Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Camera met smartphone bediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Camera met smartphone bediening

    Beste,

    Ik vertrek naar Canada in September voor een kleine maand, en wil daar een paar mooie herinneringen vastleggen.
    Ik heb momenteel een Sony SLT-A55 wat opzich een goede camera is ondanks z'n leeftijd.

    Het probleem is altijd als je iemand tegenkomt en je vraagt om een foto te nemen, mensen kunnen daar niet mee overweg.
    Dus ik dacht, als ik nu een camera koop die je kan bedienen via je smartphone, en ik zet dat op een statiefje. (maar dan is live view wel zeker nodig).

    Zijn er al camera's die dit ondersteunen? Ik was even gaan kijken bij Canon (ooit een 450D gehad, ook steeds tevreden van geweest).
    Maar dan moet je naar een EOS70D gaan en dan zit je toch al snel 1000+ met een deftige lens.

    Het hoeft voor mij geen DSLR te zijn, en goede hybrid toestel is ook goed. Vaak loop ik gewoon rond met m'n Samsung S7 die levert mooie point en shoot af.. : )

    Alvast bedankt voor jullie input, ik volg de markt niet echt helemaal meer vandaar m'n vraag.

    mvg,
    Jordy
    Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

  • #2
    Re: Welke Camera met smartphone bediening

    o.a. de Sony hx400v kan via je smartphone bediend worden. Ik dacht wel enkel als je NFC hebt.
    Olympus Pen e-pl8 heeft deze functie ook.

    Maar heeft je camera geen timer-modus of geen aansluiting om een remote trigger aan te sluiten?
    Last edited by Tonerider; 4 april 2017, 09:34.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Camera met smartphone bediening

      Remote trigger zal waarschijnlijk beter werken dan de Eos-remote op een Canon 70 d.Valt regelmatig uit.Bij mij althans.(Lees eens de reviews bij de Eos-remote in de Apple-store of Google.)

      Comment


      • #4
        Re: Welke Camera met smartphone bediening

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        o.a. de Sony hx400v kan via je smartphone bediend worden. Ik dacht wel enkel als je NFC hebt.
        Olympus Pen e-pl8 heeft deze functie ook.

        Maar heeft je camera geen timer-modus of geen aansluiting om een remote trigger aan te sluiten?
        Ja timer modus heeft die, maar is niet zo handig, als je nog settings moet wijzigen. 5 jaar camera innovatie zal wel wat verbeteringen op elk vlak met zich meebrengen denk ik dan.
        Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

        Comment


        • #5
          Re: Welke Camera met smartphone bediening

          Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
          Ja timer modus heeft die, maar is niet zo handig, als je nog settings moet wijzigen. 5 jaar camera innovatie zal wel wat verbeteringen op elk vlak met zich meebrengen denk ik dan.
          Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik denk dat je niet zo veel tijd gaat uitsparen door bediening via smartphone. Op de tijd dat ik mijn gsm opdiep en unlock sta ik al terug bij mijn camera.
          En ik zou er meer mee inzitten dat men dan meer kans heeft om met mijn camera te gaan lopen omdat ik om mijn smartphone zit te koekeloeren i.p.v. mijn camera in het oog te houden. (alhoewel je dan natuurlijk live view hebt van uw gsm tijdens de achtervolging).
          En op elke foto sta je dan met je smartphone in je handen.

          Het zou voor mij meer een leuke feature zijn die mooi meegenomen is als ik toch een nieuw toestel zou kopen, maar om er speciaal een toestel voor te kopen of om dat de doorslaggevende factor te zijn? Ik zie meer nadelen dan voordelen, maar zoals gezegd: ieder zijn ding en het is niet aan mij om iemands rekening te maken.

          Hopelijk vind je een toestel naar uw goesting.

          Persoonlijk ben ik meer tevreden van mijn e-pl6 (deze heeft echter nog geen nfc) dan van de hx400v. Die laatste heb ik weer verkocht. Grootste voordeel van e-pl is dat je in RAW kan trekken, maar hij is natuurlijk ook veel compacter en naar mijn gevoel trekt hij ook scherpere foto's.
          Natuurlijk is het zoombereik van de hx400v veel groter, maar voor selfies is dat niet nodig.

          Er zullen nog wel genoeg toestellen zijn die aan je vereisten voldoen.

          Hier heb je een buying guide: kan je kiezen tussen vaste lens of niet en dan kies je bij connectivity voor remote
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
          Last edited by Tonerider; 4 april 2017, 10:12.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Camera met smartphone bediening

            Waarom overweeg je de fiji x100t of f niet, perfect voor travel en street, erg onschuldig toestelletje, met behoorlijke wifi mogelijkheden
            Met zo'n toestel zal je ook iets minder reacties uitlokken, de sluiter is volledig geluidloos, dat doet ook al veel vind ik
            Maar lees je toch vooral eend bij over hoe het aan te pakken om iedereen te fotograferen, bvb bij straatfotografie heb je erg veel truken en tips waardoor dit verl kan beteren, alleen door ook te oefenen uiteraard

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Welke Camera met smartphone bediening

              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
              Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik denk dat je niet zo veel tijd gaat uitsparen door bediening via smartphone. Op de tijd dat ik mijn gsm opdiep en unlock sta ik al terug bij mijn camera.
              En ik zou er meer mee inzitten dat men dan meer kans heeft om met mijn camera te gaan lopen omdat ik om mijn smartphone zit te koekeloeren i.p.v. mijn camera in het oog te houden. (alhoewel je dan natuurlijk live view hebt van uw gsm tijdens de achtervolging).
              En op elke foto sta je dan met je smartphone in je handen.

