Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

    Dat begint hier goed. 30 jaar oude hogedrukreiniger heeft de pipe aan Martin kegeef.
    Nu zit ik te twijfelen, of een Eurom Force 2000 of een Nilfisk C 130.2-8 PAD of een Karcher K4 Compact.
    Mijn oudje was een Kärcher en deed wel goed zijn dienst, maar nu weet ik niet wat gekozen.
    Die Eurom Force 2000 ziet er goed uit, heeft een slanghaspel en terras reiniger en is heel compact. Alleen, ik ken dat merk niet.
    Van Nilfisk verwacht ik wel kwaliteit, heeft geen haspel maar is ook erg compact.
    Die Kärcher is precies zo onhandig als mijn oudje, weinig voorzieningen.
    Graag dus jullie mening.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

    Ik heb drie Kärchers "versleten" op, ik schat een goeie 10 jaar tijd, en het was zeker niet omdat ze heel intensief gebruikt werden.
    Het begon telkens op dezelfde manier, het sputteren van de druk, die viel om de haverklap een paar seconden weg... héééél vervelend, tot de druk helemaal weg viel.
    Telkens werd mij door Kärcher zelf aangeraden maar een nieuwe te kopen omdat herstellen bijna evenveel zou kosten.

    Voor mij persoonlijk is Kärcher dus gewoon rotzooi. Een héél gekend merk dat teert op z'n naambekendheid, maar dat gewoon van zeer bedenkelijke kwaliteit is.

    Toen heb ik me een Krânzle 1150 gekocht, die ik nu ongeveer 10 à 15 jaar heb (ik zou moeten nazien wanneer juist gekocht, maar zeker meer dan 10 jaar geleden), die doet de toer van gans de familie, ttz. bij ons, bij mijn ouders, bij de kinderen, en daar hebben wij nog geen seconde problemen mee gehad.

    Dit is gewoon mijn ervaring met hogedrukreinigers, maar elk moet kopen wat hij denk dat het beste is voor hem, ik maak zeker geen reclame.

    Comment


    • #3
      Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

      Ok, Thanks.
      Maar toch wat duur vind ik, in ieder geval boven mijn budget. Ziet er wel heel handig uit.
      Wel mijn oude Kärcher heeft ook druk meer en heel veel is die nooit gebruikt geweest.
      De Eurom Force 2000 is momenteel in aanbieding voor € 109,00.
      Wij dachten aan iets tussen de € 150,- en € 200,-.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Ok, Thanks.
        Maar toch wat duur vind ik, in ieder geval boven mijn budget. Ziet er wel heel handig uit.
        Wel mijn oude Kärcher heeft ook druk meer en heel veel is die nooit gebruikt geweest.
        De Eurom Force 2000 is momenteel in aanbieding voor € 109,00.
        Wij dachten aan iets tussen de € 150,- en € 200,-.

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Ok, Thanks.
        Maar toch wat duur vind ik, in ieder geval boven mijn budget. Ziet er wel heel handig uit.
        Wel mijn oude Kärcher heeft ook druk meer en heel veel is die nooit gebruikt geweest.
        De Eurom Force 2000 is momenteel in aanbieding voor € 109,00.
        Wij dachten aan iets tussen de € 150,- en € 200,-.
        Voor die prijs zal je niets degelijks vinden Luc.
        Hier ook reeds bijna 20 jaar een Kränzle, die wekelijks word gebruikt, kost drie keer meer, maar is tien keer beter
        dan een Kärcher met al die plastieken rommel, tot zelfs de slang is daar ik plastiek.
        Bij Kränzle heb je tenminste waar voor je geld, deze van mij is er een met slanghaspel met 15 meter
        staalversterkte hogedrukslang.
        Waar je bijzonder moet op letten, is niet alleen de druk, maar ook het debiet, 100 bar bij 700 liter per uur
        tegenover 100 bar bij slechts 300 liter per uur maakt een enorm verschil.
        Als je bij Kärcher naar de pro versie gaat kan je daar natuurlijk ook wel wat kopen, maar toch is en blijft
        het een stap lager.
        Hef er eens aan, en je weet het meteen.
        En je hebt er ook kleinere toestellen die het goed doen. http://www.welda.be/catalogus/kraenzle/hd-7-122/81767

