Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skyline Hoegaarden, snachts. [met kleine update]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Skyline Hoegaarden, snachts. [met kleine update]


    Waarschijnlijk een foto die bij velen absoluut niet in de smaak zal vallen, maar naar het schijnt is het het belangrijkste dat de fotograaf het wel goed vindt. bij deze.
    neen, geen sterretjes er boven gemonteerd.

    Update :





    Origineel :




    Last edited by Iegienie; 28 maart 2017, 22:26.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

    heel mooi en stemmig.
    Probeer ook eens een dreigende stemming
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

      Het is inderdaad het belangrijkste dat jij het mooi vindt.
      De andere foto's in je BD album (hele mooie exemplaren tussen, by the way) spreken me persoonlijk een heel stuk meer aan dan deze.

      Onafhankelijk van de stijl van deze foto: ik vind de foto een beetje scherpte/focus missen.

      Comment


      • #4
        Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

        dank je wel voor de fijne commentaren, Lazy Charles en rgoyens.

        Dreigende stemming : dat zal voor deze zomer zijn, één of ander fijn zomeronweertje, zit zo in mijn hoofd ! komt goe.

        Scherpte : je hebt 1000% gelijk. Ik zat daarjuist in de PS les over "verscherpen", en ik kon net een vloek doorheen de ganse klas vermijden. Bij het exporteren uit LR, was ik de output verscherping totaal vergeten. Het is vandaag een memorabel hectische dag geweest, en het is me totaal ontgaan. Ik plaats subiet een nieuwe versie.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

          misschien er nog bij vertellen dat voor de rest dit gewoon het RAW beeld is dat gewoon door LR gehaald is met de basisopties van input verscherping en lenscorrectie.

          belichtingstijd 1s met 50mm lens op f4.5 en iso 400.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

            Ook hier Pieter zou ik het eens proberen met een 16:9 formaat.
            Doe het eens voor jezelf en beoordeel het resultaat dan zonder vooroordelen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

              Voor mij persoonlijk niet zo geslaagd Pieter, vind het onderwerp eigenlijk te klein in beeld

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

                de vraag is, Sieg : wat is het onderwerp ???


                Voor mij is dat de naar zwartheid neigende lucht boven het kleine levende (?) dorp.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                  de vraag is, Sieg : wat is het onderwerp ???


                  Voor mij is dat de naar zwartheid neigende lucht boven het kleine levende (?) dorp.
                  Tjah da's inderdaad een vraag Pieter, ik ging uiteraard uit van de titel hé

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

                    lap, 1-0 voor Sieg.

                    Foto is gemaakt toen ik op een avond het boek "As Dark as Light" van Axel Hütte doorbladerde. Staat vol met foto's met ondoordringbare inktzwarte luchten. Ben in de auto gesprongen en dit is het resultaat.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

                      Goed dat je verschillende dingen uitprobeert Pieter, daar leer je enkel maar van bij.
                      Mij zegt de foto ook niet zoveel als vind ik de toning van de lucht of de afwezigheid van kleuren wel iets hebben.

                      Groeten
                      Kurt
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

                        Geen sterretjes ? of geen maantje ...

                        Ik vind het een beetje weinig zeggen en dat zal dan vooral zijn omdat Hoegaarden een braaf dorp is met een op zich wat saaie skyline
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Geen sterretjes ? of geen maantje ...

                          Ik vind het een beetje weinig zeggen en dat zal dan vooral zijn omdat Hoegaarden een braaf dorp is met een op zich wat saaie skyline
                          perfecte formulering van wat ik wil zeggen. voor mij zegt dat heel heel heel veel... "niets" is ook iets !
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

                            belangrijkste dat jij tevreden bent ,en soms is kunst ook je verbeelding laten spreken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Skyline Hoegaarden, snachts.

                              echte kunst moet dat altijd doen, denk ik, bopatje. zonder pretentieus te willen worden hoor. maar de foto is wel de eerste van een reeksje hoegaarden dat an sich ook zeer raar overkomt, of dat was toch de bedoeling. de volledige reeks is 24 foto's, maar kan hier niet gepresenteerd worden. enkel te bekijken in een boekje dat ze 2 per 2 toont. en dat is niet mogelijk op dit forum.


                              ook even zeggen dat ik de "ik-vind-het-niet-goed commentaren" totaal niet erg vind hoor, integendeel. maar soms doe ik graag eens tegendraads... mijn jongste zoon zei vroeger altijd dat hij "mannetje omgekeerd" was, en dat heeft ie dus van zijn pa.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X