Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw bed ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw bed ....

    Is hier al enkele keren aan bod gekomen, maar ondertussen zijn we weer een x aantal jaren verder.
    We zijn dus op zoek naar een nieuw bed.

    Probleem 1: Lattenbodem of boxspring ?

    We hebben al een paar winkels gedaan en die spreken mekaar vierkant tegen.
    En ene zegt dat ene boxspring heel slecht ventileert; de andere beweert het tegenovergestelde.

    Persoonlijk denk ik dat de matras nog steeds het allerbelangrijkste is.

    Een boxspring bed lijkt me gemakkelijker omdat het meestal veel hoger is.
    = gemakkelijker om in- en uit te stappen
    = gemakkelijker om het bed op te maken

    Bij de ene winkel konden ze een "bodyscan" maken om een "gepersonaliseerde" matras te maken. ( ik weet wel, met een korreltje zout nemen, maar het gaar wellicht om de verdeling van de drukpunten )

    Bij de andere winkel diende de "bodyscan" om de latten van de lattenboden te personaliseren: bij plaatsing zou men dan bepaalde latten meer of minder spanning kunnen geven.


    Allemaal blablabla en verkoopspraat of zijn er dingen van waar ?

    Ik vraag me trouwens af wat zo'n bodyscan precies meet ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Nieuw bed ....

    Mijn echtgenote heeft last van haar rug. We hebben al van alles geprobeerd tot dat er Dorso binnen kwam. Vanaf dat ogenblik geniet ze van haar slaap. Het lijkt subtiel, maar dit is echt top. Trouwens, ze hebben een formule, niet tevreden geld terug.
    Ik kan het enkel aan bevelen.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw bed ....

      Hier ook Dorsoo op aanraden van kine :-). Mijn vrouw is 7jaar geleden geopereerd aan een dubbele hernia, sinds die operatie was slapen een ware hel... Na 6 maanden slecht te slapen had ze dat tijdens een kine sessie laten vallen en de kiné had ons doorverwezen naar dorsoo. Niet goedkoop maar echt super!

      Comment


      • #4
        Nieuw bed ....

        Het beste dat we ooit gehad hebben ... spiraalbodem van Auping met deftige bijhorende matras. [emoji106]
        Veel beter dan boxspring of Dorsoo (onze mening).

        Goede service gekregen bij Auping Plaza Leuven, maar ook te vinden bij o.a. Patrima.
        Ga wel best naar een zaak dat niets dan bedden doet.

        Boxspring is eerder een modetrend en Dorsoo biedt wel een eigen systeem, maar na test toch niet goed genoeg bevonden.

        Maar alles is een eigen voorkeur en testen is de enige correcte raad dat gegeven kan worden, iedereen is anders, iedereen ligt anders en dat kan je enkel zelf testen.
        Ook uw lichaamsbouw heeft een grote invloed, lichte mensen liggen goed op een lattenbodem, wat zwaardere mensen zal een spiraalbodem met wat hardere matras beter zijn.

        Wat hoogte betreft, bij Auping kan je bijna alle bedden hebben met hogere poten, dat is een goedkope oplossing voor een hoger bed.
        Als bij een boxspring uw matras versleten is, dan ook de veren van uw bodem ... dus binnen 10 à 15 jaar moet je idealiter terug alles vervangen inclusief het frame dus.

        Ze verkopen ook veel blabla, maar hoe goed een bed ook is ... als jij er slecht op ligt of pijn hebt, dan is het niets waard.

        Bij Dorsoo waren ze eerlijk om te zeggen dat hun systeem ideaal is voor iemand dat op zijn rug slaapt, niet zo echt als je op je zij slaapt.
        Met een Dorsoo haalt men alles uit de lattenbodem, niet uit de dunne matras.
        Om op je zij te slapen ben je beter met een deftige matras.

        Soit, is de uitleg dat we gekregen hebben.
        Eigen ervaring ... matras is het belangrijkste.
        Last edited by VerSeg; 2 april 2017, 22:21.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw bed ....

          Allez, dat kan toch niet ??? Na 10 jaar die veren versleten ? Daar ligt toch een dikke matras op ?

          En zo'n spiraalbodem ? Kan je die afzonderlijk vervangen ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Nieuw bed ....

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Allez, dat kan toch niet ??? Na 10 jaar die veren versleten ? Daar ligt toch een dikke matras op ?

            En zo'n spiraalbodem ? Kan je die afzonderlijk vervangen ?
            Denk even na Marc, bij een boxspring geven zowel de veren van je matras als de bodem mee, ze slijten bijna gelijkmatig.
            Leg je een harde matras op die bodem, dan slijten de veren van je bodem bijna sneller dan van de matras omdat die dan veel meer meegeven.

