Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging sigma 70-200mm os

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging sigma 70-200mm os

    Mijn sigma 70-200mm is na vele jaren entensief gebruik toe aan vervanging. Was er zeer tevreden over. Ik fotografeer enkel sport( voetbal en rugby). Wat denken jullie over een tweedehands Nikon 70-200 mm VR.

  • #2
    Re: Vervanging sigma 70-200mm os

    als je er tevreden van was kan je dezelfde opnieuw kopen. de sigma kost nieuw de helft van wat de nikon tweedehands vaak nog kost. Tenzij je natuurlijk eens iets anders wil. Zelf nooit met de nikon gewerkt dus geen idee hoe de twee met elkaar vergelijken qua kwaliteit.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging sigma 70-200mm os

      Oorspronkelijk geplaatst door scor Bekijk bericht
      Mijn sigma 70-200mm is na vele jaren entensief gebruik toe aan vervanging. Was er zeer tevreden over. Ik fotografeer enkel sport( voetbal en rugby). Wat denken jullie over een tweedehands Nikon 70-200 mm VR.
      Ik dacht dat een lens jaren en jaren mee ging, hoe oud is deze dan?
      Eigenlijk nooit bij stilgestaan, hoe lang gaat een lens eigenlijk mee?

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging sigma 70-200mm os

        Enkele krassen op de lens(mijn fout) en de os begint kuren te krijgen. Ik heb de lens aangekocht in 2010.

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging sigma 70-200mm os

          Het verschil van prijs zal wel ergens inzitten.Alhoewel de merknaam ook wel meespeelt.
          Optische kwaliteit is niet hetzelfde als mechanische kwaliteit.
          En dat laatste kan problemen geven na een aantal jaren bij intensief gebruik.
          Vb:Sigma had vroeger een probleem,nu misschien nog, met het afbladeren van de coating, of hoe moet je het noemen,op de lensbody.Doet niets aan de optische kwaliteit,maar ziet er na een tijd niet meer uit.M'n Canons die al jaren meegaan,hebben daar geen last van.Natuurlijk de buitenkant is niet altijd een weerspiegeling van de binnenkant.
          Komt er natuurlijk nog bij dat oudere lenzen na verloop van tijd optisch het niet meer zo goed doen op de hoge resolutie-sensors.Maar dat ligt dan aan het ontwerp en oudere materialen,maar niet aan sleet op het optische gedeelte.
          Ik ken niemand die zijn brilglazen al versleten heeft door er door te kijken.
          Probleem met tweedehands:wat heeft die lens al meegemaakt.Maar ik heb zelf ooit een Canon 300 mm,tweedehands gekocht van een prof. wielerfotograaf,(omdat hij wat lang was voor op de moto), en na een tiental jaar draait hij nog altijd goed mee op rally's.

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging sigma 70-200mm os

            Oorspronkelijk geplaatst door scor Bekijk bericht
            Enkele krassen op de lens(mijn fout) en de os begint kuren te krijgen. Ik heb de lens aangekocht in 2010.
            Oke, dacht niet dat je lens zo oud was, ik ging er van uit een jaartje of 2 aangezien in 2015 je materiaal gestolen was inclusief een 70 - 200 Nikon.

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging sigma 70-200mm os

              Welke 70-200 F2.8 VR wil je?
              1 2 of de nieuwste?
              Welke body heb je?

              Nummer 1zou alleen goed zijn voor DX, anders behoorlijk last van vignettering. Ook op F4 dacht ik.
              Nummer 3 zou geoptimaliseerd zijn voor portretten, dus daarmee mooie scherpte/bokeh. Dacht dit ergens te hebben gelezen/gezien.
              Nummer 2 zou beter presteren op bepaalde andere type opnamen als de versie 3.

              Zit op de tablet en kan dus zo niet 123 link zoeken en mee posten.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging sigma 70-200mm os

                Ik zou het huidige aanbod 70-200 objectieven eerst eens rustig bekijken. Zo heeft Tamron recent een nieuwe 2.8 uitgebracht die zeer goed zou presteren(1.500€) En wat met de nikkor F4?

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging sigma 70-200mm os

                  Dan de F4 versie zonder VR?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging sigma 70-200mm os

                    Oorspronkelijk geplaatst door scor Bekijk bericht
                    Dan de F4 versie zonder VR?
                    Nikon heeft maar 1 f4 variant en die is met VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging sigma 70-200mm os

                      Nikon AF-S 300mm F/4.0 IF ED

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanging sigma 70-200mm os

                        Je start een topic over 70-200 objectieven, ik heb het dan ook enkel over objectieven met die respectievelijke brandpuntsafstanden.

                        Comment

                        Working...
                        X