Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met display port uitgang van desktop pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met display port uitgang van desktop pc

    Eind januari koop ik een HP min pavilion desktop pc. De bedoeling is om deze via display port met 2 schermen aan te sluiten. Via HDMI werkt alles perfect op 1 scherm. Maar aangezien ik 2 schermen wens te gebruiken sluit ik de pc aan via display port.

    En daar is duidelijk een probleem mee, zelfs al sluit ik maar 1 scherm aan via display port of mini display port mijn beeld valt steeds uit. Ook al als je de pc opstart in de bios.
    De pc is nu reeds 2 maal in herstelling geweest maar nog steeds hetzelfde probleem.

    De eerste maar hebben ze het moederbord vervangen de 2de maal stond er op de documenten enkel "kabels vervangen". Maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik begin het bijna op te geven en denk er aan mijn geld terug te eisen. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? We zijn bijna 2 maand verder en heb nog steeds geen oplossing

    Zie onderstaande filmpjes, eerste filmpje zie je al storingen in het beeld als de bios setup is geladen. Het andere filmpje toont je dat ik de storingen zowel via display port als mini display port kabels heb.





    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

    Kunt u in het schermmenu scannen op "Inut Source"?
    Ik denk dat u best kiest voor DVI-D2 dan moet je ook zorgen voor twee zo'n kabels natuurlijk.
    Een kennis van mij had ook problemen met een HDMI aansluiting en nadat ik haar aangeraden had om een DVI-D2 kabel te gebruiken waren de problemen opgelost.
    Probeer geen gewone DVI-D kabel want je beeld zal ook heel slecht zijn. Dit heb ik persoonlijk moeten ondervinden.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

      Heeft de computer voldoende video geheugen voor 2 schermen?
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

        Hij heeft het ook al als je maar 1 scherm aansluit.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

          Misschien is het iets met de driver
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Misschien is het iets met de driver
            Dat dacht ik ook, heb alle mogelijke updates gedaan helaas zonder succes. Maar worden de grafische drivers eigenlijk al geladen als je in de bios setup zit ? Reeds dan doet het probleem zich al voor he.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Dat dacht ik ook, heb alle mogelijke updates gedaan helaas zonder succes. Maar worden de grafische drivers eigenlijk al geladen als je in de bios setup zit ? Reeds dan doet het probleem zich al voor he.

              mir
              Goh, om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Ik heb een HP I5U notebook op het werk, zonder problemen heb ik de interne HD ready, 2x Displayport Full HD scherm aangesloten. De schermen waren wel op de docking aangesloten.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

                Ik heb ook een HP portable van mijn werk en die heeft soms ook die kuren.
                Soms werkt alles weken perfect en dan plots valt het beeld steeds intermitterend uit op de Display Port.
                Als ik dan alles eens volledig uit zet en terug herstart, dan durft het wel te lukken om het terug in orde te krijgen.
                Het minste problemen heb ik door het scherm aan te zetten net voor ik de portable start.
                Mogelijks iets van herkenning van het scherm dat af en toe eens fout loopt?

                En we zijn niet alleen met dergelijke problemen, ook met andere merken zijn gelijkaardige meldingen.
                Voorbeeld: https://community.spiceworks.com/top...reens-go-black

                Zelf heb ik nog niet echt gezocht naar een oplossing.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Goh, om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Ik heb een HP I5U notebook op het werk, zonder problemen heb ik de interne HD ready, 2x Displayport Full HD scherm aangesloten. De schermen waren wel op de docking aangesloten.
                  Grafische drivers worden pas na bios ingeladen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Hij heeft het ook al als je maar 1 scherm aansluit.

                    mir

                    Daarom dat ik u vroeg of u het scherm al verbonden had met een DVI-D2 kabel aan uw Pc?
                    Wat voor meerwaarde heeft een HDMI kabel voor u?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Daarom dat ik u vroeg of u het scherm al verbonden had met een DVI-D2 kabel aan uw Pc?
                      Wat voor meerwaarde heeft een HDMI kabel voor u?
                      Tenzij ik het verkeerd begrijp, heeft hij het probleem via Display Port.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

                        Klopt met HDMI heb ik geen problemen maar dat is geen optie omdat ik mijn 2 schermen wil gebruiken. En via HDMI kan ik maar 1 scherm aansluiten.

                        De pc is nu voor de 3de kaar naar Comserve voor herstelling.

                        Als de bios nog geen drivers gebruikt heeft het daar dus ook niks mee te maken.

                        Het is de laatste poging als hij nu terug komt uit herstelling en t'is nog niet ok zal ik mijn geld terug vragen. Ik heb de pc op 1 februari gekocht en nog geen dag plezier aan gehad.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

                          heb je nagekeken hoe je schermen werken?
                          Eventueel kun je is kijken na een adapter/verloopkabel van Displayport naar HDMI. Wie weet checkt het scherm pas op het laatst of er video binnenkomt op de Display port. En is het even instellen dat het scherm alleen zijn invoer op Display port hoeft te verwachten.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

                            Hier nog een ander filmpje , zelfde probleem op andere monitor.

                            hp mini pavilion display port same problem on other monitor.


                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                              heb je nagekeken hoe je schermen werken?
                              Eventueel kun je is kijken na een adapter/verloopkabel van Displayport naar HDMI. Wie weet checkt het scherm pas op het laatst of er video binnenkomt op de Display port. En is het even instellen dat het scherm alleen zijn invoer op Display port hoeft te verwachten.
                              Het scherm scant zijn ingangen niet. Je moet zelf kiezen tussen DP mPD HDMI1 of HDMI2

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X