Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Hallo allemaal,

    Graag zou ik een nieuwe lens kopen voor mijn Canon 70D. Het doel is om interieurs te fotograferen (dus best groothoeklens?). Ik heb reeds online gezocht naar welke groothoeklens hiervoor het beste zou zijn (en betaalbaar), maar ik geraak er niet meer aan uit . Is er iemand die raad weet?

    Alvast hartelijk bedankt!
    Olivia

  • #2
    Re: Welke lens?

    Wat zijn de criteria/eigenschappen welke je stelt aan het gezochte objectief?

    Het enige wat nu naar voren komt is "betaalbaar", wat een relatief begrip is, zo ook het woordje "beste" kan je als relatief beschouwen.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Bedankt voor je reactie!

      De lens zou gebruikt worden voor het fotograferen van moderne kunstwerken in moderne interieurs (met veel licht, witte muren, bleek parket,..).
      Het gaat vooral om de presentatie van de werken, dus wij willen proberen de interieurs ook zo mooi mogelijk te laten uitkomen.
      Aangezien ik niet zoveel weet van fotografie, kan ik helaas geen concretere criteria geven denk ik.
      Maar als er nog iets zou zijn waarmee mijn vraag duidelijker wordt, laat gerust weten!

      Alvast heel erg bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        Je hebt waarschijnlijk al een 18-55 of 18-135 (of iets in die aard) op je 70D.
        Als 18mm niet breed genoeg is, dan heeft Canon een heel goedkope EF-S 10-18 IS STM die heel behoorlijk presteert.

        Als er niet genoeg licht is, dan is een statief ook wel aan te raden voor dat soort fotografie.
        De beeldstabilisatie van de 10-18 IS STM helpt wel om bewegingsonscherpte bij iets langere sluitertijden zoveel mogelijk te vermijden, maar het is geen vervanger van een degelijk statief.

        Een lens op zich bepaalt niet de manier waarop een foto belicht wordt, als er veel wit in het te fotograferen onderwerp zit, dan ligt het aan de belichtingsinstellingen of de belichting correct is of niet, een andere lens zal daar niet bij helpen.
        Last edited by Black B@ndit; 10 maart 2017, 14:53.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X