Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste oefening met macro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste oefening met macro lens

    [IMG][/IMG]
    nikon d40, micro nikkor 3.5, 55mm (tweedehands...sommigen hebben maar een beperkt budget)

  • #2
    Re: eerste oefening met macro lens

    Nee dit is het niet, scherpte licht verkeerd, en het lijkt er ook op dat je bewogen hebt bij het afdrukken

    Comment


    • #3
      Re: eerste oefening met macro lens

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Nee dit is het niet, scherpte licht verkeerd, en het lijkt er ook op dat je bewogen hebt bij het afdrukken
      Ik kan niets anders dan mijn voorganger volgen. Ik weet niet wat de bedoeling was. Volgens mij ontbreekt er een stuk van het stuur, want ik krijg de indruk dat de rechterhand het stuur vast houdt. Het wit is overbelicht.
      Dit heeft niets met je budget te maken, het kan ook zijn dat je de lens beter moet leren gebruiken.
      Mvg Suske

      Comment


      • #4
        Re: eerste oefening met macro lens

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Nee dit is het niet, scherpte licht verkeerd, en het lijkt er ook op dat je bewogen hebt bij het afdrukken
        bewogen? als ik het gezicht bekijk zie ik nochtans alles scherp. en wat je bedoelt met schepte licht begrijp ik niet...

        Comment


        • #5
          Re: eerste oefening met macro lens

          Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
          Ik kan niets anders dan mijn voorganger volgen. Ik weet niet wat de bedoeling was. Volgens mij ontbreekt er een stuk van het stuur, want ik krijg de indruk dat de rechterhand het stuur vast houdt. Het wit is overbelicht.
          Dit heeft niets met je budget te maken, het kan ook zijn dat je de lens beter moet leren gebruiken.
          Mvg Suske
          er ontbreekt dan ook een stuk van het stuur en ook van de rechterarm...wat er niet is, kan ik ook niet fotograferen. en het wit overbelicht? als ik het histogram bekijk, zie ik daar niets van.

          beetje ontgoocheld in de commentaren...

          Comment


          • #6
            Re: eerste oefening met macro lens

            Leuke foto - met wel een zware achtergrond
            De scherptediepte bij macrolenzen is heel beperkt - ook afhankelijk van de instellingen en het gebruik natuurlijk.
            Als je alleen het gezicht scherp wou dan is dat redelijk gelukt.
            Wat de buik betreft moet ik wel zeggen dat daar nog weinig detail zal inzitten.
            Je moet niet helemaal tegen de rand van het histogram zitten om overbelicht te zijn
            Wat zachter licht (bvb van een raam waar geen rechtsstreekse zon op valt) zal je zeker meer detail opleveren
            Blijf proberen - oefening baart kunst
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: eerste oefening met macro lens

              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              Leuke foto - met wel een zware achtergrond
              De scherptediepte bij macrolenzen is heel beperkt - ook afhankelijk van de instellingen en het gebruik natuurlijk.
              Als je alleen het gezicht scherp wou dan is dat redelijk gelukt.
              Wat de buik betreft moet ik wel zeggen dat daar nog weinig detail zal inzitten.
              Je moet niet helemaal tegen de rand van het histogram zitten om overbelicht te zijn
              Wat zachter licht (bvb van een raam waar geen rechtsstreekse zon op valt) zal je zeker meer detail opleveren
              Blijf proberen - oefening baart kunst
              Peter
              bedankt voor je reactie. het was al avond toen ik de foto maakte, aan de eettafel. met enkel licht van boven was er teveel schaduw en ik heb toen een ledfietslampje gebruikt als verlichting. achtergrond is een rugzakje...
              dirk

              Comment

              Working...
              X