Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging D90: D7200 of D500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanging D90: D7200 of D500

    Dit weekend naar de tentoonstelling. The World of Steve McCurry geweest (zeer de moeite waard) met als gevolg dat ik mijn nikon D90 graag had geüpgraded naar een D7200 of D500.

    de lezen waarover ik beschik:
    Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical [IF]
    Nikon AF NIKKOR 50mm f/1.8D
    Nikon AF Nikkor 85mm f/1.8D
    Tamron AF 18-270mm F3.5-6.3 Di II VC PZD
    Sigma 50-150mm f/2.8 II EX DC HSM

    Mijn voorkeur gaat uit naar de D500 maar als ik hiervoor ook nog eens nieuwe lenzen moet aanschaffen wordt het wel een heel dure zaak.
    De meeste foto's die ik neem zijn van mijn spelende, sportende kinderen en reisfoto's.
    Alle advies is welkom.

    Guy

  • #2
    Re: vervanging D90: D7200 of D500

    Al de lenzen die je opsomt doen het ook met een D500, ik snap je probleem niet?

    Comment


    • #3
      Re: vervanging D90: D7200 of D500

      Oorspronkelijk geplaatst door ANA Bekijk bericht
      Mijn voorkeur gaat uit naar de D500 maar als ik hiervoor ook nog eens nieuwe lenzen moet aanschaffen wordt het wel een heel dure zaak.
      De D500 en D7200 zijn beide - net zoals je D90 - bodies met een crop sensor. Alle lenzen die je nu hebt, kan je dus perfect verder gebruiken. Wat de keuze tussen de D7200 en D500 betreft: héél groot verschil! Als je het prijsverschil kan/wil overbruggen, zeker voor de D500 gaan!

      Comment


      • #4
        Re: vervanging D90: D7200 of D500

        Ik heb een boek met extra informatie over de reizen van Steve McCurry. Zag ook mooie fotoboeken van hem in de Beijenkorf. Maar wel 40 euro voor een klein exemplaar. Dus niet gekocht, vind ze eigenlijk veel te duur naar verhouding met het formaat.

        Maar op je vraag terug te komen, waarom wil je een andere body? Ik denk dat je geen extreem groot verschil gaat zien met de Nikon D500/7200 en de D90. Beide zijn crop en dus geven ze hetzelfde resultaat bij bepaalde instellingen. Je zult misschien net wat verder kunnen gaan met uitvergroten. En er zitten misschien handigheidjes in om een foto nog beter te maken. Maar in wezen ga je geen tot weinig verschil zien denk ik. Het zal geen echte meer wow gevoel geven door meer achtergrond onscherpte.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: vervanging D90: D7200 of D500

          Een van de vragen die ik me stel betreffende de lenzen is of ze kwalitatief goed genoeg zijn. De resolutie van de D500 en D7200 is bijna het dubbele van mijn D90.
          D500 aanschaffen en mijn huidige lenzen behouden of de D7200 met bv de Nikkor AF-S DX 16-80mm F2.8-4 ED VR zou wat prijs betreft op ongeveer hetzelfde uitkomen.

          Comment


          • #6
            Re: vervanging D90: D7200 of D500

            Ik zou de D7200 nemen, want de D500 is wat je lenzenarsenaal betreft wat overdone.
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: vervanging D90: D7200 of D500

              Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
              Ik zou de D7200 nemen, want de D500 is wat je lenzenarsenaal betreft wat overdone.
              ik vind juist dat je, op die Tamron 18-270 na misschien (en dan nog, een wandel- of reislens komt vaak van pas) een pracht setje lenzen hebt voor een D500.

              Ik ben het ook absoluut niet eens met Rogier.
              Een D500 is in vergelijking met een D90 een heel andere camera. Een moderne camera die zoveel meer mogelijkheden biedt dan je D90. Ik denk dan aan wifi, aan veel minder ruis bij zeer hoge iso, enz.

              Comment


              • #8
                Re: vervanging D90: D7200 of D500

                Als je geen nood hebt aan ultrasnelle AF dan kan je net zo goed de D7200 kopen die de helft minder kost. De AF van de D7200 is ook erg goed en de ruisprestaties zijn in niet extreme omstandigheden niet zo heel verschillend.

                Maar goed, wat is het grootste minpunt aan je D90?

                Comment


                • #9
                  Re: vervanging D90: D7200 of D500

                  ruis bij hogere iso's en de resolutie als het nodig is om een beelduitsnede te doen, af soms wat traag

                  Comment


                  • #10
                    Re: vervanging D90: D7200 of D500

                    D500 dus...

                    Comment


                    • #11
                      Re: vervanging D90: D7200 of D500

                      Moet je die 50-150 toevallig niet verkopen om je nieuwe aankoop te financieren?
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: vervanging D90: D7200 of D500

                        Het is te hopen dat je bij de (overgedateerde) D90 naar de D500 er (qua investering) wel uit haalt wat er (D500) in zit
                        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                        Comment


                        • #13
                          Re: vervanging D90: D7200 of D500

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          ik vind juist dat je, op die Tamron 18-270 na misschien (en dan nog, een wandel- of reislens komt vaak van pas) een pracht setje lenzen hebt voor een D500.

                          Ik ben het ook absoluut niet eens met Rogier.
                          Een D500 is in vergelijking met een D90 een heel andere camera. Een moderne camera die zoveel meer mogelijkheden biedt dan je D90. Ik denk dan aan wifi, aan veel minder ruis bij zeer hoge iso, enz.
                          Is het niet zo dat de functies je gewoon makkelijker maken. Mocht je een foto vanaf statief maken, met flits en op de manuele stand waarbij je ISO 100-400 gebruikt. Van een statige object overdag . Dat dan weinig verschil is. Als je weet hoe belichting werkt, dan kun je ook dit handmatige een belichting stapje doen.
                          Ook kun je naderhand met de pc HDR opnamen maken en opnamen samenvoegen. Mijn eerste slr was trouwens de manuele Canon AE-1 met FD 50mm 1.8. Dus dan leer je wel bepaalde dingen zelf te doen. In die zin bedoel ik dat er weinig vooruitgang zit in nieuwe creatieve mogelijkheden
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: vervanging D90: D7200 of D500

                            is wel geen optie in slecht verlichte sportzalen, mijn dochter turnt en doet judo, beiden op drie minuten voorbij, als je enkele shots mist blijft er weinig over. Daarom gaat de 50-150 ook niet weg, perfect bereik voor beiden.
                            Om nog even terug te komen op de tentoonstelling, aardig wat mensen waren alle foto's aan het fotograferen, zij bepalen waarschijnlijk zelf het formaat van hun fotoboek.

                            Comment


                            • #15
                              Re: vervanging D90: D7200 of D500

                              Oorspronkelijk geplaatst door ANA Bekijk bericht
                              is wel geen optie in slecht verlichte sportzalen, mijn dochter turnt en doet judo, beiden op drie minuten voorbij, als je enkele shots mist blijft er weinig over. Daarom gaat de 50-150 ook niet weg, perfect bereik voor beiden.
                              Om nog even terug te komen op de tentoonstelling, aardig wat mensen waren alle foto's aan het fotograferen, zij bepalen waarschijnlijk zelf het formaat van hun fotoboek.
                              Dus mensen maken van een foto tentoonstelling foto' s? Om hierna zelf een fotoboek te maken? Echt erg, wat kost nu een fotoboek. 40 euro en dan heb je heel dat gezanik niet, maar wel een mooi boek.
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X