Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dag en nacht tarief iets heel raars.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dag en nacht tarief iets heel raars.

    Vrijdag avond belt mijn vrouw me op omdat ze bang is van de electrik kast en meter, na een tijdje ben ik thuis en bekijk ik wat er aan de hand is.
    Mijn vrouw verteld me het volgende: Na 22uur hoort ze een ratelend geluid en na een tijd gaat ze op onderzoek uit, ze komt in de garage en hoort een ratelend geluid uit de electric meter komen.
    Wij hebben dag en nacht tarief en ze merkt dat de teller van het nacht tarief in hoog tempo afteld en de dag teller in hoog tempo bijteld, ze heeft er een kwartier op staan te kijken aan filmen had ze niet gedacht maar ze had de teller wel opgeschreven. Toen ik thuiskwam leek de teller dat ook te bevestigen.
    Rond 22.30 heb ik een foto gemaakt van de tellerstanden 043955.2 voor de dadteller en 047871.6 voor de nacht teller het is nu maandagmorgen ongeveer 3 uur in de nacht en al is het nog steeds nacht tarief heb ik een verhoogde stand van de dag teller namelijk 043979.2 en de nacht teller staat op 047868.6
    We zijn de nacht tarief periode niet uit geweest en toch is er stroomverbruik bij op de nacht teller gekomen en staat het nachtverbruik op minder dan vrijdag avond 22.30uur
    Hoelang zijn ze ons hier zo al in de doeken aan het doen?
    Ik kan het bewijzen met de foto's die ik gemaakt heb en er zullen nog meer foto's genomen worden ook.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: Dag en nacht tarief iets heel raars.

    Sus, ze zijn u niet "in de doeken aan het doen", er is gewoon een mechanisch defect aan het kastje dat uw teller doet switchen tussen dag- en nachttarief, ofwel een defect aan de meter zelf.
    Eandis bellen is de enige optie.
    Vermits uw vrouw er op uit gekomen is door het geratel, is de kans zeer goot dat het euvel nog maar net begonnen is.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Dag en nacht tarief iets heel raars.

      We hebben er voor gebeld en ze komen er voor langs, ze zouden nog een afspraak maken.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Dag en nacht tarief iets heel raars.

        Hetzelfde voorgehad. Is het misschien een SOREMA meter ? Bij ons was dat het geval. Eandis heeft die vervangen en case closed.
        Neem wel de nodige voorzorgen v.w.b. de afrekening. Noteer datum en uur van interventie, naam en firma van de technieker, nummer van de oude meter en meterstanden en neem van alles foto's.
        Bij ons had iemand niet doorgegeven dat de meter was vervangen en we kregen dus een factuur met dubbel verbruik. In plaats van het verbruik vanaf de vervanging tot de meteropname begon men daarna terug vanaf een meterstand 1.
        cewe.

        Comment

        Working...
        X