Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto - Canon 5DIII met battery grip en EF 70-200.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manfrotto - Canon 5DIII met battery grip en EF 70-200.

    Ik zit met een klein probleem om een Canon EOS 5D mark III met battery-grip met EF 70-200 op een Manfrotto statief te monteren.
    Ik beschik over twee types, telkens met verschillende kop. Ik heb voorlopig slechts één oplossing, dat is de battery-grip telkens demonteren.
    Volgens de vertegenwoordigers van Manfrotto op de Photodays (11 maart 17) is dit een gekend probleem waarvoor zijn "geen oplossing" hebben. Ik vroeg of dit probleem kon aangekaart worden, maar ik had niet de indruk dat er veel aan zou gedaan worden.
    Is er misschien op dit forum iemand die hiervoor een oplossing kent? Is er bijvoorbeeld een beugel waarmee de montage wel mogelijk is? Het kan toch niet dat er nog geen techneut is die hiervoor een oplossing bedacht heeft? Zeker omdat je met een tele al sneller naar het statief grijpt?
    Ik ben voor het overige tevreden over Manfrotto, en ben niet zinnens om nog een derde statief aan te schaffen met nog eens een andere statiefplaat.

  • #2
    Re: Manfrotto - Canon 5DIII met battery grip en EF 70-200.

    Wat is het probleem dan juist? Kan je geen snelkoppelingsplaatje vijzen onder de batterygrip, of aan de statiefgondel van de lens ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Manfrotto - Canon 5DIII met battery grip en EF 70-200.

      Ik denk...
      dat de balans van de combinatie verstoord is met het gebruik van de batterijgrip?
      Of
      de batterijgrip te snel de statiefkop raakt met de lens naar boven richten?

      Bij beide moet een oplossing te verzinnen zijn door middel van een "opvulplaat" tussen de statiefgondel van de lens en het snelkoppelingsplaatje van Manfrotto.
      Als metaalman, denk ik dat dit simpel op te lossen is.

      Comment

      Working...
      X