Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

    Ik merk de laatste tijd dat een genomen foto in kleur maar heel traag wegschrijft ( 4 à 5 sec.) naar de SD kaart van mijn Canon 5D (eerste uitgave 5D).
    Type CF kaart: Sandisk Extreme III 30MB/s 4GB.
    Het duurt ettelijke seconden voor de foto is weggeschreven.
    Ligt dat nu aan mijn toestel, zoals ik al vermelde de eerste serie 5D (ofte MKI), of ligt dat bij mijn CF kaartjes die al redelijk oud zijn?
    Ik heb toch de indruk dat vroeger een foto veel sneller werd weggeschreven.
    Nog iets, kwaliteit is RAW + S op het toestel ingesteld, maar op elke andere stand, wordt de foto even traag weggeschreven.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

    Al andere kaartjes geprobeerd Luc ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

      Ja Sieg, blijft even traag. Ik ga deze namiddag eens tot bij Konijn en wil graag hun mening.
      Misschien moet ik een snellere CF kopen.

      En misschien is het ook maar een indruk dat die 5D trager is geworden vooral sinds ik mijn X-T1 en X-E2s heb.

      Grtz, Luc
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

        Heb je al geprobeerd om het geheugenkaartje eerst te formatteren in de camera zelf?
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

          Let op de ( soms misleidende) xx MB/s notaties . Dit is hoofdzakelijk de LEES snelheid , de schrijfsnelheid ligt een pak lager .
          U kunt dit zelf testen met een eenvoudig programmaatje , gratis te krijgen op :
          https://www.heise.de/download/product/h2testw-50539
          Let er wel op dat uw cardreader of ingebouwde lezer/schrijver deze snelheid zelf aankan , want de traagste in de keten bepaalt de snelheid .
          Zoek eens op YT , ge zult merken dat er veel verschillen zijn en veel bedriegende ( lees Oosterse) namaak.
          De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

          Comment


          • #6
            Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Heb je al geprobeerd om het geheugenkaartje eerst te formatteren in de camera zelf?
            Ja Bart, steeds mijn kaartjes in de camera zelf geformateerd.

            Oorspronkelijk geplaatst door Zonas Bekijk bericht
            Let op de ( soms misleidende) xx MB/s notaties . Dit is hoofdzakelijk de LEES snelheid , de schrijfsnelheid ligt een pak lager .
            U kunt dit zelf testen met een eenvoudig programmaatje , gratis te krijgen op :
            https://www.heise.de/download/product/h2testw-50539
            Let er wel op dat uw cardreader of ingebouwde lezer/schrijver deze snelheid zelf aankan , want de traagste in de keten bepaalt de snelheid .
            Zoek eens op YT , ge zult merken dat er veel verschillen zijn en veel bedriegende ( lees Oosterse) namaak.
            Bedankt voor de info.
            Zal dat zeker eens nader bekijken, nog voor ik naar Konijn ga. Dank u wel.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

              Oorspronkelijk geplaatst door Zonas Bekijk bericht
              Let op de ( soms misleidende) xx MB/s notaties . Dit is hoofdzakelijk de LEES snelheid , de schrijfsnelheid ligt een pak lager .
              U kunt dit zelf testen met een eenvoudig programmaatje , gratis te krijgen op :
              https://www.heise.de/download/product/h2testw-50539
              Let er wel op dat uw cardreader of ingebouwde lezer/schrijver deze snelheid zelf aankan , want de traagste in de keten bepaalt de snelheid .
              Zoek eens op YT , ge zult merken dat er veel verschillen zijn en veel bedriegende ( lees Oosterse) namaak.
              Ja santé zeg, er staat op mijn kaartje 30MB/s, dat progje zegt ................................15,3MB/s weg schrijven en 22,8/MBs lezen pfffffffffff.
              Test gedaan vanaf mijn kaartlezer, vanaf mijn 5D gaat niet want dat progje ziet mijn camera niet.
              Zou je toch niet direct verwachten van een Sandisk kaartje hé.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

