Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 1d mk iii of 80d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eos 1d mk iii of 80d

    Fotografeer met een canon 6d icm 135mm f2.0 vnl tafeltenniswedstrijden met iso instelling 1600 - 3200. Op sommige momenten loop ik tegen de AF en FPS aan van de 6d, daarom ben ik op zoek naar een tweede toestel en denk met name aan de 1d mk iii (snelheid en AF) of 5d mk ii. Of is de 80d dan toch een beter alternatief? Budget is onder de 1000 euro

  • #2
    Re: eos 1d mk iii of 80d

    Oorspronkelijk geplaatst door ruiterde Bekijk bericht
    Fotografeer met een canon 6d icm 135mm f2.0 vnl tafeltenniswedstrijden met iso instelling 1600 - 3200. Op sommige momenten loop ik tegen de AF en FPS aan van de 6d, daarom ben ik op zoek naar een tweede toestel en denk met name aan de 1d mk iii (snelheid en AF) of 5d mk ii. Of is de 80d dan toch een beter alternatief? Budget is onder de 1000 euro
    Ik denk ergens dat de 1D mark iII best wel gedateerd is. De accu van de 1D mark III is ook iets waar je goed bij stil moet staan. Dit is geen Li-Ion batterij. Hier is door de zoek functie wat over te vinden. Dacht over een topic dat iemand een 1Ds wou. Maar hoe dan ook er zijn waarschijnlijk geen nieuwe batterijen voor en ze hebben last van capaciteit verlies.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: eos 1d mk iii of 80d

      De accu van de 1D MKIII is geen probleem, ik gebruik de reserve accu van die camera nog in de 1Dx.

      Het is vooral de beeldkwaliteit van de 1D MKIII die een flink stuk achterblijft op de 80D, en de 80D heeft ook een goed AF-systeem.
      Maar als er erg weinig licht is, dan zal het ook met een 80D niet meevallen om ruis te vermijden, zeker als de sluitertijd dan ook nog vrij kort moet zijn.
      Wat de hoge iso betreft is een 6D een heel stuk beter dan een 80D, maar het AF-systeem van de 6D is inderdaad niet echt gemaakt voor actiefotografie (en 4,5 foto's per seconde is bij snelle sporten ook niet echt handig).

      Ik heb de 1D MKIII indertijd gekocht ter vervanging van de 40D, de 1D MKIII had een wat grotere sensor, maar het verschil in beeldkwaliteit ten opzichte van de 40D was zeker niet spectaculair te noemen (wel beter maar niet veel).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: eos 1d mk iii of 80d

        Ik dacht dat de 1D mark als eerste uit kan met Li-ion batterij! Of kwam de ondersteuning pas na uitbrengen van de camera zelf?
        Maar ik zal me vergist hebben.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: eos 1d mk iii of 80d

          Voor die prijs niet gemakkelijk.


          Is wel grijze import en maar 1 jaar garantie!

          Of deze:


          Ideaal toestel voor sport.

          Comment


          • #6
            Re: eos 1d mk iii of 80d

            Ik merk deze net op...

            Comment


            • #7
              Re: eos 1d mk iii of 80d

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Ook wel een mooi toestel. Heb hem een keer uitgeprobeerd. Maar de 5D Mark III zou een betere AF hebben.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: eos 1d mk iii of 80d

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Ik dacht dat de 1D mark als eerste uit kan met Li-ion batterij! Of kwam de ondersteuning pas na uitbrengen van de camera zelf?
                Maar ik zal me vergist hebben.
                De 1D MKIII was de eerste "1" met de lithium-ion accu.
                Die accu is zelfs nog compatibel met de 1Dx MKII, maar als daar niet de nieuwste accu in zit dan kan die maar 12 foto's per seconde maken in plaats van 14.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: eos 1d mk iii of 80d

                  thnx voor alle reacties, zaten punten bij die ik nog niet had gelezen

                  thnx buurmanBert, heb phote4you een reactie gemaild.

                  5d mkIII is wellicht beter maar ook tweedehands duurder en denk dat de 1d mk IV er niet veel voor onderdoet qua AF en iso tot 6400 (hoop ik)

                  Comment

                  Working...
                  X