            En wat is versleten? [emoji1]

            De meeste mensen doen langer met een matras, maar aangeraden wordt ze om de 10 à 15 jaar zeker te vervangen (of nog sneller indien nodig).
            Sommigen aanzien versleten als de veren er door zitten, anderen wanneer ze slechter slapen of klachten krijgen.
            Mensen met rugklachten zullen veel sneller een slijtage ervaren dan perfect gezonde mensen.

            Een spiraalbodem ligt gewoon in het frame of heeft eigen pootjes en kan dus ook afzonderlijk van het bedframe vervangen worden tenzij je voor een bed zonder frame kiest natuurlijk.
            Een spiraalbodem garanderen ze voor minstens 20 à 25 jaar.
            Die spiraalbodems zijn niet meer zoals we ze kennen als kind, is nu heel anders gemaakt.

            Maar nogmaals, dat is een persoonlijke ervaring en volgens de info dat we overal kregen.
            Ik weet ook dat als men op 10 plaatsen binnen stapt, dan krijgt men 10 keer een andere uitleg.
            Net als die bodyscan, kan perfect uw lichaamsbouw meten maar dat voelt geen pijn.
            En sommige mensen voelen zich net goed als ze wat doorhangen op een eigenlijke te lichte matras ... maar dat is eenieder zijn specifieke ervaring.

            Wat is ideaal?
            Perfect liggen volgens de wetenschap maar niet kunnen slapen of wat minder perfect liggen en u goed voelen? [emoji4]
            Last edited by VerSeg; 2 april 2017, 22:51.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw bed ....

              Welja, die spiraalbodem had ik ook in mijn bed toen ik nog bij mijn ouders woonde...
              Ik wist zelfs niet dat dit nog bestond, tot dat ik vandaag eentje bij Patrima spotte.

              Toen ik pas ging werken en een appartementje kocht, was het al Lattoflex wat de klok sloeg.
              Nu zijn het weer boxsprings.
              Ik besef goed dat het een trend is, maar wat ons aantrok was de soms enorme hoogte.

              Ik ben net eens bij Auping gaan kijken, maar het duurste model heeft wel een vaste hoogte. ( ik begin altijd van de top naar beneden te kijken )
              Soit, reden voor mij om nog eens een paar keer terug te gaan.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw bed ....

                Volgens mij kan niemand raad geven aan een ander welke bed, bodem of matras nu de beste is.
                Dat is gewoon onmogelijk. Ieder persoon slaapt anders, ligt anders, weegt minder of meer en zo zijn er nog tientallen andere zaken die een rol spelen.

                Wij hebben allebei een rugoperatie achter de rug (sic) en sedert die operaties slapen wij op een keiharde matras op een gewone lattenbodem.
                Wij hebben allebei geen enkel probleem meer met onze rug en slapen perfect op die bodem/matras.
                Nadeel is, wanneer we op reis gaan, en soms zachte bedden/matrassen krijgen, we het voor een paar dagen aan onze rug hebben indien we niet allerhande aanpassingen uitvoeren of laten uitvoeren aan bed/matras. In sommige hotels is dit geen probleem, bij andere trachten wij zelf voor een hardere matras te zorgen door allerlei aanpassingen.

                Ik schrijft dit aan twee zaken toe, ons beider operatie is goed gelukt (wat niet bij iedereen zo is) en wij lieten ons door onze dokter een keiharde matras aanraden, wat ook toevallig (?) prima lijkt voor ons.
                Maar voor een ander kan dit ook totaal verkeerd uitdraaien.

                Een matras aanraden, kan je vergelijken met een schoen aanraden.
                De één heeft er geen pijnlijke voeten in, de ander wel.

                Wat wel juist is, wat TS trouwens aangaf, is dat het in- en uitstappen van een bed, makkelijker is wanneer het wat hoger is.
                Daar ga ik volledig mee akkoord.
                Misschien een wat rare vergelijking, maar met een auto is het net zo .
                Last edited by Guest17; 3 april 2017, 08:37.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw bed ....

                  Haha, juist, daarom dat ik ervanaf gezien heb een Ferrari Testarossa te kopen.

