Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vivitar flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vivitar flash

    hallo
    ik ben een student en ben nogal veel bezig met fotografie
    ik heb een (analoog weliswaar) minolta fototoestel en ben er over aan het nadenken een flash te kopen hiervoor

    ik hoorde nogal veel over de vivitar reeks 283 en 285HV
    iemand ervaringen ?
    waar kan ik deze kopen ?
    ook bruikbaar op eventueel nieuwere toestellen (laatstje jaren en/of digitaal)

  • #2
    Re: vivitar flash

    ik geloof dat ze die verkopen in de winkels van action shop

    Comment


    • #3
      Re: vivitar flash

      Als die HV van bij de 285HV High voltage betekent is hij misschien onbruikbaar op nieuwere toestellen, hoewel minolta eerder verdraagzame toestellen maakt op dat vlak....toch best eens nakijken wat voor voltage je camera verdraagt.

      Comment


      • #4
        Re: vivitar flash

        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
        ik geloof dat ze die verkopen in de winkels van action shop
        Nope, Action shop is idd. importeur van Vivitar, maar deze worden niet meer verdeeld in Europa (heb hen deze vraag namelijk al eens gesteld )

        Verder betekent die HV niet high voltage (vraag me niet wat wel, want dat weet ik niet). Er zijn een aantal gebruikers die deze gebruiken en ze worden meestal uitgemeten rond 8V... en dat zou voor de actuele camera's geen probleem mogen zijn....
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: vivitar flash

          Oorspronkelijk geplaatst door pierot
          hallo
          ik ben een student en ben nogal veel bezig met fotografie
          ik heb een (analoog weliswaar) minolta fototoestel en ben er over aan het nadenken een flash te kopen hiervoor

          ik hoorde nogal veel over de vivitar reeks 283 en 285HV
          iemand ervaringen ?