Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 versus Nikon Coolpix P900

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix DMC-FZ1000 versus Nikon Coolpix P900

    hoi iedereen
    ik hoop dat jullie me kunnen helpen
    ik ben van plan een compact camera bij aan te schaffen en heb
    mijn oog laten vallen op deze 2: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 en Nikon Coolpix P900 maar kan de keuze niet maken welke
    kunnen jullie de keuze helpen makkelijker te maken
    alvast bedankt

  • #2
    Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 versus Nikon Coolpix P900

    In mijn ogen heb je je huiswerk niet goed gedaan, er zitten danig verschillen tussen beide, dat je principieel met je eigen pro's, con's en nice to have lijstje een keuze zal moeten kunnen maken tussen deze twee.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 versus Nikon Coolpix P900

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      In mijn ogen heb je je huiswerk niet goed gedaan, er zitten danig verschillen tussen beide, dat je principieel met je eigen pro's, con's en nice to have lijstje een keuze zal moeten kunnen maken tussen deze twee.
      ik weet dat de ene een grotere censor heeft de andere een grotere zoombereik en er zijn nog van die puntjes maar de keuze blijft moeilijk
      welke als u de keuze moest maken :-)

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 versus Nikon Coolpix P900

        Oorspronkelijk geplaatst door ritse1 Bekijk bericht
        ik weet dat de ene een grotere censor
        laat die ook meer weg op de foto?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 versus Nikon Coolpix P900

          sorry maar eigenlijk had ik meer verwacht welke jullie voorkeur kreeg van de 2 en waarom

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 versus Nikon Coolpix P900

            Hallo beste,

            Ik zou zeker de Panansonic overwegen omdat deze een 1' sensor heeft en heel goede beeldkwaliteit ook bij lowlight...ik heb deze zelf en het bereik is echt voldoende voor mij...plus deze is ook heel veelzijdig in het menu en heeft een prachtige Leica-lens van 2.8f-4f
            De Nikon kan ik niet over oordelen maar volgens mij heeft deze nog een kleinere sensor maar wel meer tele-bereik. Maar je moet je afvragen heb ik dit nodig? Ik vind dat je meer situaties tegenkomt bij lowlight dan dat je heeeeeeel veeeeeeel tele moet hebben.
            Qua beeldkwaliteit is de Panasonic zeker de betere!!
            Plus de AF-snelheid en acuraatheid is TOP!!!
            Grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 versus Nikon Coolpix P900

              De FZ-1000 is voor z'n prijs een topper die alleen te vergelijken is met duurdere toestellen zoals de sony RX10. En dat al sinds 2014! De nikon coolpix p900 is het mindere toestel in vele opzichten. Je hoeft niet te twijfelen hoor.

              Comment


              • #8
                Ik heb beiden gehad ..... Allebei verkocht en de Panasonic 2000 gekocht, de 1000 is even goed maar iets minder zoom en geen touchscreen, ik zou zeker de Pana boven de Nikon verkiezen
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 versus Nikon Coolpix P900

                  Aan de laatste 3
                  reacties heb ik iets dat men keuze beoordeeld en ga voor pana bedankt iedereen voor de reacties

                  Comment

                  Working...
                  X