Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baby Pentax Ist. D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Baby Pentax Ist. D

    Ik zie op dit forum nogal eens de naam van de nieuwe Pentax Ist.d s gaan maar kan op het net nog niet veel vinden over dit toestel, is er iemand die wat meer kan vertellen over deze nieuwe DSLR.

    leo
    Pentax K10D

  • #2
    Re: Baby Pentax Ist. D

    Meer info hier

    Let op: alles is op dit ogenblik nog pure speculatie, maar dit is wat men kan veronderstellen:
    - 6 MP
    - snelle AF
    - plastiek body geïmplementeerd op de ist D
    - compatiebel met alle Pentax lenzen (dus ook manuele, schroefdraad, 645, enz)
    - stelprijs (vermoedelijk) 750€, en dat zou het meteen de goedkoopste DSLR maken (maar het is natuurlijk ook nog opletten wat Canon en Nikon doen...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Re: Baby Pentax Ist. D



      Pentax has today announced the budget priced *ist DS digital SLR. The *ist DS appears to be based on the *ist D and features a six megapixel CCD (which appears to be identical to that used in the *ist D). Feature wise it's cut-down compared to its bigger brother but also has a few improvements. The camera will be priced at a very similar level to the Canon EOS 300D (Digital Rebel). We have an exclusive, detailed hands-on preview of the *ist DS. Also announced today is a new DA 18 - 55 mm F3.5 - F5.6 AL lens designed specifically for digital SLRs.


      The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!
      Last edited by Jan_10D; 14 september 2004, 07:00.

      Comment


      • #4
        Re: Baby Pentax Ist. D

        Zo, dit toestel ziet er goed uit, evenals de specificaties.

        Wist niet dat er al zoveel bekend was....nu nog de prijs....

        Dit wordt een interessante optie voor mij, aangezien ik nog twee pentax lenzen heb van mijn analoge toestel....

        Edit: Hoe meer ik er nu over lees, hoe enthousiaster ik word!

        Keuze SD-opslag is idd hinderlijk voor diegene die al flink geïnvesteerd hebben in CF, maar voor mensen zoals ik die nog niks hebben: SD geheugen is gewoon de beste keuze: snelste optie en erg compact.
        Last edited by jahjah; 14 september 2004, 08:40.
        Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
        | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

        Comment


        • #5
          Re: Baby Pentax Ist. D

          Jammer van de SD-opslag
          Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

          Comment


          • #6
            Re: Baby Pentax Ist. D

            En de prijs is achthonderdachtennegentig Euro, ja goed gelezen 898,- Euro
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Baby Pentax Ist. D

              Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
              En de prijs is achthonderdachtennegentig Euro, ja goed gelezen 898,- Euro
              Dit valt toch reuze mee???? Of bedoel je het positief

              Op de website van top-foto.de staat dat het toestel incl de 18-55 lens 999 kost. Dit is wel de adviesprijs, dus meestal gaat daar nog wat vanaf. Ik ben in ieder geval erg geïnteresseerd.
              Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
              | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

              Comment


              • #8
                Re: Baby Pentax Ist. D

                Hahahaha... , ik zie net dat de lenzen van mijn 5 jaar oude analoge toestel weer eens niet op het nieuwe model passen. Ik heb namelijk Pentax-F lenzen..... Bedankt foto industrie, om weer telkens nieuwe standaarden te verzinnen.
                Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
                | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

                Comment


                • #9
                  Re: Baby Pentax Ist. D

                  Come to daddy baby!!!
                  Last edited by MarcFoto; 14 september 2004, 10:06.
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Baby Pentax Ist. D

                    Oorspronkelijk geplaatst door jahjah
                    Hahahaha... , ik zie net dat de lenzen van mijn 5 jaar oude analoge toestel weer eens niet op het nieuwe model passen. Ik heb namelijk Pentax-F lenzen..... Bedankt foto industrie, om weer telkens nieuwe standaarden te verzinnen.

                    Waar heb je dat vandaan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door dpreview
                    3. Compatibility with PENTAX interchangeable lenses
                    The *istDS offers the outstanding benefit of lens interchangeability, allowing the user to take advantage of a wide selection of existing PENTAX interchangeable lenses to deal with diversified subjects and applications.**
                    **PENTAX K-, KA-, KAF- and KAF2-mount 35mm-format lenses can be used without an adapter or modification. PENTAX screw-mount 35mm-format lenses and PENTAX 645- and 67-system lenses can be used with an adapter. Some functions may not be available with certain lenses.
                    Maw: alle ooit door Pentax gefabriceerde lenzen zullen passen op de *istDs...

                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Baby Pentax Ist. D

                      Ze zijn het 'Embossed logo' vergeten; daar bij Pentax zijn ze nu helemaal op hun hoofd gevallen...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Baby Pentax Ist. D

                        Dit wordt te gek aangezien ik nog een 4-tal pentax lenzen liggen heb zou de keuze nu wel snel moeten gemaakt zijn zeker !!!
                        Zou er een batterijgrip op passen ?

                        Erwin
                        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Baby Pentax Ist. D

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                          Ze zijn het 'Embossed logo' vergeten; daar bij Pentax zijn ze nu helemaal op hun hoofd gevallen...
                          Ja Marc maar dat is dan ook het verschil tussen een kwaliteitsmerk en een brolmerk he

                          Comment


                          • #14
                            Re: Baby Pentax Ist. D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                            Ja Marc maar dat is dan ook het verschil tussen een kwaliteitsmerk en een brolmerk he
                            You've got me there...


                            Met dat verschil dat 'den deze' naar het brolmerk zal verhuizen...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Baby Pentax Ist. D

                              Ik ben eens aan het rond kijken geweest en heb gezien dat op de vorige ist wel een batterijgrip kon ondergezet worden. Van het nieuwe model lees of vind ik niks ! Iemand die al wel daar iets over gelezen heeft . Toont toch een beetje macho- achtiger hé

                              Erwin
                              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                              Comment

                              Working...
                              X