        Comment


        • #5
          Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

          Ik heb altijd al een hogedrukreiniger KEW gehad, 3-jaar geleden aan mijn zoon gegeven en werkt nog steeds als nieuw, heeft al heel wat meegemaakt en je kan er nonstop mee werken.
          De KEW is zeker zo'n 35jaar oud, kost wat maar is wel profspul, dacht dat KEW nu de NILFISK hogedrukreinigers zijn.
          Absolute aanrader maar is wel andere prijsklasse.
          (de professionele Kärchers zullen ook wel topapparaten zijn, op het werk wordt er hier ook bij momenten uren aan een stuk mee gewerkt, nog nooit gehoord van problemen)

          Comment


          • #6
            Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Voor die prijs zal je niets degelijks vinden Luc.
            Hier ook reeds bijna 20 jaar een Kränzle, die wekelijks word gebruikt, kost drie keer meer, maar is tien keer beter
            dan een Kärcher met al die plastieken rommel, tot zelfs de slang is daar ik plastiek.
            Bij Kränzle heb je tenminste waar voor je geld, deze van mij is er een met slanghaspel met 15 meter
            staalversterkte hogedrukslang.
            Waar je bijzonder moet op letten, is niet alleen de druk, maar ook het debiet, 100 bar bij 700 liter per uur
            tegenover 100 bar bij slechts 300 liter per uur maakt een enorm verschil.
            Als je bij Kärcher naar de pro versie gaat kan je daar natuurlijk ook wel wat kopen, maar toch is en blijft
            het een stap lager.
            Hef er eens aan, en je weet het meteen.
            En je hebt er ook kleinere toestellen die het goed doen. http://www.welda.be/catalogus/kraenzle/hd-7-122/81767
            Geert, na het bericht van Djivan ben ik gaan kijken bij Kränzle en de kwaliteit was het eerste wat me opviel.
            Alle belangrijke stukken zijn in brons en koper, dat heeft natuurlijk zijn prijs.
            We hebben ondertussen ons budget herzien en het zit er dik in dat Kränzle het zal halen.
            Kärcher ging het sowieso NIET worden.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

              Ik heb eerst ook een KEW gehad, maar die heeft het uiteindelijk na zo'n 30 jaar opgegeven (vastgelopen, en die was niet demonteerbaar).
              Omdat ik maar een paar keer per jaar een hogedrukreiniger nodig heb, en omdat die dan zelden meer dan 10 minuten draait heb ik nu een heel goedkope Karcher gekocht.
              Als die gemiddeld een uur per jaar draait, dan zal het al veel zijn, daarom wou ik er niet teveel geld aan uitgeven.
              Als die echt te snel stuk gaat, dan koop ik volgende keer toch wel terug een duurdere (die is nu 4 jaar oud en heeft 131,90 euro gekost).

              Maar als je die veel gebruikt, koop dan zeker niet zo'n goedkope hogedrukreiniger, want die zal dan niet lang heel blijven.
              Die goedkope hogedrukreiniger is ook niet zo heel krachtig, maar het is wel een voordeel dat die erg weinig weegt.

