Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slikken van Viane + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Slikken van Viane + up

    Heerlijk om in alle vroegte, het toch voor mij altijd magische moment van, de zonsopkomst mee te maken.
    Vooral de combinatie van rust en de heerlijke Zeeuwse ruimte is bijna therapeutisch. Lekker even afstand van alle dagelijkse beslommeringen.

    Slikken van Viane.


    Update.


    Graag op een zwarte achtergrond bekijken. Dank u.
    Last edited by Johan1956; 19 maart 2017, 18:20.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Slikken van Viane

    Heerlijke plaat Johan. Mooie lijntjes tot aan de zon.
    Zou er onderaan gerust nog een stukje afdoen, zodat de "lijn" van het strand tot in het hoekje loopt.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Slikken van Viane

      Prachtige kleuren in een knappe compo.
      Plaatje om bij weg te dromen
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Slikken van Viane

        Zeer knappe opname !

        Alle wegen (lijnen) leiden naar de zon, idem dito de windturbines.
        Mooie kleuren boven de horizon en de 'Zeeuwse ruimte' is voelbaar.
        De zon is overigens ook perfect belicht.


        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
        ... Zou er onderaan gerust nog een stukje afdoen, zodat de "lijn" van het strand tot in het hoekje loopt.
        Ik had er zelf nog niet bij stilgestaan, maar hier zit iets in.

        Mvg.,
        Smets84.

        Comment


        • #5
          Re: Slikken van Viane

          Prachtige sfeervolle opname Johan, het vroege opstaan heeft de moeite geloond
          Ik zie wel nog een redelijk grote sensorvlek bovenaan bijna tegen de rand, iets uit het midden naar links ;-)

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Slikken van Viane

            Mooi en rustgevend Johan zoals een ochtend moet zijn
            Ps een tweede sensorvlek onder die Sieg al heeft aangeduid.
            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
            Groeten
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Slikken van Viane

              Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
              Zeer knappe opname !

              Alle wegen (lijnen) leiden naar de zon, idem dito de windturbines.
              Mooie kleuren boven de horizon en de 'Zeeuwse ruimte' is voelbaar.
              De zon is overigens ook perfect belicht.


              Mvg.,
              Smets84.
              Ook mijn mening, heel mooi
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Slikken van Viane

                Prachtig weidse foto met zalig licht en reflecties..
                Zelfs de windmolens zijn in deze geeneens storend, ze werken zeer goed mee in de compo..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Slikken van Viane

                  Allemaal bedankt voor de tips en complimenten.
                  Allereerst sorry dat ik geen originele meer heb, want de "sensorvlekken-versie" heb ik nl. per ongeluk overschreven.
                  Dus de eerste up heb ik maar gewoon de oorspronkelijke naam gegeven.
                  Er staat nu een update onder, waarbij de lijn vanuit de hoek begint. Ik begrijp het idee, maar zelf vind ik het iets teveel "uit het boekje". Ook verdwijnt m.i. diepte, maar ook dat randje extra compenseert de grote leegte boven.
                  Tot hier mijn gedachtengang, maar zeker bedankt voor het meedenken.
                  Ik kreeg een mooi compliment over de belichting van de zon. Daarom moest ik gelijk denken aan iemand hier, die beweerde dat de zon altijd uitgebeten is. Ik ben daar toen niet op ingegaan, want ik dacht, dat laat ik nog wel een keer zien.
                  Dat gaat uiteraard niet zonder te blenden. In 1 belichting is de zon inderdaad uitgebeten , of de rest te donker. In dit geval is een blend van 3 gemaakt.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slikken van Viane

                    Heerlijk beeld Johan ! Knap die windmolens die naar het zonnetje leiden
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment

                    Working...
                    X