                Ge ziet maar hé !
                Nog een waarschuwing : Niet alle SanDisks zijn SanDisks ook al staat het erop
                Er zijn ook Sandisk extreme pro kaartjes die wel snel schrijven maar die kosten natuurlijk meer Ping Ping
                https://www.sandisk.nl/home/memory-cards
                Succes met de snelheidsjacht!
                De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

                Comment


                • #9
                  Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

                  Normaalgezien zouden alle huidige geheugenkaartjes meer dan snel genoeg moeten zijn om de bestanden van een 5D (eerste uit de reeks) te kunnen verwerken.
                  Die camera is geen snelheidsmonster, en de bestanden zijn ook niet extreem groot.

                  Als het meerdere seconden duurt om één foto weg te schrijven, dan is er iets mis met de camera (een of andere instelling op de camera) of het geheugenkaartje zelf (of de verbinding tussen camera en geheugenkaartje).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

                    Dit doet me denken aan de ruisonderdrukking, dat is een optie in het menu. Dient eigenlijk alleen voor lange sluitertijden, maar heeft wel zijn invloed bij korte.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                      Dit doet me denken aan de ruisonderdrukking, dat is een optie in het menu. Dient eigenlijk alleen voor lange sluitertijden, maar heeft wel zijn invloed bij korte.
                      Moet je nu horen.
                      Ben deze namiddag naar Konijn geweest, eigenlijk niet expres voor mijn probleem, ik had zo'n vodje nodig voor mijn grote filters te kuisen.
                      Ik haal mijn 5D boven en bespreek het probleem.
                      Eerste verkoper haalt een sneller kaartje, foto genomen en 4 à 5 sec. wachten op het beeld.
                      Bon, aan mijn kaartjes lag het dus niet.
                      Dan begint hij in het menu te duinen en hij vond alles goed staan.
                      Dan roept hij er een technieker bij en ook hij zegt dat het wegschrijven te traag is, moet weg zijn na 1 à 1,5 sec.
                      Ook hij snuffelt in het menu en ook hij vind alles goed staan.
                      Ik vraag daarop wat het zou kunnen kosten om het toestel te laten repareren. Hij is tenminste eerlijk en zegt dat hij noch een ander dat kan zeggen.
                      Mogelijks moet daar een nieuw moederbord in zegt hij. Ja dan hoorde ik het in Keulen donderen.
                      Teleur gesteld terug naar Mol en thuis gekomen begin ik alles in de dozen te doen.

                      En nu komt het.
                      Begin ik aan de time Belgiek - Griekenland te denken dat er op alle kaartjes nog foto's staan en haal die terug uit de doos.
                      Neem ook een lens en dan snuister ik eens door dat menu en zet alles terug zoals ik die kocht en zie.................. 1 à 1,5 sec per foto. OEF, en met dank aan Lieven hé.
                      Er zal dus toch iets in dat menu gestaan hebben die de boel vertraagde, maar wat was het nu eigenlijk
                      Dak-tnie-wete, maar ben content dat mij oude maat weer paraat staat.
                      Joehoeeeee.
                      Iedereen bedankt voor het meedenken hoor.
                      En dat progje heeft me ook wat bijgebracht.

                      PS: Toch iets verandert gevonden:
                      Eerst stond er een CFN icoontje op mijn schermpje, dit is nu weg. Die technieker vond dat icoontje ook al raar.
                      Iemand die weet wat dat betekend?
                      Stond helemaal links onderaan naast de batterijindicator.
                      Last edited by Red Falcon; 25 maart 2017, 21:01.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wegschrijven naar CF kaart duurt wel lang.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        PS: Toch iets verandert gevonden:
                        Eerst stond er een CFN icoontje op mijn schermpje, dit is nu weg. Die technieker vond dat icoontje ook al raar.
                        Iemand die weet wat dat betekend?
                        Stond helemaal links onderaan naast de batterijindicator.
                        Dat zijn de custom functions die je kan instellen in je camera, dus er stond een custom function geactiveerd.
                        Nikon D300 & een beetje glas...
                        Iets kleiners als carry everywhere

                        Comment

                        Working...
                        X