              Als je na meerdere jaren nog vervangonderdelen (een slang bijvoorbeeld) wil kunnen vinden, dan is een bekend merk altijd een veiligere optie dan een onbekend merk.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

                Ik heb hier een KEW hogedrukreiniger in gebruik
                Dat ding is ondertussen al en 25 jaar oud denk ik, en werkt nog steeds
                Altijd tevreden over geweest

                Mijn vroegere job was werken aan hogedrukreinigers, herstellen, reviseren ....
                Dus heb wel wat ervaring met die toestellen
                De meeste die binnen kwamen voor herstelling waren Karcher, maar daar kan je ook geen staat op maken want Karcher wordt héél veel gebruikt

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

                  Sieg, dat jij met je kennis en ervaring van hogedrukreinigers zelf een KEW hebt zegt genoeg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                    Sieg, dat jij met je kennis en ervaring van hogedrukreinigers zelf een KEW hebt zegt genoeg
                    De huidige toestellen vergelijken met deze van 25-30 jaar geleden zou wel een zeer grote fout zijn.
                    Daarmee bedoel ik niet dat KEW niet bij de besten behoord hé senn.
                    Maar wel dat er tegenwoordig veel rommel wordt gemaakt, alles hangt af van het gebruik,
                    heb je dat ding maar een paar keer per jaar nodig, dan huur je er beter eentje.
                    Maar persoonlijk ben ik zéér voor kwaliteit en dat op alle vlakken, misschien omdat ik zelf
                    uit de technische wereld kom, maar dan schiet er nog niets van over.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

                      ls KEW overgenomen is door Nilfisk ben ik geneigd DEZE te kopen.
                      Ok, ok, ok, die Kränzle straalt kwaliteit uit zoveel is zeker.
                      Maar die spuit zal ik hooguit een paar keer per jaar gebruiken en het is toch veel kapitaal voor die Kränzle en met mijn ouderdom zal die Nilfisk mij zelfs overleven.

                      EDIT: Link toegevoegd
                      Last edited by Red Falcon; 14 maart 2017, 15:26. Reden: link toegevoegd.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        ls KEW overgenomen is door Nilfisk ben ik geneigd DEZE te kopen.
                        Ok, ok, ok, die Kränzle straalt kwaliteit uit zoveel is zeker.
                        Maar die spuit zal ik hooguit een paar keer per jaar gebruiken en het is toch veel kapitaal voor die Kränzle en met mijn ouderdom zal die Nilfisk mij zelfs overleven.
                        KEW is inderdaad overgenomen door NILFISK en heet heden ten dage NILFISK-ALTO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          De huidige toestellen vergelijken met deze van 25-30 jaar geleden zou wel een zeer grote fout zijn.
                          Daarmee bedoel ik niet dat KEW niet bij de besten behoord hé senn.
                          Maar wel dat er tegenwoordig veel rommel wordt gemaakt, alles hangt af van het gebruik,
                          heb je dat ding maar een paar keer per jaar nodig, dan huur je er beter eentje.
                          Maar persoonlijk ben ik zéér voor kwaliteit en dat op alle vlakken, misschien omdat ik zelf
                          uit de technische wereld kom, maar dan schiet er nog niets van over.
                          Dat is inderdaad heel juist, de kwaliteitsnormen zijn op een kwarteeuw wel een stuk veranderd.
                          En niet altijd in positieve zin...
                          Ik heb een Nilfisk van vorig jaar en ben er tot op heden tevreden van, maar het is afwachten uiteraard.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

                            Toen heb ik me een Krânzle 1150 gekocht, die ik nu ongeveer 10 à 15 jaar heb (ik zou moeten nazien wanneer juist gekocht, maar zeker meer dan 10 jaar geleden), die doet de toer van gans de familie, ttz. bij ons, bij mijn ouders, bij de kinderen, en daar hebben wij nog geen seconde problemen mee gehad.

