Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knokke .... tussen de buien door + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Knokke .... tussen de buien door + Update

    Tussen de buien door kon ik toch enkele opnames maken in Knokke

    Update


    Origineel


    Zoals steeds best te bekijken op zwarte achtergrond

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 10 maart 2017, 13:59. Reden: Typo
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Knokke .... tussen de buien door

    Mooi moment te pakken, Sieg Net met het zonnetje, dat tussen de zware wolken door kijkt.
    De opname neigt een beetje naar magenta, maar dat zal je ongetwijfeld bewust hebben gedaan.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Knokke .... tussen de buien door

      Mooi hoe de zon haar stralen door de wolken dropt en hoe het licht reflecteert in het water.
      De silhouetten van Zeebrugge steken ook mooi af tegen de lucht die daar net een lichtere plek heeft. TOP
      www.photo-rudi.be

      Comment


      • #4
        Re: Knokke .... tussen de buien door

        Op het juiste moment het licht gevangen en dan in een mooie compo gestoken --> resultaat is een prachtig plaatje
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Knokke .... tussen de buien door

          Wat een prachtig lichtmoment te pakken hier...Technisch ook perfect..
          Het magenta viel me ook wel op..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Knokke .... tussen de buien door

            'k Weet niet Sieg, heel mooi moment en prachtig in beeld gebracht, maar die rood/bruine waas over de foto vind ik persoonlijk niet mooi;
            ik zou de WB juist zetten en een flink aandeel contrast invoegen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Knokke .... tussen de buien door

              mooie opname standpunt en goed uitgebalanceerd uitgewerkt

              kleur is relatief, want je hebt daar vaak van de speciale kleuren bij wisselend weer.

              Comment


              • #8
                Re: Knokke .... tussen de buien door

                Hoe lelijk de bebouwing langs de Belgische kust ook mag zijn in situaties als deze is ie wel fotogeniek. Prachtig licht op het strand en een heel mooi wolkendek
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Knokke .... tussen de buien door

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  'k Weet niet Sieg, heel mooi moment en prachtig in beeld gebracht, maar die rood/bruine waas over de foto vind ik persoonlijk niet mooi;
                  ik zou de WB juist zetten en een flink aandeel contrast invoegen.
                  Ik heb deze opname nu bekeken in Safari, Chrome, Firefox en Internet Explorer Luc, en de enige browser waar de opname rood-bruin kleurt dat is I.E.
                  En laat het nu juist Internet Explorer zijn die geen kleurondersteuning biedt
                  Bij alle andere browsers vind ik de kleur persoonlijk wel meevallen (tevens zijn die drie ook idem), heb hier op drie verschillende computers gekeken en ook nog eens op tablet.

                  Kwestie van het magenta, ik zie het enkele een beetje in de wolken.
                  En dat is ook zo te zien op mijn RAW's, mss door dat heel aparte licht van dat moment, of de regen in de verte ? iemand een idee ?
                  Ik heb namelijk zo nog enkele opnames waaarbij de lucht heel bewolkt en vochtig is, ook bij die opnames kleuren de wolken soms lichtjes magenta ?

                  PS @ Luc ; plaats anders eens een versie hoe jij de opname zou afwerken als je wilt (onder een linkje)

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 9 maart 2017, 23:57. Reden: PS
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Knokke .... tussen de buien door

                    't Zal toch niet liggen omdat ik mijn i1 display heb verwijderd zeker?
                    Mijn Browser is Edge, werk sinds Win 10 niet meer met IE want das pruts wat kleuren aangaat. Edge is daarin beter maar is soms nukkig.
                    Een andere browser overweeg ik niet eens, geraak er maar niet aan gewoon.
                    Ok Sieg, KLIK
                    Al wat er is gebeurd is de WB aangepast en heel wat contrast toegevoegd.
                    Magenta zweem is weg daardoor, maar de kleuren van ondergaande zon zijn nog heel goed waar te nemen. Op mijn monitor alvast.
                    Verder heb ik geen idee hoe die foto op een andere monitor/browser overkomt.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Knokke .... tussen de buien door

                      Mooi moment had je daar te pakken Sieg
                      (PS het stukje kraan boven de uiterst rechtse gebouwen gaat wat met de aandacht van de zon lopen, zou ik persoonlijk shoppen, just a detail )

                      Groet
                      Kurt
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Knokke .... tussen de buien door

                        interessante opname, interessante discussie.

                        mij lijkt het voorstel van Luc in mijn browser (chrome) net iets te blauwig (op de appartementsblokken), het origineel is idd. wat aan de magenta kant.
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Knokke .... tussen de buien door

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          't Zal toch niet liggen omdat ik mijn i1 display heb verwijderd zeker?
                          Mijn Browser is Edge, werk sinds Win 10 niet meer met IE want das pruts wat kleuren aangaat. Edge is daarin beter maar is soms nukkig.
                          Een andere browser overweeg ik niet eens, geraak er maar niet aan gewoon.
                          Ok Sieg, KLIK
                          Al wat er is gebeurd is de WB aangepast en heel wat contrast toegevoegd.
                          Magenta zweem is weg daardoor, maar de kleuren van ondergaande zon zijn nog heel goed waar te nemen. Op mijn monitor alvast.
                          Verder heb ik geen idee hoe die foto op een andere monitor/browser overkomt.
                          Ik heb deze net even bekeken in Edge Luc en inderdaad daar is hij even slecht (bruin) als in Internet Explorer.
                          Eigenaardig dat microsoft met het uitkomen van hun nieuwe browser nog steeds geen kleurruimte ondersteuning wil bieden ...
                          Al die andere browsers doen dit dus wel !

                          Jouw versie is zeker niet mis maar ik herinner mij het moment warmer, dus niet zo koud afgewerkt, het licht was sowieso warmer en apart van kleur
                          Het toegevoegde contrast is voor mijn smaak wat teveel
                          Maar zoals met alles, het is een kwestie van smaak uiteraard

                          Maar als ik je toch nog een tip mag geven, probeer eens een browser uit die de kleurruimte leest en ondersteund
                          De opnames die je dan zal zien zullen er opeens totaal anders gaan uitzien, meer hoe de fotograaf het bedoelt heeft ;-)

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Knokke .... tussen de buien door

                            Toch een Update geplaatst met wat minder rood-bruin erin
                            Persoonlijk vind ik het origineel meer sfeer uitstralen, ben benieuwd wat jullie vinden

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Knokke .... tussen de buien door

                              Heel mooi Sieg! Op het goede moment de zon laten verdwijnen
                              Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

                              Comment

                              Working...
                              X