Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

    Hallo,
    Hier op het forum heb ik heel wat reacties gehad voor de keuze van mijn camera.
    Nu vroeg ik me af of ik wel of niet mijn camera online zou kopen.
    Mijn D80 kocht ik in een fotografiewinkel maar daar er hier in Brugge nu geen winkel meer is...
    Iemand ervaring (goeie en slechte) bij het kopen van een camera online?
    Of iemand een tip van een goeie winkel niet te ver van Brugge dan.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

    In Brugge is er idd niets serieus van fotografiewinkels meer. Mediamarkt kan je hem wel kopen maar echt advies moet je daar niet verwachten.

    Dan kan je hem beter online kopen.
    Een zeer gekende winkel waar ik uitermate tevreden van ben is http://www.cameranu.nl
    https://www.cameranu.nl/nl/p846795/nikon-d500-dslr-body 2000 euro.
    Ik denk dat dit zowat de grootste online winkel is in de lage landen. Ze hebben ook een echte winkel en zijn gekend voor een echte TOP service.
    De prijs is ongeveer wat je hier zou betalen in de Mediamarkt.

    Wil je echter het onderste uit de kan halen naar prijs toe dan kan je scherpe prijzen vinden in Italie, Duitsland en nog enkele EU landen. Dat scheelt toch al snel 100 tot 200 euro.
    Dit is nog allemaal normale handel.
    https://www.amazon.de/dp/B01AUBSY38?...izhalspre03-21 1800 euro.

    Er is echter ook een grijscircuit. Zoals https://www.eglobalcentral.eu/
    https://www.eglobalcentral.eu/nikon-...r-cameras.html 1700 euro.
    Die prijzen zijn extreem scherp maar als nadeel krijg je wel maar 1 jaar garantie.
    Zelf heb ik geen ervaring met die winkel maar ik heb er al veel over gelezen en de mensen die er gekocht hebben spreken toch allemaal van een vlotte en juiste afhandeling.

    Wat Nikon betreft is er een herstelpunt in Belgie. Als je de camera aangekocht hebt bij de eerste twee zal er geen probleem zijn met afhandeling.
    Heb je die echter in het grijscircuit gekocht dan kunnen ze daar moeilijk over gaan doen en u extra kosten aanrekenen.

    Want dat is altijd de vraag een beetje. Waar moet ik met een defect toestel naartoe?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

      In Brugge kan je bij Fnac terecht. Prijzen zijn ok, zelfs goed tijdens ledendagen of andere acties.

      Anders Art & Craft in Gent, of Coudenys in Veldegem.

      Voor een dergelijk toestel verkies ik toch een echte winkel met de nodige zekerheid betreffende garantie.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

        Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
        ...
        Voor een dergelijk toestel verkies ik toch een echte winkel met de nodige zekerheid betreffende garantie.
        Die sturen uw doosje ook maar door naar de hersteldienst hoor.
        Of je nu naar de winkel moet rijden of naar de post om het op te sturen lijkt mij geen verschil in moeite.

        En als het buiten garantie is dan gaan die winkels er nog eens goed op doorrekenen ook.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

          Hallo Stephanie,

          Voor mijn cameramateriaal rij ik graag een stukje en vind mijn auto de weg naar Veldegem, niet zo gek ver van Brugge en wel tot bij Lieven en Hilde Coudenys. Lieven is 3de generatie fotograaf en verdeler van bijna uitsluitend Nikon en Fuji materiaal (samen met 3th party lenzen voor N en F):


          Ik koop nagenoeg alles online maar voor mijn cameramateriaal die ik dat toch liever in een zaak van vertrouwen en heb er hier eentje gevonden waar tijd voor de klant belangrijk is alsook de service die gegeven wordt.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            In Brugge is er idd niets serieus van fotografiewinkels meer.
            In Brugge zelf inderdaad niet, maar vlak buiten Brugge in Veldegem (kwartiertje rijden via E403) zit Foto Coudenys. Ik ga daar al héél lang en altijd even tevreden. Daar heb je nog mensen die echt een passie voor fotografie hebben en weten waarover ze spreken!

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              ...


              Ik koop nagenoeg alles online maar voor mijn cameramateriaal die ik dat toch liever in een zaak van vertrouwen en heb er hier eentje gevonden waar tijd voor de klant belangrijk is alsook de service die gegeven wordt.
              Maar het een sluit het ander niet uit, want bij Coudenys hebben ze ook een webshop met persoonlijke service. Ik was er alvast tevreden van.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                In Brugge is er idd niets serieus van fotografiewinkels meer. Mediamarkt kan je hem wel kopen maar echt advies moet je daar niet verwachten.