                            .
                            Ik heb hier net dezelfde , zal ook ergens een dikke 10 jaar zijn , toeval wil dat ik vorige week heb vastgesteld dat het kijkglaasje van de olie geen olie meer weergaf maar eerder mayonaise , de dichtingen laten dus door naar het excenterhuis waardoor er water bij de olie komt… ik had zo ook al een tijdje het vermoeden dat de maximuum druk niet echt meer op peil was zoals vroeger… m’n pa heeft mem vorige week binnengestoken bij Vandamme in Waregem , gisteren kreeg ik telefoon dat ie al klaarstond voor ophaling. Zal rond de 150 euro kosten voor komplete revisie + nieuwe olie , zo’n revisieset kost online 54 euro maar ik heb het veel te druk met andere zaken om er er zelf mee bezig te houden momenteel…
                            Niettegenstaande ik steevast regenwater + extra filter ervoor gebruik is hij toch defect geraakt… nu gebruik ik dat ding eigenlijk bijna wekelijks…
                            M’n vader heeft ook een tweetal Karchers in het verleden gehad die niet heel goedkoop waren en dat was idd rommel eersteklas… plastieken en alu pompjes met alle gevolgen van dien… Kranzle zit op dat vlak stukken beter en met beter materiaal ineen waardoor je deze ook economisch verantwoord terug kan reviseren. Hij wilde dan ook een Kranzle en hij heeft een type 145 of 145T , weet niet 100% zeker , en dit is toch nog een aangenamer toestel dan de mijne , het motortoerental is slechts 1400 tr ipv de mijne op 2800tr waardoor hij stukken stiller is. De eerlijkheid bied me te zeggen dat hij enkele maanden terug net hetzelfde probleem heeft gehad als ik nu met de mijne… Maar al bij al kan ik er mee leven om na 10 jaar toch intensief gebruik eens wat kosten te doen… ( geen van ons beiden heeft ook ooit de olie vervangen , en in feite zou je dat wel eens moeten doen… )
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eurom Force 2000 of Nilfisk C 130.2-8 PAD of Karcher K4 Compact

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Ik heb hier net dezelfde , zal ook ergens een dikke 10 jaar zijn , toeval wil dat ik vorige week heb vastgesteld dat het kijkglaasje van de olie geen olie meer weergaf maar eerder mayonaise , de dichtingen laten dus door naar het excenterhuis waardoor er water bij de olie komt… ik had zo ook al een tijdje het vermoeden dat de maximuum druk niet echt meer op peil was zoals vroeger… m’n pa heeft mem vorige week binnengestoken bij Vandamme in Waregem , gisteren kreeg ik telefoon dat ie al klaarstond voor ophaling. Zal rond de 150 euro kosten voor komplete revisie + nieuwe olie , zo’n revisieset kost online 54 euro maar ik heb het veel te druk met andere zaken om er er zelf mee bezig te houden momenteel…
                              Niettegenstaande ik steevast regenwater + extra filter ervoor gebruik is hij toch defect geraakt… nu gebruik ik dat ding eigenlijk bijna wekelijks…
                              M’n vader heeft ook een tweetal Karchers in het verleden gehad die niet heel goedkoop waren en dat was idd rommel eersteklas… plastieken en alu pompjes met alle gevolgen van dien… Kranzle zit op dat vlak stukken beter en met beter materiaal ineen waardoor je deze ook economisch verantwoord terug kan reviseren. Hij wilde dan ook een Kranzle en hij heeft een type 145 of 145T , weet niet 100% zeker , en dit is toch nog een aangenamer toestel dan de mijne , het motortoerental is slechts 1400 tr ipv de mijne op 2800tr waardoor hij stukken stiller is. De eerlijkheid bied me te zeggen dat hij enkele maanden terug net hetzelfde probleem heeft gehad als ik nu met de mijne… Maar al bij al kan ik er mee leven om na 10 jaar toch intensief gebruik eens wat kosten te doen… ( geen van ons beiden heeft ook ooit de olie vervangen , en in feite zou je dat wel eens moeten doen… )
                              Wist ik niet van die olie. Ik ga het toch eens nazien.
                              Bedankt voor de tip .

                              PS Ik ga ook bij Vandamme voor alle toebehoren zoals een rioolrat met twee verschillende koppen, speciaal reinigingsmiddel, enz...die ik daar reeds kocht .
                              Toestel zelf kwam van bij Rigolle in Waregem, U waarschijnlijk ook wel bekend.

                              Comment

                              Working...
                              X