Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vivitar flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vivitar flash

    hallo
    ik ben een student en ben nogal veel bezig met fotografie
    ik heb een (analoog weliswaar) minolta fototoestel en ben er over aan het nadenken een flash te kopen hiervoor

    ik hoorde nogal veel over de vivitar reeks 283 en 285HV
    iemand ervaringen ?
    waar kan ik deze kopen ?
    ook bruikbaar op eventueel nieuwere toestellen (laatstje jaren en/of digitaal)

  • #2
    Re: vivitar flash

    ik geloof dat ze die verkopen in de winkels van action shop

    Comment


    • #3
      Re: vivitar flash

      Als die HV van bij de 285HV High voltage betekent is hij misschien onbruikbaar op nieuwere toestellen, hoewel minolta eerder verdraagzame toestellen maakt op dat vlak....toch best eens nakijken wat voor voltage je camera verdraagt.

      Comment


      • #4
        Re: vivitar flash

        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
        ik geloof dat ze die verkopen in de winkels van action shop
        Nope, Action shop is idd. importeur van Vivitar, maar deze worden niet meer verdeeld in Europa (heb hen deze vraag namelijk al eens gesteld )

        Verder betekent die HV niet high voltage (vraag me niet wat wel, want dat weet ik niet). Er zijn een aantal gebruikers die deze gebruiken en ze worden meestal uitgemeten rond 8V... en dat zou voor de actuele camera's geen probleem mogen zijn....
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: vivitar flash

          Oorspronkelijk geplaatst door pierot
          hallo
          ik ben een student en ben nogal veel bezig met fotografie
          ik heb een (analoog weliswaar) minolta fototoestel en ben er over aan het nadenken een flash te kopen hiervoor

          ik hoorde nogal veel over de vivitar reeks 283 en 285HV
          iemand ervaringen ?
          waar kan ik deze kopen ?
          ook bruikbaar op eventueel nieuwere toestellen (laatstje jaren en/of digitaal)
          Pierot,

          Ik heb er één tekoop voor €70. Nieuw. Was bedoeld voor mijn S7000 maar ben overgestapt op een D70 en die daar enkel manueel op te gebruiken.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: vivitar flash

            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
            Pierot,

            Ik heb er één tekoop voor €70. Nieuw. Was bedoeld voor mijn S7000 maar ben overgestapt op een D70 en die daar enkel manueel op te gebruiken.

            Hubert
            ik ben eventueel wel geïnteresseerd
            kan je me wat meer info geven over de flash ? heb je hem veel gebruikt ? ondervindingen ? ...

            Comment


            • #7
              Re: vivitar flash

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
              Pierot,

              Ik heb er één tekoop voor €70. Nieuw. Was bedoeld voor mijn S7000 maar ben overgestapt op een D70 en die daar enkel manueel op te gebruiken.

              Hubert
              Is het een 283 of een 285? Ben eventueel ook wel geïnteresseerd als het een 285 is...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: vivitar flash

                Hallo
                Ik heb voor mijn "Minolta Dynax" een "Dedicated Flash for Auto Focusing Camera" van het merk "Topca" type "330AFD.
                Gekocht (jaren geleden) bij Grobet te Antwerpen,en is gechikt voor Minolta en Nikon, en werkt pima.
                Helemaal niet geschikt voor mijn digitale camera (coolpix 4500),maar kan iemand mij zeggen of hij geschikt is voor een digitale reflex camera ?
                Heb op dit forum gelezen dat er kortelings een minolta digitale reflex op de markt gaat komen en ben daar in geintresseerd,daar ik dan mijn lenzen van
                de analoge camera voor zou kunnen gebruiken.
                mvg
                DeSwa
                Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                Web-Albums

                Comment


                • #9
                  Re: vivitar flash

                  @DeSwa

                  Daar heeft op dit moment enkel Minolta een antwoord op: enerzijds hangt het er vanaf hoeveel "trigger voltage" de flits afgeeft (te hoog en de cam kan beschadigd raken), en hoeveel de digitale Minolta kan verdragen.
                  Anderzijs is het ook afhankelijk welke TTL-meting de nieuwe cam aankan. Het zou immers kunnen betekenen dat je de flits wel kunt gebruiken maar dan wel louter manueel...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: vivitar flash

                    Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                    Is het een 283 of een 285? Ben eventueel ook wel geïnteresseerd als het een 285 is...
                    Het is de 285. Heb hem speciaal gekocht om met de communie van mijn dochter, in mei, met mijn S7000, goed in de kerk te kunnen trekken, maar door omstandigheden

                    heb ik ze niet kunnen gebruiken. Later ben ik overgeschakelt op een D70, waarop deze niet meer kan gebruikt worden.
                    Hij is dus zogoed als ongebruikt. Enkel enkele testen gedaan of hij toch op de D70 kon gebruikt worden maar resultaat hierop is ofwel nog zwakker dan de interne flash ofwel alles wit
                    Ze is hierop(D70) enkel volledig in manuele mode bruikbaar.
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: vivitar flash

                      Grobet in antwerpen verkoopt ook vivitar alé voor zover ik weet hoor want het is ook weer een tijdje geleden dat ik er is binnen geweest ben . Want da kost altijd geld
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                      Comment


                      • #12
                        Re: vivitar flash

                        Oorspronkelijk geplaatst door pierot
                        hallo
                        ik ben een student en ben nogal veel bezig met fotografie
                        ik heb een (analoog weliswaar) minolta fototoestel en ben er over aan het nadenken een flash te kopen hiervoor

                        ik hoorde nogal veel over de vivitar reeks 283 en 285HV
                        iemand ervaringen ?
                        waar kan ik deze kopen ?
                        ook bruikbaar op eventueel nieuwere toestellen (laatstje jaren en/of digitaal)

                        Kijk eens in deze shop
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                        Comment

                        Working...
                        X