                Dan kan je hem beter online kopen.
                Een zeer gekende winkel waar ik uitermate tevreden van ben is http://www.cameranu.nl
                https://www.cameranu.nl/nl/p846795/nikon-d500-dslr-body 2000 euro.
                Ik denk dat dit zowat de grootste online winkel is in de lage landen. Ze hebben ook een echte winkel en zijn gekend voor een echte TOP service.
                De prijs is ongeveer wat je hier zou betalen in de Mediamarkt.

                Wil je echter het onderste uit de kan halen naar prijs toe dan kan je scherpe prijzen vinden in Italie, Duitsland en nog enkele EU landen. Dat scheelt toch al snel 100 tot 200 euro.
                Dit is nog allemaal normale handel.
                https://www.amazon.de/dp/B01AUBSY38?...izhalspre03-21 1800 euro.

                Er is echter ook een grijscircuit. Zoals https://www.eglobalcentral.eu/
                https://www.eglobalcentral.eu/nikon-...r-cameras.html 1700 euro.
                Die prijzen zijn extreem scherp maar als nadeel krijg je wel maar 1 jaar garantie.
                Zelf heb ik geen ervaring met die winkel maar ik heb er al veel over gelezen en de mensen die er gekocht hebben spreken toch allemaal van een vlotte en juiste afhandeling.

                Wat Nikon betreft is er een herstelpunt in Belgie. Als je de camera aangekocht hebt bij de eerste twee zal er geen probleem zijn met afhandeling.
                Heb je die echter in het grijscircuit gekocht dan kunnen ze daar moeilijk over gaan doen en u extra kosten aanrekenen.

                Want dat is altijd de vraag een beetje. Waar moet ik met een defect toestel naartoe?
                Vandaar een beetje mijn twijfels, wat als er iets aan mijn toestel is??
                Zomaar terug opsturen naar de online handelaar durf ik niet zo goed. Toch zeker niet naar zo'n grijscircuits.
                Heb je al ervaring bij cameranu.nl met terugsturen?
                Ik kocht mijn lenzen bij konijnenberg omdat dat toch precies iets anders is dan je toestel (denk ik ;-) ) Alhoewel mijn lenzen meer kosten dan mijn camera LOL
                Ik betaal liever toch iets meer om meer zekerheid te hebben.

                Bedankt voor je reactie!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

                  Je kan niet zo gemakkelijk zijn als bij Amazon.de
                  Ze zijn goedkoop (reken wel dat de prijs nog lichtjes stijgt omdat ze rekenen aan Duitse Btw en dit optrekken naar Belgische BTW), en verzending is ook gratis (als je even zoekt). En als je gratis verzending hebt, heb je ook gratis retour en daar doen ze echt niet moeilijk over. Gewoon aangeven dat je retour wil, A4 afprinten en op doos plakken en afgeven op bpost-kantoor.
                  Heb er al 2 fototoestellen gekocht alsook 2 lenzen en heeft me al ettelijke honderden euro's bespaard.
                  Enige waar ik wat moeite voor heb moeten doen is voor de 5-jaar garantie te verkrijgen op tamron lens, maar met een mailtje naar Tamron was dit ook opgelost. (kudo's voor Tamron klantenservice)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

                    Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                    In Brugge kan je bij Fnac terecht. Prijzen zijn ok, zelfs goed tijdens ledendagen of andere acties.

                    Anders Art & Craft in Gent, of Coudenys in Veldegem.

                    Voor een dergelijk toestel verkies ik toch een echte winkel met de nodige zekerheid betreffende garantie.
                    oh, Coudenys Veldegem is niet zo ver van Brugge! Bedankt voor de tip!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Die sturen uw doosje ook maar door naar de hersteldienst hoor.
                      Of je nu naar de winkel moet rijden of naar de post om het op te sturen lijkt mij geen verschil in moeite.

                      En als het buiten garantie is dan gaan die winkels er nog eens goed op doorrekenen ook.
                      Ben daar om eerlijk een beetje bang voor om dan mijn fototoestel op te sturen met de post ;-)
                      En inderdaad, de winkel stuurt je fototoestel ook gewoon op hé!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
                        In Brugge zelf inderdaad niet, maar vlak buiten Brugge in Veldegem (kwartiertje rijden via E403) zit Foto Coudenys. Ik ga daar al héél lang en altijd even tevreden. Daar heb je nog mensen die echt een passie voor fotografie hebben en weten waarover ze spreken!

                        Zoveel goeie reclame voor foto Coudenys, ik ga daar eens gaan informeren! Bedankt!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

                          Weekendje londen en breng hem mee van daar ;-)
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

                            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                            Weekendje londen en breng hem mee van daar ;-)
                            Dan zal het alsnog een dure camera worden
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D500 kopen/ wel of niet online?

                              Ik wil iedereen bedanken voor de info.
                              Ik ben mijn D500 gaan kopen bij Foto Coudenys in Veldegem en inderdaad, heel vriendelijk!
                              Super blij met mijn aankoop!

                              Comment

                              Working...
                              X