Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Error 40 nieuwe 5DIV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Error 40 nieuwe 5DIV

    Hi, sinds deze ochtend krijg ik de error 40 : an error prevented from shooting please turn off camera or reinsert battery op mijn canon 5DIV

    Ik heb mn canon nu net geen 4 weken....

    Kan ik bij de winkel ( belgische online webshop ) een nieuwe eisen of kan dit slechts binnen de termijn van 2 weken na aankoop?

    Het probleem is dat ik mijn camera maximum 2 dagen kan missen aangezien ik zelfstandig ben
    "http://Kevin-V.com
    [SIZ

  • #2
    Re: Error 40 nieuwe 5DIV

    Dat is balen zeg.

    Ik denk niet dat dit nog aanzien kan worden als DOA. (death on arival).
    Dus het zal een garantiekwestie worden dan maar.
    Ik vermoed dat je wel al een en ander geprobeerd zal hebben en wel weet waar je mee bezig bent. Zoveel slimmer zijn wij ook niet.

    Maar ik neem aan dat je nog een tweede body hebt? Kan je toch voorlopig verder, of niet?

    Comment


    • #3
      Re: Error 40 nieuwe 5DIV

      Ik ben wat aan het zoeken geweest voor jou.
      If there is a problem with the camera, an error message will appear. Follow the onscreen instructions. Error Messages and Solutions Code NumberMessageSolution ...


      Uit deze video zou men kunnen concluderen dat er een probleem is met de automatische sensorreiniging.
      Dit wel in de veronderstelling dat error 40 op alle modellen de zelfde betekenis heeft.
      This Fix Works On These Cameras: 550D (T2i) 600D (T3i) 650D (T4i) 700D (T5i) 6D 7D 60D 70D 1100D (T3) 1200D (T4)

      Comment


      • #4
        Re: Error 40 nieuwe 5DIV

        Thanks voor je hulp! Inderdaad dit is het probleem had dit gisteren middag ook gevonden. Foutcode is weg nu.

        Waar kan ik ergens goedkoop een body huren? Kan mn toestel echt geen 2 weken missen. Ofwel koop ik me een 2dehands 5D2
        "http://Kevin-V.com
        [SIZ

        Comment


        • #5
          Re: Error 40 nieuwe 5DIV

          normaal kan je body's huren bij Grobet in Antwerpen. Als je beroeps bent zoals je suggereert dan is een tweede body uiteraard een noodzaak maar zou ik voor een 5dIII gaan, die sluit beter aan bij je 5dIV
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Error 40 nieuwe 5DIV

            Had jij vroeger geen 5D2 Kevin?

            Ik denk ook dat een reservebody geen slecht idee is vooral omdat jij toch projectmatig behoorlijk intensief met fotografie bezig bent. Huren voor twee/drie weken is behoorlijk duur vind ik.
            Heb je dan een model, styling, makeup,locatie allemaal op orde en dan laat je toestel je in de steek...
            Zo heb ik ook nog een oudere body als reserve in mijn koffer zitten. Je weet maar nooit. En het is beter dan niets.

            Comment


            • #7
              Re: Error 40 nieuwe 5DIV

              Kijk ook eens na of je niet in aanmerking komt om cps lid te worden( canon prof service of zoiets) Afhankelijk van je niveau van lidmaatschap, hangt van je materiaal af, krijg je bepaalde service. Snellere reparatie of zelfs leen materiaal.

              Ik zou toch ook wel eens proberen te bellen met de klanten dienst van die webshop en zien wat ze voor jou kunnen doen. Sommige zijn echt wel heel goed, al moet je wel beleeft een beetje pushen. Zo heb ik bij coolblue toch al hele goede ervaringen gehad met hun telefonische klantendienst.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: Error 40 nieuwe 5DIV

                Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                Kijk ook eens na of je niet in aanmerking komt om cps lid te worden( canon prof service of zoiets) Afhankelijk van je niveau van lidmaatschap, hangt van je materiaal af, krijg je bepaalde service. Snellere reparatie of zelfs leen materiaal.

                Ik zou toch ook wel eens proberen te bellen met de klanten dienst van die webshop en zien wat ze voor jou kunnen doen. Sommige zijn echt wel heel goed, al moet je wel beleeft een beetje pushen. Zo heb ik bij coolblue toch al hele goede ervaringen gehad met hun telefonische klantendienst.
                Wat ik ooit heb gezien, moet je wel twee body' s hebben
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Error 40 nieuwe 5DIV

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Wat ik ooit heb gezien, moet je wel twee body' s hebben
                  klopt. destijds was het 2 body's en 3 lenzen of zo.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Error 40 nieuwe 5DIV

                    Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                    klopt. destijds was het 2 body's en 3 lenzen of zo.
                    Ik heb even op de Instagram gekeken van de TS:
                    Kom foto' s tegen met de 5D Mark II, 5D Mark III en de recentste met de 5D Mark IV. Je kan dus wel als prof steeds de recentste toestel willen, maar als je dan de oudere moet verkopen, dan is dit verre van ideaal. Dan heb je zoals nu een probleem
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: Error 40 nieuwe 5DIV

                      Kevin hoe is het nu afgelopen?
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment

                      Working...
                      X