                  Tuurlijk, een iets hogere auto is eveneens gemakkelijker oml in en uit te stappen. Ik ken zelfs iemand die een andere auto gekocht had, net omdat zijn vrouw sukkelde om vlot in en uit te stappen. Da's pas liefde hé

                  Een bed / matras is inderdaad erg persoonlijk. Maar wat gebruikerservaringen lezen kan nooit kwaad. Uiteindelijk zullen we toch zelf moeten kiezen, want een beetje een goed bed is ook niet goedkoop + je koopt het toch voor een lange tijd.

                  Gisteren zijn we dit eens gaan proberen:



                  Staat ook redelijk hoog en werkt ook met matrassen met pocketveren.
                  EN wat niet onbelangrijk is: de onderzijde staat hoog van de grond, dus supermakkelijk om te poetsen / stofzuigen ===> pocketverenmatrassen zijn erg comfortabel, maar "zuigen" ook veel op. Dat is de reden waarom je nooit zulke matrassen in ziekenhuizen zal vinden.

                  Slaapkamer stofvrij houden en goed verluchten is hier nog belangrijker dan voor andere matrassen.
                  Last edited by Alfa Centauri; 3 april 2017, 09:51.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw bed ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    ...............................................

                    Tuurlijk, een iets hogere auto is eveneens gemakkelijker oml in en uit te stappen. Ik ken zelfs iemand die een andere auto gekocht had, net omdat zijn vrouw sukkelde om vlot in en uit te stappen. Da's pas liefde hé

                    .................................................. ............
                    Oeps, wij hebben slechts een auto met een hogere instap gekocht na mijn rugoperatie..... de operatie van mijn vrouw was al 10 jaar vroeger .
                    En tóch zijn we reeds 47 jaar samen, waarvan 42 jaar op de matras .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw bed ....

                      Eigenlijk bizar ... een pocketveren matras moet alles voor u regelen, in principe zou die dus op een plank of beton mogen liggen.
                      Als men de bodem alles laat regelen, dan is een pocketveren matras niet ideaal (zie systeem Dorsoo).

                      De reden waarom we ook de spiraalbodem kozen, die is strak en ondersteunt de pocketveren op elk punt.
                      Maar dan moet men wel een heel goede matras nemen.

                      Als men een correcte pocketveren matras neemt in combinatie met een verkeerde of te zachte bodem, dan valt het nut van correcte veren in die matras grotendeels weg.

                      De juiste combinatie is van groot belang en daar durven veel verkopers nog wat tegen zondigen want voor hun is veel winst prioritair.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Nieuw bed ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Gisteren zijn we dit eens gaan proberen:



                        Staat ook redelijk hoog en werkt ook met matrassen met pocketveren.
                        Op foto voortgaand zou men een ladder moeten hebben om daar op te geraken. [emoji1]
                        Maar foto's geven gelukkig vaak een verkeerd beeld.

                        Wat kuisen betreft klopt het inderdaad dat wat ruimte onder het bed handig is ... daar kruipt toch veel stof onder.
                        Is een punt waar wij ook rekening mee gehouden hebben.

                        Ziet er wel goed uit. [emoji106]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw bed ....

                          Ziet er goed uit en ligt ook goed.
                          We gaan nog eens grondig naar Auping en Dorsoo kijken en dan gaan we elimineren.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Nieuw bed ....

                            Ook hier een rugoperatie achter de rug (3 onderste wervels vastgezet).

                            Wij zijn heel tevreden over de lattoflex bodem en matras.
                            Voor een tweede verblijf moest het iets sneller gaan en zijn we naar ikea gestapt voor een basic lattenbodem en pocketverenmatras. De bodem was eenvoudig in de hoogte verstelbaar. De matras kon je indien je niet tevreden was na 3 maanden terugbrengen. Eigenlijk zou elk bedrijf dat het goed meent die garantie moeten geven. En dan is er eigenlijk geen probleem, want je kan het uittesten in alle onafhankelijkheid.

                            Ik bedoel maar : elke persoon is anders en er bestaat geen oplossing die ideaal is voor eenieder.

                            Naast de hogere wagen (xc 60) is ook de ergo-gravity relaxzetel een absolute aanrader voor ruglijders en een dorsaback heb ik ook het eerste jaar frekwent gebruikt.




                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                            Last edited by Heembeek; 3 april 2017, 19:09.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw bed ....

                              Heb alles ongeveer 5 maand geleden vervangen. Na uitproberen blijkt toch wel dat bodem en matras samen een verschil maken. Als je dezelfde matras op een boxspring, lattoflex of nog iets anders legt, die voelt anders aan. Zelf heb ik het bed ook graag iets hoger zodat het makkelijker rechtkomen is. Maar dat is voor ieder anders denk ik.

                              Comment

                              Working...
                              X