Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

    Ik werk al jaren met mijn oude trouwe 5d mkII. De camera heeft best wel wat beperkingen maar aangezien ik vaak film ben ik voor mijn doeleinden vrij tevreden over de camera. Nu kan ik af en toe een 1dX gebruiken voor mijn sportfotografie en tja, dat is natuurlijk een gigantische wereld van verschil. Nu kan ik niet altijd de 1dX gebruiken (helaas) en vind ik het zelf vrij prijzig om aan te schaffen. Ik ben dus op zoek naar een alternatief hiervoor en vroeg me af welke Canon camera jullie konden aanraden die goed presteert bij hoge ISO waarden (belangrijkste voorwaarde) en die voldoet voor paardensport.
    Alvast bedankt!
    http://blackletterday.wordpress.com

  • #2
    Re: Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

    5D Mark III/IV denk ik? De 6D is ook gewoon goed, alleen niet zo voor sport. En de 1Dx is gewoon heel erg duur. Maar als je 4000 euro over hebt, dan kun je in de koopjes hoek kijken naar de tweedehandse 1Dx
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

      De 1Dx is iets beter op hoge iso dan de 5D MKIII (niet heel veel, maar er is toch wel een verschil te zien op de foto's).
      Maar de 5D MKIII is op hoge iso ook niet spectaculair beter dan de 5D MKII.
      Wat de 5D MKIII wel als voordeel heeft ten opzichte van de 5D MKII is het AF-systeem dat bij de 5D MKIII echt een heel stuk beter is (bijna hetzelfde als dat van de 1Dx).

      De 5D MKIV is op alle punten nog wat verbeterd, maar die heb ik zelf nog niet gebruikt (net zoals de 1DxII, die is ook weer een stapje beter dan de 1Dx).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

        Vanaf de 5DmkII verbeter je een beetje met de mkIII, daarna komt de 6D die qua ISO nog beter presteert, daarna de mk IV en de 1DX.

        Als je geen behoefte hebt aan veel scherpstelpunten en hoge fps, maar wel belang hecht aan ISO prestaties en dit wil aan een betaalbare prijs kan ik je de 6D zeker aanprijzen.
        Als ik op echt hoge ISO wil werken, gebruik ik liever mijn 6D dan mijn 5DmkIII. 6D werkt vlot tot 6400, 8000, 10000 ISO met minimale ruis. Ik durf zelfs door te trekken naar 16000 zonder echt noemenswaardige problemen. Hoger kan ook maar dan moet je er ruisonderdrukking op loslaten tijdens de nabewerking. Met 5DIII heb ik mijn ISO begrensd op 6400...
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

          Ik werk ook met een 5D mkII en kijk stilaan uit om up te graden naar een mkIV. Vooral naar hoge ISO zijn de prestaties daar normaal toch een pak beter, verder is het ook AF systeem een pak beter want dat laat bij de mkII toch af en toe steken vallen.

          succes

          De 5D reeksen blijven wel geen sport-beesten, misschien ook eens naar de 7D reeksen kijken? Of een oudere 1D?
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #6
            Re: Welke Canon is goed te gebruiken qua hoge ISO?

            Ik werkte tot vorig jaar met een 6D. Wat betreft iso was deze behoorlijk goed maar de af was toch behelpen, zeker in licht arme omstandigheden.
            Daarna een 5D mk iii gekocht en dat was al een heel verschil. Ook het solide gevoel is erg aangenaam, de basiskwaliteit van de 5D is echt beter dan de 6D.
            Nu sinds enkele maanden een 5D iv erbij en die overtreft de mkiii ook weer op elk gebied.
            Live view is nu bv echt bruikbaar ! (Handig bij bv een 85 1.4 waarbij juiste af belangrijk is).

            Als je het lukt zou ik absoluut de mkiv aanraden. Ik vind het een fantastisch toestel om mee te werken !

            Comment

            Working...
            X