Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Speedlite 550ex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Speedlite 550ex

    Goeie avond.
    Ik heb een tijd mijn flitser Canon Speedlite 550ex niet meer gebruikt. Uiteraard bewaar ik deze dan zonder batterijen.
    Ik wou me opnieuw verder verdiepen in het gebruik van deze flitser.
    Echter, als ik er nieuwe batterijen (of volledig opgeladen herlaadbare) insteek, doet de flitser het totaal niet meer.
    Wat zou de oorzaak kunnen zijn of wat kan ik best doen?

    Alvast dank voor de tips.

  • #2
    Re: Canon Speedlite 550ex

    Zitten de polen van je batter. juist??
    Zoemt (geluid) hij nog?? Lichten er nog lampjes op,of scherm??
    Contacten proper??
    Flitst hij nog manueel??
    Op welke body??
    Misschien veel vragen,maar hij doet het niet meer,maar wat?? Opladen,flitsen op camera etc.??

    Comment


    • #3
      Re: Canon Speedlite 550ex

      Beste Demuro.

      De polen van de batterijen zitten juist, de contacten had ik ook gecontroleerd en zijn nog proper.
      De flitser doet totaal niets. Niet opladen, geen beeld op het schermpje, geen geluid van opladen of focus van de flitser, geen lichtje ...
      Ik kan geen testflits doen, ... niets.

      Gebruik ik op een 50D.

      Comment


      • #4
        Re: Canon Speedlite 550ex

        Dan vrees ik dat hij overleden is.
        Als je geluk hebt,zit er ergens een slecht contact in het batterijhuis.Zeker nog eens nakijken of alles goed aandrukt,proper is,ook de bat. checken.Contactzones,eventueel eens uitmeten.Zeker bij herlaadbare batterijen.Heb er hier nog één gehad die zogezegd opgeladen was,en na een paar uur plat.En de boel werkte ook niet.
        Anders zit het euvel ergens in het electronisch circuit,en hoe je dat moet oplossen ???
        Misschien is er hier iemand die daar iets vanaf weet.
        Als je niet thuis bent in elektronica,zoals ik,zou ik hem toch niet openmaken.Zit blijkbaar nogal hoge spanning op.

        Comment

        Working...
        X