Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom CC Aanpassingspenseel (masker rood) niet meer zichtbaar .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom CC Aanpassingspenseel (masker rood) niet meer zichtbaar .

    Hallo,

    Bij gebruik van het aanpassingspenseel krijgt men als je op de 'O' drukt het masker (rood) dat je ziet wat je aan het schilderen bent.

    De rode kleur is bij mij niet meer actief dus zie ik ook niet meer wat ik juist geschilderd heb zeer vervelend.

    Is er iemand onder jullie die mij kan zeggen hoe ik terug het originele masker rood kan activeren.

    Waarvoor dank,
    Groeten,
    Patrick

  • #2
    Re: Lightroom CC Aanpassingspenseel (masker rood) niet meer zichtbaar .

    werkt bij mij perfect. Normaal zie je bij de penseel op het moment dat je 'o' indrukt ook het vinkje verschijnen in het hokje 'geselecteerde maskeroverlay tonen'. Check eens of dit het geval is? Anders ook geen idee. Kan je de keybinds van lightroom wijzigen?
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom CC Aanpassingspenseel (masker rood) niet meer zichtbaar .

      Inderdaad: indrukken van de "O" zal ook dat checkboxje moeten aanzetten of afzetten:


      Met Shift-O kun je de kleur van je masker aanpassen. Probeer dat eens, misschien dat er een niet-zo-goed-zichtbare kleur is ingesteld? Elke keer je Shift-O indrukt, krijg je een andere kleur.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X