Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kloostergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kloostergang



    Bedankt voor het kijken.
    Ik kijk uit naar jullie commentaar.
    Groeten,
    Mark

  • #2
    Re: Kloostergang

    Goede z/w met veel contrast. Minpuntje, alles helt precies wat af naar de onderste rechterhoek.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Kloostergang

      Mooi - zelfde gevoel hier over het afhellen.
      En de puntjes van de bogen achter mochten er misschien ook wel op.
      Heel hard licht daar - maar toch iets moois mee gedaan.
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Kloostergang

        Bedankt voor de commentaar.
        Dat puntje bovenaan de boog is eraf gevallen bij het rechtzetten van de foto. En dan lijkt ze nog over te hellen blijkbaar. Denk wel dat ze t. o. v. het raster in LR recht staat.
        Last edited by MarkGS; 11 maart 2017, 06:55.
        Groeten,
        Mark

        Comment


        • #5
          Re: Kloostergang

          in geval van symmetrie verwacht de kijker dat de pilaren links en rechts van het pad gelijk beginnen op denkbeeldige horizontale hulplijnen.
          Maar helemaal klopt dat niet - de aanzet van de eerste pilaren bvb ligt duidelijk verschoven.
          Dit doet vermoeden dat je niet helemaal in het midden stond.
          En als je niet perfect in het midden staat - dan is rechtzetten achteraf meestal niet zo eenvoudig.
          Ook lijken aan de rechterzijde de pilaren wat schots en scheef te staan. De eerste staat verticaal - maar de volgende niet - ik denk ze in werkelijkheid ook wat scheef staan.
          Maar tis moeilijk inschatten hoor - in sommige kerken staat soms een merkteken op de grond om aan te geven waar het midden is.
          En zeker ook met die mevrouw in beeld heb je niet alle tijd van de wereld - dus zeker wel een verdienstelijke poging
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Kloostergang

            Symmetrie is onmogelijk als er geen symmetrie is.
            De pilaren staan 'geschrankt' tegenover elkaar, en dan begint het spelen en zoeken naar een correct standpunt. Zoek het exacte midden, zoals men reeds schreef, en zet je camera perfect horizontaal.
            De rest is lensvertekening bijwerken (overhellen, vervorming)
            ...leeg...

            Comment

            Working...
            X