              Het zou voor mij meer een leuke feature zijn die mooi meegenomen is als ik toch een nieuw toestel zou kopen, maar om er speciaal een toestel voor te kopen of om dat de doorslaggevende factor te zijn? Ik zie meer nadelen dan voordelen, maar zoals gezegd: ieder zijn ding en het is niet aan mij om iemands rekening te maken.

              Hopelijk vind je een toestel naar uw goesting.

              Persoonlijk ben ik meer tevreden van mijn e-pl6 (deze heeft echter nog geen nfc) dan van de hx400v. Die laatste heb ik weer verkocht. Grootste voordeel van e-pl is dat je in RAW kan trekken, maar hij is natuurlijk ook veel compacter en naar mijn gevoel trekt hij ook scherpere foto's.
              Natuurlijk is het zoombereik van de hx400v veel groter, maar voor selfies is dat niet nodig.

              Er zullen nog wel genoeg toestellen zijn die aan je vereisten voldoen.

              Hier heb je een buying guide: kan je kiezen tussen vaste lens of niet en dan kies je bij connectivity voor remote
              https://www.dpreview.com/products/se...oteControl=Yes
              Ik begrijp je standpunt! Ik zal eens polsen in m'n vriendenkring of ik dat eens kan testen in the field. Thanks voor die link!


              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              Waarom overweeg je de fiji x100t of f niet, perfect voor travel en street, erg onschuldig toestelletje, met behoorlijke wifi mogelijkheden
              Met zo'n toestel zal je ook iets minder reacties uitlokken, de sluiter is volledig geluidloos, dat doet ook al veel vind ik
              Maar lees je toch vooral eend bij over hoe het aan te pakken om iedereen te fotograferen, bvb bij straatfotografie heb je erg veel truken en tips waardoor dit verl kan beteren, alleen door ook te oefenen uiteraard

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              Kwa budget kan die er wel af, maar die fuji x100t/f heeft wel geen zoom. Met 35mm heb je wel een groot bereik maar dat is het dan. Zal wel een super camera zijn. Maar beetje zoom is altijd wel leuk meegenomen als je niet elke foto achteraf wil gaan nabewerken. Ik merk dat Fuji wel al het vertst staat precies met die remote control en dat die wel goed werkt. Ik zal eens in de lijn van Fuji kijken.
              Bedankt voor de tip wel !
              Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

              Comment


              • #8
                Re: Welke Camera met smartphone bediening

                Sony RX100 vanaf model II hebben allemaal wifi en bediening via smartphone. Is eigenlijk een heel makkelijk toestel, je kan hem op auto zetten en dan is het gewoon afdrukken.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Camera met smartphone bediening

                  Goh ik heb ooit de Canon EOS 6D bediend vanaf de IPad. Dus Canon heeft toestellen waarbij dit erop zit, ik neem aan dat alle Canon' s met een leeftijd van 6D en nieuwer met Wifi dit ondersteunen
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Camera met smartphone bediening

                    Inderdaad, de 6D heeft wifi maar de autofocus tijdens live view is niet om over naar huis te schrijven.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Camera met smartphone bediening

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Inderdaad, de 6D heeft wifi maar de autofocus tijdens live view is niet om over naar huis te schrijven.
                      Het is dan ook geen systeem camera die gebouwd is om snel te focussen op basis van de uitgelezen sensor informatie.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Camera met smartphone bediening

                        Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
                        ............
                        ..................................................
                        Kwa budget kan die er wel af, maar die fuji x100t/f heeft wel geen zoom. Met 35mm heb je wel een groot bereik maar dat is het dan. Zal wel een super camera zijn. Maar beetje zoom is altijd wel leuk meegenomen als je niet elke foto achteraf wil gaan nabewerken. Ik merk dat Fuji wel al het vertst staat precies met die remote control en dat die wel goed werkt. Ik zal eens in de lijn van Fuji kijken.
                        Bedankt voor de tip wel !
                        wellicht kan onderstaande je helpen,.. de Fuji schatkamer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Camera met smartphone bediening

                          Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
                          wellicht kan onderstaande je helpen,.. de Fuji schatkamer

                          http://app.fujifilm-dsc.com/en/camera_remote/index.html
                          Ben aan het kijken naar deze combo;

                          Fujifilm X-T20 zilver + 18-55mm F/2.8-4.0 R LM OIS (1199 euro).

                          Alleen heb ik nog nooit met Fuji gewerkt, hoop dat ik tevreden ben van de foto's die eruit komen..
                          Iemand nog een leuke statief aan te raden voor travel?

                          Thanks
                          Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Camera met smartphone bediening

                            Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
                            Ben aan het kijken naar deze combo;

                            Fujifilm X-T20 zilver + 18-55mm F/2.8-4.0 R LM OIS (1199 euro).

                            Alleen heb ik nog nooit met Fuji gewerkt, hoop dat ik tevreden ben van de foto's die eruit komen..
                            Iemand nog een leuke statief aan te raden voor travel?

                            Thanks
                            De X-T20 levert identiek dezelfde foto-beeldkwaliteit dan de X-T2.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Camera met smartphone bediening

                              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                              De X-T20 levert identiek dezelfde foto-beeldkwaliteit dan de X-T2.
                              Ik heb geen ervaring met Fuji, vandaar dat ik het hoop, maar een camera van 1200 euro die slechte foto's aflevert zou maar raar zijn zeker ; ).
                              Ik zal nog wat opzoekwerk doen, maar denk wel dat ik die Fuji ga nemen.
                              Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

                              Comment

                              Working...
                              X