Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon - Externe flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon - Externe flits

    Hi iedereen,

    Ik heb momenteel een Canon Speedlite 430 EX II flitser voor op m'n toestellen. Ik vind dat de tijd om te 'laden' (rood lampje) na enkele foto's/flitsen heel snel erg traag word.. de batterijen (niet oplaadbare) gaan precies nooit lang mee. Het lijkt alsof ze hun eerste uur goed presteren, en dan duurt het gewoon te lang tussen flitsbeurten om degelijk momentopnames te kunnen maken met deze flits.. hij laadt gewoon te traag.
    Is deze echt traag, of vreet hij batterijen als een razende, of is er iets mis mee? Iemand dezelfde ervaring? OF beter nog, iemand tips voor een goede alternatieve externe flitser voor op een Canon 7D2 of 1D4? Het moet vooral dienen voor feestjes of trouwrecepties.

    Thanks !

    Rgds,
    G.

  • #2
    Re: Canon - Externe flits

    Zou best wel kunnen dat die alkaline batterijen het al opgeven na 1 uurtje flitsen op een receptie. Ik veronderstel dat je bvb veel bouncet tegen het plafond enzo, en dat vreet flashpower.
    Beter investeren dan in enkele sets Sanyo Eneloops, die herladen je flitser merkelijk sneller, en je kan ze wel 1000x herladen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon - Externe flits

      Ik zou voor oplaadbare batterijen gaan. Maar niet de NiMh, deze zouden minder geschikt zijn voor snel te ontladen. Hier had een keer een vriend het over.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Canon - Externe flits

        G-spot, lees eens het draadje helemaal bovenaan dit forum (klik)
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Canon - Externe flits

          Dank voor de info, dus een herlaadbare batterijen set zou het probleem kunnen verhelpen..

          Gert.

          Comment


          • #6
            Re: Canon - Externe flits

            Iso omhoog doe, zodat je minder krachtig hoeft te flitsen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X