Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gimbal head

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gimbal head

    Ik ben op zoek naar een kwalitatieve gimbal head om op mijn Sirui 2004 x statief te plaatsen.
    Bedoeling is om met een Nikon D7000 in combinatie met Sigma 50-500 lens vogels en dergelijke te fotograferen.
    Iemand suggesties? Goede of minder goede ervaringen?
    Dank voor input
    Last edited by Guce; 21 maart 2017, 17:44.

  • #2
    Re: Gimbal head

    Ik heb een Sirui-gimbal-head - ben daar tevreden over - niet te zwaar (is grotendeels van carbon) - niet supergoedkoop rond de 400€ in promo indertijd.
    Dat ding kan zonder problemen een lang lensje van 5,5kg dragen - dus zeker geschikt voor uw bigma.

    Comment


    • #3
      Re: Gimbal head

      Ik ben ook tevreden met de Sirui-gimbal-head, deze heeft ook de mogelijkheid dat je de camera in portret stand kunt plaatsen bij het gebruik van (korte)objectieven zonder ring.

      Comment


      • #4
        Re: Gimbal head

        Hoi,

        zitten merken zoals bovenstaand (Sirui, Jobu, Benro, Wimberly) boven je gesteld budget.
        Kijk dan eens naar de lowbudget merken zoals Beike, Sevenoak, Movo, Triopo... om er maar een paar te noemen.
        Natuurlijk niet die superdure kwaliteit, maar voor nu en dan... best oké.

        Ik heb een paar jaar terug een "Nest NT-530H" rechtstreeks uit het verre oosten gekocht... Dat scheelde ook meer dan 1/3 van de Euro prijs.
        Ook gemaakt onder de naam "Falcon Eyes NT-530H" en "Kenro GHC1" (deze wordt nú via UK verkocht).
        'T is wat zoeken, als je voor redelijk geld een mooi product wilt... maar het is er wél (misschien niet binnen Nederland of België).

        Succes met uw zoektocht.

        PS zoek eens via www.amazon.de ... Via daar kun je ook eenvoudig kopen.
        Last edited by adrie; 22 maart 2017, 08:19.

        Comment


        • #5
          Re: Gimbal head

          Dank jullie allen voor de input.
          Het is uiteindelijk een Jobu Mark IV geworden en ik ben hier heel tevreden mee.
          Gekocht bij de lokale fotohandelaar aan een erg scherpe prijs.

          Comment


          • #6
            Re: Gimbal head

            Hoi,

            een mooie schommelkop, geen cheapo, deze zal z'n taak goed kunnen vervullen.
            Alleen... wat ík me afvraag... is uw statief voldoende stabiel...?
            Vóórdat ik mijn Nikon Full Frame en Sigma 150-600 had (Olympus systeemcam), gebruikte ik een "low-budget" redelijk goed carbon statief.
            Die was toch de reden dat ik met de Sigma op 600 mm aan m'n Nikon D750 te snel beweging in m'n plaatjes had.
            Dit werd veroorzaakt door het op en neer klappen van de spiegel...
            Door aanschaf van een Sirui N-3204X statief was dit probleem uit de wereld.
            Dit statief is merkbaar vele malen stabieler dan m'n vorige, ligt ook in een beduidend hogere prijsklasse.

            Comment


            • #7
              Re: Gimbal head

              Ja hoor, na een klassieke miskoop heb ik mij onlangs een Sirui T2004-X gekocht en die staat als een paal...

              Comment

              Working...
              X