Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

*Spetters!!!*

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] *Spetters!!!*

    Soms haalt een foto de krant niet omdat het de verkeerde persoon is op de foto. Toch wil ik 'm niet zomaar weggooien

    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

  • #2
    Re: *Spetters!!!*

    Persoonlijk vind ik de scherptediepte te klein, maar de foto heeft wel iets.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: *Spetters!!!*

      Voor mij niet geslaagd. Paard had ook scherp moeten zijn en het opspattend water lijkt mij niet echt gelukt..

      Comment


      • #4
        Re: *Spetters!!!*

        Dank voor de reacties.

        't Is een kleine pony

        Het is mensport, dat gaat op hele kleine afstanden en er zijn heel veel hindernissen voor en achter de situatie. Ik heb er bewust voor gekozen om de menster scherp te fotograferen en zelfs met diafragma 22 had ik de pony er niet scherp op gekregen. Dit omdat het onderwerp te close gefotografeerd moet worden om niet te veel storende elementen erop te krijgen. Met minder millimeters en naderhand enorm croppen had het wel gelukt om beiden scherp te krijgen, maar dan wordt het een foto van nog geen 2000 pixels op de langste zijde. Door de beeldhoek wordt het ook lastiger om de storende elementen weg te houden van de foto. Vandaar de keuze om het met 400mm te doen.

        De druppels heb ik proberen te bevriezen met een sluitertijd van 1/2000e. Kun je me vertellen hoe ik dat volgens jou mooier had kunnen doen of wat je bedoelt dat het niet gelukt is? Ik leer graag bij
        Een hoop ouwe zooi
        www.rbfoto.nl

        Comment


        • #5
          Re: *Spetters!!!*

          Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
          Dank voor de reacties.

          't Is een kleine pony

          Het is mensport, dat gaat op hele kleine afstanden en er zijn heel veel hindernissen voor en achter de situatie. Ik heb er bewust voor gekozen om de menster scherp te fotograferen en zelfs met diafragma 22 had ik de pony er niet scherp op gekregen. Dit omdat het onderwerp te close gefotografeerd moet worden om niet te veel storende elementen erop te krijgen. Met minder millimeters en naderhand enorm croppen had het wel gelukt om beiden scherp te krijgen, maar dan wordt het een foto van nog geen 2000 pixels op de langste zijde. Door de beeldhoek wordt het ook lastiger om de storende elementen weg te houden van de foto. Vandaar de keuze om het met 400mm te doen.

          De druppels heb ik proberen te bevriezen met een sluitertijd van 1/2000e. Kun je me vertellen hoe ik dat volgens jou mooier had kunnen doen of wat je bedoelt dat het niet gelukt is? Ik leer graag bij
          Als je met een sluitertijd van 1/2000 trekt en dan dit beeld zie , dan is zeker u lens niet rap genoeg.

          Comment


          • #6
            Re: *Spetters!!!*

            Whahaha ik denk dat ik deze reactie niet serieus moet nemen.
            Een Nikon D5 met een 400mm f/2.8.....

            En waarin was het objectief niet snel genoeg? De menster was op het focuspunt en die heeft de camera inclusief objectief keurig scherp op de foto weten te krijgen.
            Een hoop ouwe zooi
            www.rbfoto.nl

            Comment


            • #7
              Re: *Spetters!!!*

              Hier een crop van 100% van waar het scherpstelpunt gebruikt is.

              Een hoop ouwe zooi
              www.rbfoto.nl

              Comment


              • #8
                Re: *Spetters!!!*

                Oorspronkelijk geplaatst door crosser Bekijk bericht
                Als je met een sluitertijd van 1/2000 trekt en dan dit beeld zie , dan is zeker u lens niet rap genoeg.
                Wat heeft de snelheid van een lens te maken met de toegepaste sluitersnelheid? Ik besef dat ik nog heel wat kan leren, wel nu, dit is een van die momenten dat ik met spanning zit te wachten op het antwoord ...

                Comment


                • #9
                  Re: *Spetters!!!*

                  Ik deel de mening niet.
                  Voor mij is dit een mooi beeld van een goed moment.

                  Comment


                  • #10
                    Re: *Spetters!!!*

                    Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                    Wat heeft de snelheid van een lens te maken met de toegepaste sluitersnelheid? Ik besef dat ik nog heel wat kan leren, wel nu, dit is een van die momenten dat ik met spanning zit te wachten op het antwoord ...
                    Inderdaad de snelheid van de lens heeft niets te maken met de sluitertijd maar op 1/2000 trekken zou het opspattend water er toch anders moeten uitzien. In mijn ogen leunt het dichter naar sneeuw toe dan water. Sorry maar ik kan er geen zicht op krijgen,

                    Comment


                    • #11
                      Re: *Spetters!!!*

                      Oorspronkelijk geplaatst door crosser Bekijk bericht
                      Inderdaad de snelheid van de lens heeft niets te maken met de sluitertijd maar op 1/2000 trekken zou het opspattend water er toch anders moeten uitzien. In mijn ogen leunt het dichter naar sneeuw toe dan water. Sorry maar ik kan er geen zicht op krijgen,
                      @ crosser: Is in deze ook logisch aangezien je duidelijk met een knalharde zon zit die het water hoe dan ook hevig belicht. doordat water het zonlicht reflecteert krijg je een wat mysterieus effect.

                      @ rooney: Erg leuk beeld. mooie kleuren en perfecte scherpte
                      Mvg,
                      Gregory
                      www.gvg-photo.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: *Spetters!!!*

                        Het is verleidelijk om dergelijke spetters in beeld te brengen maar in deze vind ik het onscherpe paard zeer storend. In de crop zie je dan weer niet dat het om mensport gaat tenzij je de hoofddeksels refereert. Een groothoek om een totaalbeeld te krijgen lijkt mij meer aangewezen, maar dan zit je met storende elementen zoals je zelf aangeeft. Een moeilijk geval denk ik dan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: *Spetters!!!*

                          Smaken verschillen, dat is duidelijk. Bij mij overheerst duidelijk het WAW-gevoel!
                          www.peterwagemans.be

                          Comment

                          Working...
                          X