Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lens niet op 5d markiii wel op 5d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma lens niet op 5d markiii wel op 5d

    Hallo,

    Ik heb sinds een paar dagen een 'nieuwe' tweedehandse camera, de canon 5d markiii. Hiervoor gebruikte ik altijd de 5d. Ik heb twee lenzen, de sigma 2.8 70-200mm en de canon 28-105mm. Nu kan de canon lens wel automatisch scherpstellen op de 5d markiii maar de sigma niet. De lens maakt geen geluid maar kan handmatig wel scherp worden gesteld. Hierbij zie je de scherpstelpunten knipperen en hoor je het geluidje.

    Nu heb ik allebij de lenzen ook weer op mijn oude 5d gedaan en nu doet de sigma lens het wel goed.

    Hebben jullie een idee hoe dit zou komen en hoe dit verholpen kan worden?

    Oja de instellingen van de 5d markiii staan weer op 'fabrieks' instellingen

  • #2
    Re: Sigma lens niet op 5d markiii wel op 5d

    Als die Sigma 70-200 al wat ouder is, dan is het altijd mogelijk dat die niet meer wil werken op een recentere camera.
    Maar je zou die eigenlijk eerst nog eens op een andere 5D MKIII moeten kunnen testen om er 100% zeker van te zijn dat die lens niet meer compatibel is met de nieuwere camerabody's.
    Sommige lenzen kan je laten aanpassen (andere firmware op laten zetten), maar of het economisch rendabel is om dat te doen hangt af van de verkoopwaarde van die lens ten opzichte van de kostprijs van die "update".

    Bij een aantal lenzen van Sigma kan je een soort adapter gebruiken om die aan te sluiten op een computer.
    Via die adapter kan je dan zelf de meest recente firmware op de lens zetten, en dan zou die weer compatibel moeten zijn met nieuwe camera's (in zoverre dat Sigma dat blijft ondersteunen na x aantal jaren, want ze zullen dat niet blijven doen voor oude lenzen, ze verkopen liever nieuwe).
    Maar ik denk dat de huidige Sigma 70-200 f2,8 nog niet compatibel is met die adapter (alleen de duurdere recente lenzen hebben die mogelijkheid).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma lens niet op 5d markiii wel op 5d

      Hoi,

      de huidige gevoerde versie is die met OS (Image Stabiliser).
      De versie zonder OS is ouder en daarvan zal wellicht de firmware ge-update moeten worden... mits mogelijk.
      Een telefoontje of mailtje naar Sigma-Benelux zal daarin duidelijkheid brengen.
      Een maatje van me heeft dat (met een andere lens) ook laten doen, op afspraak en "klaar terwijl u wacht"...
      Wel "effe" naar Houten (midden Nederland) rijden.
      Adresgegevens onderaan homepage:
      SIGMA, manufacturer of high-end cameras and lenses for both the Photography and Video market


      Succes.

      Comment

      Working...
      X