Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

    Ik geef het even door omdat ik weet dat veel mensen hier de simkaartjes van Simyo gebruiken voor alarminstallaties en zo.

    Vandaag kreeg ik een SMS van Simyo (nummer 1999 van BASE) waarbij ze zeggen dat ze de handdoek in de ring gooien en er mee stoppen per 7 Juni 2017.
    In de plaats willen ze u een duur abonnement aansmeren natuurlijk
    Dus was ik op zoek naar een alternatief.

    Ondertussen heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd bij Scarlet. Prepaid en saldo geldig voor 6 maand aan 8 euro. Kan je online herladen voor minstens 8 euro per 6 maand.
    Dat was de goedkoopste provider die ik kon vinden voor de gsm die ik eigenlijk nooit gebruik om mee te bellen. (Ideaal voor alarminstallaties en zo)

    Hopelijk hebben jullie iets aan dit bericht.


    Nu ben ik nog op zoek om het saldo dat er op staat te recupereren.
    Er zou een website bestaan die je een groot deel van je beltegoed uitbetaald door een zogenaamde dure dienst aan te bieden.
    Weet iemand welke firma of website dat is?
    Last edited by buurmanBert; 3 april 2017, 17:11.

  • #2
    Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

    Ik gebruik voor mijn alarmsystemen gewoon een Aldi medion mobile prepaid sim-kaartje. Gewoon elk jaar 5 euro erop laden (beltegoed is 1 jaar geldig).
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

      Edit: foute info, sorry
      Last edited by Tonerider; 3 april 2017, 20:47.

      Comment


      • #4
        Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

        Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
        Ik gebruik voor mijn alarmsystemen gewoon een Aldi medion mobile prepaid sim-kaartje. Gewoon elk jaar 5 euro erop laden (beltegoed is 1 jaar geldig).
        Zeer interessant. Ben ik nog te snel geweest. Nu, van 16 euro per jaar ga ik geen honger moeten lijden.

        Maar ik vermoed dat dit gekomen is onder druk van Telenet. Base is dochter van Telenet en Simyo is dan weer een dochter van Base.
        Ik denk dat ze die heel goedkope prepay kaartjes er uit willen?

        Dan is het opletten dat Aldi ook niet het netwerk van Base gebruikt want dan zal je het daar misschien ook nog tegenkomen.

        Comment


        • #5
          Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

          Bij Aldi is het al zover: ze verkopen geen pakketten in de winkel meer onder de uitvlucht van de verplichting te moeten registreren.
          Precies of ze kunnen al die nieuwe nummers niet blokkeren tot dat je jouw gegevens ingeeft.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Bij Aldi is het al zover: ze verkopen geen pakketten in de winkel meer onder de uitvlucht van de verplichting te moeten registreren.
            Precies of ze kunnen al die nieuwe nummers niet blokkeren tot dat je jouw gegevens ingeeft.
            In een winkel als aldi wensen ze geen administratieve rompslomp. Dit verhoogt alleen maar de kosten. Vergeet niet dat ze een copie van je identiteistkaart nodig hebben. Moest het hen genoeg opleveren zouden ze wel verder doen.

            Peter

            Comment


            • #7
              Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              In een winkel als aldi wensen ze geen administratieve rompslomp. Dit verhoogt alleen maar de kosten. Vergeet niet dat ze een copie van je identiteistkaart nodig hebben. Moest het hen genoeg opleveren zouden ze wel verder doen.

              Peter
              Peter, je hebt me duidelijk verkeerd begrepen:

              Stel: Ze geven je gewoon een pakket mee in de Aldi, niks nada rompslomp, maar Medion heeft vooraf al die nummers van die pakketten geblokkeerd tot je thuis via de computer registreert.

              Wat ze daar problemen zoeken die er niet zijn snap ik niet, tenzij ze er ook de brui aan geven en Aldi-Talk opgedoekt wordt.

              Als ik nu bv. een SIM bij Mobile Vikings bestel, zonder nummerbehoud, wordt die mij toegestuurd, MAAR de SIM en het nummer worden maar geactiveerd NA het registreren van mijn ID gegevens. Ik zie geen verschil met AldiTalk.
              Last edited by nete; 4 april 2017, 12:05.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Peter, je hebt me duidelijk verkeerd begrepen:
                Ik denk eerder dat je het niet volledig gesnapt hebt wat Peter bedoelt.
                Peter bedoelt dat ze geen administratieve zaken willen verrichten, dat dit nu in een winkel gebeurt of online via de website van die winkel maakt niet zoveel uit ... het is dan wel gecentraliseerd als het online gebeurt, maar het blijft een investering om die administratie in orde te krijgen.
                Het verschil tussen Aldi en Mobile Vikings is vooral dat het voor MB hun hoofdactiviteit is, bij Aldi is dat eerder weggelegd voor soep en patatten.

                En zoals met veel zaken ... wetgevingen en administratieve verplichtingen maken het soms zo ingewikkeld voor bedrijven om dat nog te verkopen dat ze er liever mee stoppen, vooral als het maar een kleine inkomst voor hun is.
                Last edited by VerSeg; 4 april 2017, 12:46. Reden: Typfout
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Er zou een website bestaan die je een groot deel van je beltegoed uitbetaald door een zogenaamde dure dienst aan te bieden.
                  http://www.betaallijn.be/ gebruik op eigen risico en misschien bestaan er gunstigere aanbieders.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

                    Ik heb nog een abonnement van Base, waar je enkel betaald wat je verbruikt.

