ervoor dat je het toestel goed kan gebruiken. Desnoods verschillende foto's op plaatsen (tip, waarom geen CF meedoen van hier vb 64 Mb waarop enkele beelden staan van hier atomium, ...) wanneer je de douane moet passeren en ze vragen zus en zo, steek die CF in het toestel en toon de beelden. Je kan zo tonen dat je reeds foto's hebt genomen en dat je dat beloofd had aan kennissen om te tonen daar in die streek waar je bent
                      Dan maar hopen dat dit lukt.
                      Misschien een faktuur van hier meenemen van iemand. Er staan immers geen serienummers op en verdorie, je moet het toestel goed kennen eer je weet waar het serienummer staat.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70 Vraagjes

                        Ondertussen al een tijdje terug, met D70, absoluut geen problemen bij de douane gehad, al blijft dit natuurlijk altijd wel een risico.
                        Voor de reizigers onder jullie, check zeker eens Tin Cheung Camera shop op Nathan Road. Zeer goede service en zeer scherpe prijzen, en nee, geen grijze import, alles officiëel met garantie...

                        Cameratassen zijn hier ook een koopje, vooral Lowepro stuff, makkelijk 30-40 procent cheaper dan bij ons...
                        Tommy
                        My homepage : www.digitalviolence.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70 Vraagjes

                          Je lenzen zijn heel aardig bruikbaar op een D70; kun je goedkoop een kitlens bemachtigen, hij is altijd leuk; maar voor iets meert geld heb je misschien een 15-30 of 12-24 en dan heb je toch meer mogelijkheden.
                          De scherpte van de G lens 28-80 is in ieder geval zeker heel goed, zelfs afgezien van de lage prijs.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment

                          Working...
                          X