Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem DX AF-S NIKKOR 18-200 1:3.5 5.6 G ED VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem DX AF-S NIKKOR 18-200 1:3.5 5.6 G ED VR

    Hallo, sinds kort hoor ik telkens bij het aanschakelen van mijn D90 een 2 of 4 klikkende geluiden (gedurende een 3-tal seconden) en natuurlijk het 'normale zoemende motergeluid. Eerst dacht ik dat dit afkomstig was van uit de body, maar blijkbaar komt dit klikkend geluid uit de lens. M.a.w. met een andere lens hoor ik dit niet.
    In stand 'VR on' + 'M/A' alsook 'VR on' + 'M' alsook 'VR off' + 'M/A' hoor ik 4 klikjes , enkel in stand 'VR off' + 'M' hoor ik 'slechts' 2 klikjes. Het is wel vervelend, omdat je moet wachten om een foto te nemen totdat die klikjes gedaan zijn , ik kan gedurende die 'klikjes' onmogelijk scherp stellen. Het beeld in de venster zoeker wipt tijdens dat klikken een paar mm omhoog . Soms gebeurt dit ook wanneer de D90 een tijdje aan blijft staan , of wanneer er dataoverdracht is via USB. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn hiervan ?
    Last edited by itsmie; 22 maart 2017, 14:47.

  • #2
    Re: Probleem DX AF-S NIKKOR 18-200 1:3.5 5.6 G ED VR

    De beweging in de zoeker zou in principe moeten wijzen op activiteit van de VR. Maar je hebt wat testwerk gedaan waaruit blijkt dat er meer is dan dat.
    Zou het kunnen dat het contact tussen lens en body niet perfect is? Zit de lens goed vast zonder speling?
    Je kan de contactjes eens reinigen met isopropanol, met een fijn microvezeldoekje (droog of licht vochtig), of zelfs met een potloodgum (als je oplet dat het stof nergens in je apparatuur terechtkomt).
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Probleem DX AF-S NIKKOR 18-200 1:3.5 5.6 G ED VR

      Die van mij doet dat ook maar in alle standen. Weet iemand de oorzaak/oplossing?

      Comment

      Working...
      X