Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe reiscamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe reiscamera

    Hallo!

    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, die vooral gebruikt gaat worden op trektochten.
    Belangrijk is dus dat de batterijduur redelijk lang meegaat, al is het geen probleem om 2-3 extra batterijen mee te nemen, mits het gewicht daarvan meevalt.
    Ook moet de camera tegen een stootje kunnen, weather-sealed zou mooi meegenomen zijn.

    Ik zit zelf te denken aan de nieuwe Fuji x100f vanwege de compactheid, maar toch nog uitstekende beeldkwaliteit (als ik de reviews mag geloven).
    Compactheid, batterijduur en robuust zijn eigenlijk de 3 belangrijkste dingen.

    Tips altijd welkom!
    Thanks

  • #2
    Ik zou zeker ook de Panasonic LX100 eens bekijken, grote 4/3 third sensor, lichtsterke lens EN toch een beetje zoom, zij het maar 3x.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe reiscamera

      De X100 F is ongetwijfeld een pracht camera, MAAR als batterijduur een belangrijk item is voor jou , ....( weliswaar gebruikt de x100F n ander type batterij dan zijn voorgangers), maar best eens checken en gebruikservaringen te lezen inzake het verbruik!!!), voor de rest een top camera met vele mogelijkheden en prachtig design
      Groetjes
      Luc
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #4
        X100f als reiscamera zou voor mij enkel met de lensadapters een optie zijn, deze heeft ook geen weather sealing maar ik vond de x100t (van bouw praktisch gelijk) erg stevig...
        De batterijtjes wegen praktisch niks maar waren vlug leeg
        Als het echt compact moet en meer allround qua bereik zal je vlug bij mft terecht komen denk ik...
        Last edited by Franciskine; 14 maart 2017, 10:00.
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe reiscamera

          Ik heb geen behoefte aan zoom.
          Tot nu heb ik altijd met een D800 met 14-24 gefotografeerd, en dit bijna altijd op 14mm. Groothoek is dus prima voor mij.
          Ik heb ook een Sony RX100, maar ik zou toch iets meer instelmogelijkheden en betere kwaliteit willen.

          Ik kijk sowieso naar de x100f, maar eventueel kan een 2dehands x100t ook wel inderdaad

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe reiscamera

            Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
            Ik heb geen behoefte aan zoom.
            Tot nu heb ik altijd met een D800 met 14-24 gefotografeerd, en dit bijna altijd op 14mm. Groothoek is dus prima voor mij.
            Ik heb ook een Sony RX100, maar ik zou toch iets meer instelmogelijkheden en betere kwaliteit willen.

            Ik kijk sowieso naar de x100f, maar eventueel kan een 2dehands x100t ook wel inderdaad
            De breedhoek conversie lens is 28mm (ff equivalent) dus zó breedhoek is dat nu ook niet hé, zeker niet als je graag veel breder gaat, dan zal je bij fuji eerder naar een xpro2 of xt1 moeten kijken maar dan zit je alweer iets groter maar wel weather sealed dan ook, olympus omd 5 mkii en een 7-14mm lens, dan heb je het eq van uw d800 (indien je dat zou willen)

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe reiscamera

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              De breedhoek conversie lens is 28mm (ff equivalent) dus zó breedhoek is dat nu ook niet hé, zeker niet als je graag veel breder gaat, dan zal je bij fuji eerder naar een xpro2 of xt1 moeten kijken maar dan zit je alweer iets groter maar wel weather sealed dan ook, olympus omd 5 mkii en een 7-14mm lens, dan heb je het eq van uw d800 (indien je dat zou willen)

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              Klopt, de groothoek zal ik hoe dan ook moeten laten vallen.
              De Olympus 7-14 ziet er ontzettend mooi uit, maar ik vrees dat dit dan een stuk boven mijn budget zal komen
              Een xt1 zal misschien het perfecte alternatief zijn?

              Weet niet waarom ik zo Fuji-minded ben, misschien omdat ik de andere merken niet zo goed ken... Hmm

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe reiscamera

                Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                Weet niet waarom ik zo Fuji-minded ben, misschien omdat ik de andere merken niet zo goed ken... Hmm
                Vroeger baseerde Fuij de body' s op Nikon body' s . Zo is de Fuij S5 Pro gebaseerd op de Nikon D200, Fuij S3 Pro op de Nikon F80
                Last edited by Rogier; 14 maart 2017, 16:41.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment

                Working...
                X