                    Ik heb al facturen ontvangen van € 0.06.
                    Maanden dat ik niets verbruik, krijg ik ook geen factuur.

                    mvg
                    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                    Comment


                    • #11
                      Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik denk eerder dat je het niet volledig gesnapt hebt wat Peter bedoelt.
                      Peter bedoelt dat ze geen administratieve zaken willen verrichten, dat dit nu in een winkel gebeurt of online via de website van die winkel maakt niet zoveel uit ... het is dan wel gecentraliseerd als het online gebeurt, maar het blijft een investering om die administratie in orde te krijgen.
                      Het verschil tussen Aldi en Mobile Vikings is vooral dat het voor MB hun hoofdactiviteit is, bij Aldi is dat eerder weggelegd voor soep en patatten.

                      En zoals met veel zaken ... wetgevingen en administratieve verplichtingen maken het soms zo ingewikkeld voor bedrijven om dat nog te verkopen dat ze er liever mee stoppen, vooral als het maar een kleine inkomst voor hun is.
                      Allez, Verseg heeft voor Nete nog maar eens zijn vergrootglas bovengehaald Peter bedoelt natuurlijk dat de Aldi kassiersters geen administratie willen doen voor AldiTalk (= trouwens MedionMobile die ook in Nederland actief zijn als operator).
                      Als ik vooraleer de registratie verplicht werd, een pakketje kocht in "den Aldi", was dat identiek hetzelfde als dat ik een SIM kaart kocht via internet van Proximus, Mobistar, Base, Jim Mobile, Mobile Vikings of wie dan ook, die me met de post bezorgd werd. Bij al die providers moest ik handelingen doen om die SIM te activeren. Al die providers hebben dus ergens wel "één lijntje" (figuurlijk) bijgeprogrammeerd zodat je die SIM maar kan activeren NA invullen van je persoonsgegevens in plaats van eventueel naamloos.
                      Als Medion Mobile aka AldiTalk dit als operator vertikken te doen is één ding voor mij duidelijk: ze aanvaarden geen nieuwe klanten meer, EXACT wat al een paar maanden aan de gang was bij Simyo.
                      Dus zal AldiTalk wel stilaan "end of life " zijn.
                      Al die administratie heeft/had dus niks te maken met www.aldi.be. Voor MedionMobile is GSM toch wel hoofdactiviteit zou ik denken ? Ik heb in elk geval nog geen patatten kunnen kopen via MedionMobile.
                      Last edited by nete; 4 april 2017, 20:42.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                        http://www.betaallijn.be/ gebruik op eigen risico en misschien bestaan er gunstigere aanbieders.
                        Totaal geen risico met die betaallijn. Maar de providers zijn er nogal allergisch voor, meer en meer providers blokkeren dat nummer.
                        Geld stond soms dezelfde dag al op je rekening.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Allez, Verseg heeft voor Nete nog maar eens zijn vergrootglas bovengehaald
                          Daar gaan we weer ... een reactie strookt vermoedelijk niet met uw gedachtengang en mijnheer voelt zich geviseerd.

                          Is gewoon net als uw reactie een mening, maar blijkbaar kan je enkel ja-knikkers dulden.

                          Soit, de moeite niet om er nog woorden aan te verspillen.

                          Of MedionMobile telefonie als hoofdzaak heeft ...

                          "De MEDIONmobile diensten van mobiele telefonie worden u aangeboden door de Telenet Group BVBA, met maatschappelijke zetel te 1200 Brussel, Neerveldstraat 105."

                          "In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
                          Telenet Group : Telenet Group BVBA
                          SIM-kaart: de chipkaart die in een mobiele telefoon dient te worden gestoken om toegang te kunnen hebben tot de MEDIONmobile Diensten. Deze kaart maakt het mogelijk de Klant op het BASE Netwerk te identificeren."



                          Wat de patatten betreft, het ging toch over SIM-kaart verkoop in Aldi-winkels?
                          Last edited by VerSeg; 4 april 2017, 22:05.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Is gewoon net als uw reactie een mening, maar blijkbaar kan je enkel ja-knikkers dulden.
                            Wat bedoel ik:

                            Ik schrijf: Wat ze daar problemen zoeken die er niet zijn snap ik niet, tenzij ze er ook de brui aan geven en Aldi-Talk opgedoekt wordt.

                            Wat schrijft Verseg: En zoals met veel zaken ... wetgevingen en administratieve verplichtingen maken het soms zo ingewikkeld voor bedrijven om dat nog te verkopen dat ze er liever mee stoppen, vooral als het maar een kleine inkomst voor hun is.

                            Dus vrijwel hetzelfde, maar toch die lichte slag onder de gordel die je niet kan laten: "Ik denk eerder dat je het niet volledig gesnapt hebt wat Peter bedoelt."

                            Terwijl Peter het had over: "In een winkel als aldi wensen ze geen administratieve rompslomp". Die hadden ze vroeger ook niet: pakketprijs intikken aan de kassa en dat was het.

                            En wie haalt er de patatten bij ? Juist, ja...

                            Bij deze case closed.
                            Last edited by nete; 4 april 2017, 22:16.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              OPGELET: Simyo GSM reseller stopt ermee

                              Foert zeggen ze bij ons ...
                              Stop met overal iets slecht in te zoeken.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X