Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

    Ik werk al jaren met mijn oude trouwe 5d mkII. De camera heeft best wel wat beperkingen maar aangezien ik vaak film ben ik voor mijn doeleinden vrij tevreden over de camera. Nu kan ik af en toe een 1dX gebruiken voor mijn sportfotografie en tja, dat is natuurlijk een gigantische wereld van verschil. Nu kan ik niet altijd de 1dX gebruiken (helaas) en vind ik het zelf vrij prijzig om aan te schaffen. Ik ben dus op zoek naar een alternatief hiervoor en vroeg me af welke Canon camera jullie konden aanraden die goed presteert bij hoge ISO waarden (belangrijkste voorwaarde) en die voldoet voor paardensport.
    Alvast bedankt!
    http://blackletterday.wordpress.com

  • #2
    Re: Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

    5D Mark III/IV denk ik? De 6D is ook gewoon goed, alleen niet zo voor sport. En de 1Dx is gewoon heel erg duur. Maar als je 4000 euro over hebt, dan kun je in de koopjes hoek kijken naar de tweedehandse 1Dx
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

      De 1Dx is iets beter op hoge iso dan de 5D MKIII (niet heel veel, maar er is toch wel een verschil te zien op de foto's).
      Maar de 5D MKIII is op hoge iso ook niet spectaculair beter dan de 5D MKII.
      Wat de 5D MKIII wel als voordeel heeft ten opzichte van de 5D MKII is het AF-systeem dat bij de 5D MKIII echt een heel stuk beter is (bijna hetzelfde als dat van de 1Dx).

      De 5D MKIV is op alle punten nog wat verbeterd, maar die heb ik zelf nog niet gebruikt (net zoals de 1DxII, die is ook weer een stapje beter dan de 1Dx).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?