Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto Printer

    Hej iedereen,

    Ben opzoek naar een goede fotoprinter en heb begrepen dat je best 1 neemt met 5/6 cartridges.
    Wat kunnen jullie mij aanraden? Ik ben in bezit van een Canon EOS 70D. vooral voor de kleinere formaten te printen en A4. A3 is altijd mooi meegenomen.
    Ik heb al eens geïnformeerd voor de printer in de winkel en die rade mij de Canon PIXMA iX6850 aan.

    En welk fotopapier best nemen? Is hoe zwaarder het papier hoe beter of werkt dat zo niet?

    Alvast bedankt
    Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

  • #2
    Re: Foto Printer

    alles hangt af van wat je met de foto's wil doen. Met die printer ga je zeker mooie afdrukken maken voor huis tuin en keuken gebruik zoals wij dat noemen. Niets mis mee, in tegendeel maar als je tentoonstellingsprints wil dan ga j een reeks hoger moeten mikken en een vijf à zeshonder eurokes uitgeven.
    Wat papier betreft: voor 10x15 printjes gebruik ik meestal glanzend papier van Canon of zelfs een goedkoop merk, voor mijn grote prints is dat momenteel Canson Baryta.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Foto Printer

      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      alles hangt af van wat je met de foto's wil doen. Met die printer ga je zeker mooie afdrukken maken voor huis tuin en keuken gebruik zoals wij dat noemen. Niets mis mee, in tegendeel maar als je tentoonstellingsprints wil dan ga j een reeks hoger moeten mikken en een vijf à zeshonder eurokes uitgeven.
      Wat papier betreft: voor 10x15 printjes gebruik ik meestal glanzend papier van Canon of zelfs een goedkoop merk, voor mijn grote prints is dat momenteel Canson Baryta.
      Thx,

      Mijn bedoeling is eigenlijk als ik een "event" ga doen dat ik de klant een digitaal kan aanbieden en een druk.

      Nu was ik eens wat dieper aan het zoeken naar de mogelijkheden en ik lees dat er heel veel dit uitbesteden aan drukkerijen.

      Misschien is het wel eens interessant om eens prijs te gaan vragen bij fysieke drukkers als de online diensten ipv zelf te printen.
      Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

      Comment


      • #4
        Re: Foto Printer

        Als je snel wilt uitprinten ,wat bij een event wel van toepassing is, is dit ook een gegeven dat je moet meenemen in je beslissing .Mijn Canon MG7550 PIXMA is wat dat betreft eerder een slak .
        De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

        Comment


        • #5
          Re: Foto Printer

          epson surecolor p600 vind ik een prima toestel

          Comment


          • #6
            Re: Foto Printer

            Ik denk dat je de mooiste/beste resultatenkrijgt met een zogenaamde Dye-sublimation printer
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Foto Printer

              De goedkoopste A3 printer die ook goed met navulinkt werkt (goed verkrijgbare refillables en resetters): Epson 1500W.

              Ik gebruik in deze kleurstofinkt printer (dye) ook pigmentinkt (voor watervaste en lichtbestendige foto's) en ook een speciale zwart/grijs pigment inktset (met 6 gradaties van zeer licht grijs naar volledig zwart) om zeer fijne z/w-afdrukken te maken. Ik heb mijn patroontjes altijd in luchtdichte Curverdoosjes bewaard en kan die heel snel wisselen van de ene naar de andere inktsoort. Je kunt hiermee alle kanten op: kleurstof voor super glanzende afdrukken pigment voor archiefdrukken op parelglans of matte papiersoort en neutrale z/w-afdrukken met die speciale z/w-inktset.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment

              Working...
              X