Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test foto's Raynox 250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test foto's Raynox 250

    Hoi iedereen,

    Ik hoop dat deze foto's hier mogen geplaatst worden. Het zijn geen 3 foto's van hetzelfde onderwerp, maar wel van dezelfde "shoot". Ik heb afgelopen week een Raynox 250 voorzet macro lens gekocht en heb er vandaag wat met gespeeld. Het zijn geen pracht foto's, ik moet nog veel oefenen en proberen. Maar misschien kunnen jullie tips geven hoe ik betere foto's kan maken met de Raynox 250 in combinatie met mijn fototoestel (Sony HX400).


    f4.5 - 1/30 - ISO 800


    f5.6 - 1/59 - ISO 200


    f5.6 - 1/59 - ISO 800

    Alvast bedankt!!

    Groetjes,
    Blacky

  • #2
    Re: Test foto's Raynox 250

    Jij staat alvast verder dan ik: vorige week ook met de Raynox aan't spelen geweest en ik kreeg mijn onderwerp geeneens scherpgesteld

    Comment


    • #3
      Re: Test foto's Raynox 250

      Oorspronkelijk geplaatst door Snowy Bekijk bericht
      Jij staat alvast verder dan ik: vorige week ook met de Raynox aan't spelen geweest en ik kreeg mijn onderwerp geeneens scherpgesteld
      Ik heb gisteren nog zitten spelen en kom tot de conclusie: stuk inzoomen en dan zelf met de camera vooruit en achteruit gaan om scherp te stellen.
      En liefst op een statief werken, maar dan nog heb ik soms nog teveel beweging.

      Gewoon proberen en proberen, ik ga nog VEEL oefening nodig hebben voor ik buiten de insecten zal durven op te zoeken!
      Vooral de kleine DOF vind ik moeilijk, maar het is uitproberen, oefenen en spelen. Gewoon alledaagse dingen nemen om op uit te testen.
      Ik heb gisteren een veer gebruikt, grote zoutkorrels en een speeltje van mijn kat .

      Comment


      • #4
        Re: Test foto's Raynox 250

        Voor zover ik nog iets weet van voorzetlenzen,zou ik toch meer diafragmeren naar 8 tot 11 eventueel 16.
        16 geeft misschien meer problemen.ISO zou ik niet hoger zetten,eventueel minder.
        Een goed stabiel statief is geld waard,maar kost ook ...
        Body voor en achteruit bewegen is volgens mij de beste oplossing om scherp te stellen.Zoals hierboven reeds aangehaald.
        Eventueel flits gebruiken.
        Niettegenstaande vernietigende uitlatingen hier over voorzetlenzen,vind ik dit toch reeds zeer behoorlijk.
        Ben trouwens vroeger ook met Hoya-voorzetlenzen gestart (in de jaren 70),met veel minder resultaat dan hetgeen wat jij nu al toont.Nadien macro-balg (FD-lenzen),macro,MPe-65.Dit over meer een periode van meer dan een tiental jaar.
        Als macro je ding is,zul je vanzelf wel verder evolueren.
        Verder nog veel succes en plezier.Laat nog eens iets zien.

        Comment


        • #5
          Re: Test foto's Raynox 250

          Oorspronkelijk geplaatst door BlackScorpion Bekijk bericht
          Ik heb gisteren nog zitten spelen en kom tot de conclusie: stuk inzoomen en dan zelf met de camera vooruit en achteruit gaan om scherp te stellen.
          En liefst op een statief werken, maar dan nog heb ik soms nog teveel beweging.

          Gewoon proberen en proberen, ik ga nog VEEL oefening nodig hebben voor ik buiten de insecten zal durven op te zoeken!
          Vooral de kleine DOF vind ik moeilijk, maar het is uitproberen, oefenen en spelen. Gewoon alledaagse dingen nemen om op uit te testen.
          Ik heb gisteren een veer gebruikt, grote zoutkorrels en een speeltje van mijn kat .
          Bedankt voor de tips. Mijn camera stond op statief maar ik zal mijn camera eens verplaatsen & inzoomen. Het is idd veel zoeken in het begin. Veel succes nog!

          Comment


          • #6
            Re: Test foto's Raynox 250

            Neem maar een beetje meer afstand van het object. Een F8 of hoger. Door meer afstand van het object te hebben krijg je meer licht op object. Dan meer inzoomen.

            Nu krijg je een foto dat een stuk groter is dan dat wat je hier toont. Maar je krijgt een foto dat meer diepteschrepte heeft. Op zijn laatst de foto een beetje croppen. Je zult zien, je resultaat zal dan beter zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Test foto's Raynox 250

              Heel erg bedankt voor de tips hier allemaal!
              Komend weekend weer eens gaan oefenen .

              Comment

              Working...
              X