Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie praat er tegen zijn computers en andere devices ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie praat er tegen zijn computers en andere devices ?

    Ik ben destijds begonnen met Dragon Naturally Speaking en dat ging aardig goed, alhoewel de computer eerst langdurig getraind moest worden.
    Maar als ik zie waar we nu staan met spraakherkenning:

    Echo Dot ( Alexa ),

    Microsoft ( Cortana ),

    Apple ( Siri ),

    Google (Google Home ),

    Robin, ....

    Dragon was natuurlijk louter dicteren.

    Siri gebruik ik tegenwoordig meer en meer om berichten te versturen, en dit gaat vrij vlot.
    Nota's nemen doe ik ook vaak in Siri.

    Ik ben niet zo vingervlug op het kleine iphone keyboard, dus tik ik tegenwoordig op het microfoontje en zeg gewoon wat ik te zeggen heb.

    Keerzijde van de medaille is dat we stilaan meer en meer privacy opgeven ( vrees ik... )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

    Vraag aan Siri eens "waar kom je vandaan". [emoji1]
    En probeer maar meermaals dezelfde vraag.

    Vraag ook eens wie jij bent (wie ben ik).

    Altijd leuk om eens tegen een toestel te praten. [emoji106]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Wie praat er tegen zijn computers en andere devices ?

      Of: Siri, Where can I hide a dead body?
      Last edited by Alfa Centauri; 16 maart 2017, 05:05.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Wie praat er tegen zijn computers en andere devices ?

        Ik zei van de week iets (al was het niet het 4-letter woord), ik denk Find, maar Siri verstond het fout. Op het scherm verscheen F*** of zoiets, en Siri antwoordde iets als: "I'll pretend I didn't hear that!"
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Wie praat er tegen zijn computers en andere devices ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Of: Siri, Where can I hide a dead body?
          De mijne is een Vloamse. [emoji1]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Wie praat er tegen zijn computers en andere devices ?

            Nee, ik praat niet tegen mijn computer.
            En ik geef hem ook (nog) geen naam.

            Comment


            • #7
              Re: Wie praat er tegen zijn computers en andere devices ?

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Nee, ik praat niet tegen mijn computer.
              En ik geef hem ook (nog) geen naam.
              Soms vloek ik er weleens tegen, dat wel
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Wie praat er tegen zijn computers en andere devices ?

                Heb indertijd heel veel gepraat tegen mijn computer, niet altijd vriendelijk wel te verstaan
                Maar nog nooit geen antwoord gekregen hoor, wel dat 'm soms volledig blokkeerde .... hmmm dat is misschien ook een vorm van antwoorden hé

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                  Niet op de manier waarop de ts bedoelt... Wel gevloekt en zelfs stevig geklopt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Nee, ik praat niet tegen mijn computer.
                    En ik geef hem ook (nog) geen naam.
                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Soms vloek ik er weleens tegen, dat wel
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Heb indertijd heel veel gepraat tegen mijn computer, niet altijd vriendelijk wel te verstaan
                    Maar nog nooit geen antwoord gekregen hoor, wel dat 'm soms volledig blokkeerde .... hmmm dat is misschien ook een vorm van antwoorden hé

                    grts
                    Sieg
                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Niet op de manier waarop de ts bedoelt... Wel gevloekt en zelfs stevig geklopt.
                    Ik herken dit allemaal, dus ik doe het ook, en veelvuldig... maar achteraf blijkt meestal, en ik ben niet te beroerd om het toe te geven, dat ik zelf iets verkeerd deed .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                      Pas maar op, dat je geen verliefdheden voor je computer gaat voelen. Ik herinner me een film van paar weken terug over iemand die verliefd werd op de computer.

                      Update:
                      Even opgezocht:
                      17 februari kwam hij op Canvas: Her (12+)
                      Oorspronkelijk geplaatst door https://www.canvas.be/tv-gids
                      Los Angeles, anno 2025. De introverte Theodore verdient zijn brood met het 'schrijven' van persoonlijke brieven voor andere mensen in opdracht van het bedrijf Beautifulhandwrittenletters.com. Ondertussen probeert hij over de breuk met zijn vrouw Catherine heen te komen. Op een dag raakt Theodore geïntrigeerd door een geavanceerd computersysteem, dat een eigen identiteit vormt op basis van de voorkeuren van de gebruiker. Zo ontmoet hij 'Samantha', een vrouwelijke stem met een verrassend menselijk gevoel voor humor en empathie. Tot grote verbazing van Theodore ontspint zich een romantische relatie tussen hem en het besturingssysteem...
                      Romantische sciencefictionkomedie van Spike Jonze.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                        Ik praat tegen mijn autonavigatie en dat gaat verrassend goed. Zolang je duidelijk spreekt lukt alles prima. Alleen moet ik de autoradio dempen anders herkent die mijn stem niet.

                        Dit is uiteraard veel veiliger dan manueel je adres ingeven tijdens het rijden.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                          Pas maar op, dat je geen verliefdheden voor je computer gaat voelen. Ik herinner me een film van paar weken terug over iemand die verliefd werd op de computer.

                          Update:
                          Even opgezocht:
                          17 februari kwam hij op Canvas: Her (12+)
                          Her is een bijzonder goeie film!
                          Als ELO liefhebber, denk ik bij 'verliefd zijn op computer/technogie... direct aan: https://www.youtube.com/watch?v=mb5TV7JUvzo
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Als ELO liefhebber, denk ik bij 'verliefd zijn op computer/technogie... direct aan: https://www.youtube.com/watch?v=mb5TV7JUvzo
                            Nog nooit gehoord, nogal op zijn tijd vooruit voor een nummer uit 1981. Bedankt voor de link!

                            Ik gebruik de voice control van de GPS in de auto, met wisselend succes. Het is wel grappig om bvb 'Zimbabwe' te zeggen, puur om te zien waar de GPS denkt naar toe te moeten.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                              Soms kan een mens hier geen serieuze vragen stellen hé
                              Maar ja, in Chitchat kan er (gelukkig) al eens gelachen worden.

                              Alhoewel we vandaag al bijna zoveel kunnen als James T Kirk destijds.
                              Straks eens proberen of "warp 10" al marcheert om tot op het werk te geraken.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X