Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji 90 2.0 WR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji 90 2.0 WR

    Er is weinig info te vinden over deze lens als men de intentie heeft deze te gebruiken voor indoor sport.
    Zowat elke review schrijft "niet geschikt voor indoor" Vanwege het ontbreken van IOS

    Nochtans IOS nutteloos bij indoor sport
    2.0 ... ideaal voor hoge sluitertijden terwijl je iso waarden laag houdt (veel beter dan dit op dit brandpunt zal het niet worden)
    Van horen zeggen.... zeer snelle AF .. waar of niet ?

    Tegenover de 40-150
    Minder flexibel maar wel een stop sneller
    Lichter en compacter
    Gevoelig goedkoper
    Betere close-up eigenschappen

    Iemand die deze Fujinon 90mm 2.0 samen met de 50-140 2.8 in bezit heeft ?
    Ik hoor graag de meningen
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

  • #2
    Re: Fuji 90 2.0 WR

    Geen van beide lenzen in bezit, helaas.
    Indoor sport blijft een probleem, er is snelheid nodig bij weinig licht.
    Jouw X-T2 is toch goed in ISO? Kom je dan niet toe met de 55-200?
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Fuji 90 2.0 WR

      Lieven,
      De 55-200 is een geweldige tool.
      En idd... de X-T2 heeft ruime marge in de iso.
      Alhoewel 100 mm zit je aan F4 en 140mm 4.4 of zo.
      Bij bv basket is wel een beetje snelheid nodig om de actie te bevriezen en zit je al heel snel tegen de hoogste iso regionen met dergelijke diafragma's.
      Dus die 2.0 helpt hier wel. (2 stops)
      Daarbij komt ook nog eens object isolation erbij.. en dat is op 100 F4 niet zo denderend.
      C-AF met de 55-200 en X-T2 valt goed mee en is minder een probleem. (ik ben zeer tevreden over de C-AF van de X-T2... doet het schitterend)
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Fuji 90 2.0 WR

        Bij OIS in combinatie met beweging hink ik altijd op 2 gedachten.
        Enerzijds wordt de AF module gestabiliseerd ten opzichte van je onderwerp, wat de precisie ten goede komt.
        Anderzijds introduceert de stabilisator een eigen beweging die je beeld onscherp kan maken zelfs bij snellere sluitertijden.

        Mijn 50-140 doet het op de X-T1 al zeer goed voor bewegende onderwerpen - de intrinsieke nadelen van het systeem in acht genomen - maar de body settings zijn daarbij cruciaal (dus niet zozeer de lens).
        Als de X-T2 zoveel beter trackt met een grotere zone/meerdere punten, weet ik niet of de AF-snelheid van de lens zo kritisch is. Behalve de 60 en de 35 vind ik alle Fuji-X lenzen eigenlijk zeer snel. De 90 heb ik 1 keer uitgeprobeerd en ik kan alleen bevestigen dat de beeldkwaliteit zeer goed is. Als je dit soort dingen vaak genoeg doet, is een 90mm zijn geld vast waard. De AF motor is zoals de moderne varianten in de zooms, geloof ik.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Fuji 90 2.0 WR

          Ik heb de 90f2 ongeveer een klein jaar gebruikt. Je kan deze lens zeker gebruiken voor indoor sport. De focus is bij de snellere van fuji. Zelfs op f2 is de lens super scherp. Op f2.8 nog net een tikje scherper vond ik maar enkel als je gaat pixel peepen. Sport binnen heb ik er nooit mee getrokken maar buiten heb ik ze wel een aantal keer getest. Werkt top. In donkere omstandigheden werkt focust ze ook nog goed en accuraat. Vorige zomer een hele reeks concerten mee gedaan.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Fuji 90 2.0 WR

            @Unalom.
            Bedankt voor je info.
            Mijn vermoeden dat de 90 2.0 voor indoor geschikt is heb je bevestigd.

            @Pieter
            Ik ben het volledig met je eens, AF is van minder belang bij tracking en je body settings zijn van cruciaal belang.
            Ik ga dit objectief waarschijnlijk wel aanschaffen, het wordt even uitgesteld nu want ik heb juist een 4 mnd oude in nieuwstaat verkerende 100-400 kunnen op de kop tikken voor 1000 euro waar ik niet heb kunnen aan weerstaan.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Fuji 90 2.0 WR

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              <snip> ik heb juist een 4 mnd oude in nieuwstaat verkerende 100-400 kunnen op de kop tikken voor 1000 euro waar ik niet heb kunnen aan weerstaan.
              Plezant he
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Fuji 90 2.0 WR

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Plezant he
                Zalig niet alleen voor de prijs, maar ook omdat de 100-400 zo'n fantastisch goeie lens is
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji 90 2.0 WR

                  daar zou ik ook niet aan hebben kunnen weerstaan
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment

                  Working...
                  X