Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

S3pro, laten we deze ook niet vergeten!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • S3pro, laten we deze ook niet vergeten!



    ZIet er wat mij betreft een flinke brok camera uit, ben wel nog benieuwd wat de invloed van de sensor nu effectief is op het dynamische bereik...
    Mij hoef je in elk geval niet te overtuigen van de SuperCCD....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

  • #2
    Re: S3pro, laten we deze ook niet vergeten!

    Rottig , Rottig, rottig.

    Het digitale leven is hier begonnen met een Fuji 6900Z.
    En dikwijls heb ik gekeken naar die Fuji SXpro.

    En wat je er allemaal kan mee doen.

    Maar : boven mijn budget.... Ver boven... TE VER boven als je de lenzen erbij rekent.

    Alhoewel de TOPkwaliteiten van die camera zijn er. Zeker en vast.


    Heel graag zou ik al mijn "Canon +lenzen" omgetoverd zien voor die Fuji...

    Lotto, waar ben je ? (academische vraag )


    En, om jullie niet te vervelen een linkje naar een FUJI S Pro fotograaf waar ik de bovenbeste bewondering voor heb.

    BOVEN HCB en naast Jaco..... En dat wil wat zeggen...

    http://www.pbase.com/dievee


    Geniet maar van die....... FUji Sx Pro.

    Mij hoef je dus ook niet te overtuigen van die FUji S3pro. 'k ben het al heel lang....

    Maar 'k ben nu met Canon getrouwd. En scheiden is zo kostelijk....


    Skitch

    Iets extra's voor de Lunatics : http://www.pbase.com/dievee/the_moon
    En laten we eerlijk zijn : Jaco en Dirk Vermeirre zijn Belgen. En THE TOP van de hedendaagse fotografie. Heel bescheiden gezegd
    Elk met zijn eigen visie.
    Last edited by Skitch; 12 september 2004, 23:40. Reden: Jaco en Dirk Vermeirre zijn Belgen.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: S3pro, laten we deze ook niet vergeten!

      Ja deze mag je zeker niet vergeten. Fuji levert in mijn ogen al een tijdje de beste nikon compatible SLR en het zou met deze S3 wel weer eens het geval kunnen zijn. Alhoewel dat hangt natuurlijk af van wat Nikon uitbrengt op photokina.

      Maar velen houden niet van de CCD technologie van de fuji's want geeft toch iets andere beelden dan we gewoon zijn. Maar alleen in 100% view kan dit andere beeld storend zijn op prints of gedownsampeld zijn er enkel nog de voordelen. Maar uit ervaring weet ik die Sccd dat werkt.

      Heb een caon A80 die mijn Fuji 6800 moest vervangen als kleine camera (die uiteindelijk de geest gegeven heeft na enkele jaren trouwe dienst en bijna 20000 foto's. Nu ja hij werkt nog wel maar valt regelmatig uit zonder waarschuwing. Maar de beelden van die 6800 zijn op zijn minst evengoed (ik denk beter) dan die van de A80. En er zit toch een serieus leeftijdsverschil tussen deze camera's. De 6800 wordt al zeker 2 tot 3 jaar niet meer gemaakt en de A80 is misschien 6 maanden verkrijgbaar. Maar hij moet helemaal niet onder doen integendeel. Maar ja ik moest CF hebben he dus geen Fuji meer.

      Comment


      • #4
        Re: S3pro, laten we deze ook niet vergeten!

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
        Heel graag zou ik al mijn "Canon +lenzen" omgetoverd zien voor die Fuji...

        Lotto, waar ben je ? (academische vraag )
        Maar 'k ben nu met Canon getrouwd. En scheiden is zo kostelijk....
        Ik heb heel lang getwijfeld tussen de S2 en de 10D eind vorig jaar. Uiteindelijk gegaan voor de Canon omdat ik nog wat spullen kon hergebruiken (2 lenzen en een flits). Het ergste is dat ik van die spullen dus niets meer gebruik Ach, ik kan altijd nog de scheidingspapieren aanvragen natuurlijk

        Ik moet wel zeggen dat ik de S2 nog altijd de beste cam binnen zijn segment: schitterende kleuren (maar dat is smaak), heel veel detail in de beelden.... En ik moet zeggen dat ik de bouw van de S3 een heel stuk beter vind dan de S2 (dat was voor mij het minpunt, evenals het ontbreken van een specifieke grip...)

        Nu is die grip ingebouwd, en net dat vind ik interessant (cfr mk II en hoger). Erop schroeven is ook maar erop schroeven. Ik gebruik er ook eentje op mijn 10D, en die gaat er eigenlijk nooit af, maar je merkt het toch dat het geen deel van de camera is. Het valt niet echt op maar toch... Ach ja, zo kunnen we altijd wel iets vinden om nog wat €'s uit te geven nietwaar Boys & Toys
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment

        Working...
        X