Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge cc probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bridge cc probleem

    Ik ondervind problemen met het afhalen van foto's van men D500 met brigde cc....
    De ene keer lukt de andere keer niet ....ik probeerde al vanalles en soms lukt het maar zelden van de eerste keer..'ik heb zelfs de drastische methodeval gebruikt.....bridge verwijderen en terug installeren....maar toch blijf ik ook nu problemen ondervinden tijdens het ophalen van beelden stopt ie ineens ... .en geeft dan een melding dat hij de beelden niet verder kan ophalen.....ik heb in voorkeuren de cache al geledigd..ook al de mappen uitgeschakeld en ook al de grote voor het ophalen van beelden gezet op 250 mb ipv de standaard 1000 mb....ook heb ik bij geadvenceerde opties alles uitgevinkt...en ook bij metagegevens toepassen heb ik het te gebruiken sjabloon : op "geen" gezet en dat werkte toen ....nu weer niet meer...
    Ik werkt met een imac en de bridge is 2017 release -7.0.0.93....volgens mij de laatste nieuwe...
    Iemand raad ?
    Ik weet ook wel dar er andere mogelijkheden zijn om de beelden van men D500 te halen maar toch had ik graag geweten waarom dit nu zo nu en dan eens werkt met de bridge...?
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Bridge cc probleem

    let eens op of tijdens het afhalen je camera niet automatisch uitgeschakeld wordt.
    probeer eens een andere kabel of usb poort te gebruiken.
    kijk eens na of je imac niet ingesteld staat om bepaalde verbindingen na een zekere tijd te onderbreken.
    meer kan ik echt niet bedenken
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Bridge cc probleem

      Het probleem zit 'm in Photo Downloader, een stukje software van Bridge, die je kiest nadat je je camera via USB met de iMac verbonden hebt.


      maar de camera (momenteel heb ik mijn 7D met de iMac verbonden, en camera wordt herkend door alle andere programma's) wordt niet herkend door Photo Downloader:


      Wat is de versie van jouw OS? Vanaf El Capitan (10.11.x) kan -omwille van een verandering van protocol- Photo Downloader je camera niet meer detecteren.
      Er is daarover al meer dan een jaar een discussie aan de gang bij Adobe (https://feedback.photoshop.com/photo...ent=topic_link), en ook bij Apple (https://discussions.apple.com/messag...23456#30035759). Het is Adobe dat zijn software moet aanpassen, want Lightroom heeft geen probleem om de camera te detecteren.
      Willen of niet... je gaat je workflow moeten aanpassen.
      Mijn workflow is sinds de upgrade naar El Capitan (10.11.x), en intussen zit ik op Sierra (10.12.x):
      1. Camera via USB verbinden met iMac;
      2. Image Capture (van Apple zelf) gebruiken om bestanden (JPG+RAW) van mijn 7D te halen en op een externe HD te plaatsen;
      3. RAW en JPG bestanden scheiden (gaat makkelijk via de Finder), JPG bestanden importeren in Photos "voor onmiddellijke consumptie"
      4. RAW blijven in een yyyy/mm/dd structuur op de externe HD en kunnen met een RAW-developer naar keuze ontwikkeld worden. Soms is dat nog ACR (Bridge als browser), rechtermuisklik, Open in Camera Raw... en dan in PS (bij mij CS6), soms is dat LR 6, maar tegenwoordig is dat meestal DxO OP11.

      Uiteraard kun je een card reader gebruiken, want vreemd genoeg wordt die verbinding wel herkend door Photo Downloader.
      Last edited by LesC; 20 maart 2017, 08:34.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Bridge cc probleem

        Wat is de versie van jouw OS? Vanaf El Capitan (10.11.x) kan -omwille van een verandering van protocol- Photo Downloader je camera niet meer detecteren.
        mijn versie is OS Sierra v 10.12.3
        Je uitleg lijkt me dus logisch....maar waarom doet ie het soms wel....maw ik ben er toe nu toe altijd wel ingeslaagd om de foto's via ide downloader af te halen....maar de moest wel vele keren herbeginnen...de voorlaatste keer ben ik wel een kleine 2 uren bezig geweest om ze zonder foutmeldingen afgehaald te krijgen.....mijn vraag dus waarom doet ie het soms wel ???
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Bridge cc probleem

          Waarom is de moeilijkste vraag van allemaal. Inconsistent gedrag, dat is wat we waarnemen, maar waaraan dat ligt is me een raadsel.
          Alleszins: jij hebt geluk dat het jou soms wel lukt. Mij lukte het niet meer vanaf El Capitan, en dat geldt niet alleen voor mijn EOS 7D, evengoed voor mijn iPhone. De toestellen worden perfect herkend door alle andere software, alleen niet door Photo Downloader. En in heel die tijd sinds de eerste melding heeft Adobe niets ondernomen om het op te lossen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X