Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ree ( bokje )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Ree ( bokje )

    Zat te wachten achter een vogelkijkscherm toen deze bok ineens aan de waterkant stond..
    Gelijk een vraagje hier...Ben vergeten hier dat mijn 200-500 ook minder kan dan 500mm..
    Gevolg is dat zijn poten er nu niet helemaal opstaan...Is dit acceptabel, of is het alleen erg als de pootjes er net niet opstaan ( afgesneden voeten )?
    ( Vogels trouwens niet voor de lens gehad die morgen )

    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Ree ( bokje )

    Ik weet het niet zo zeker, voor mij acceptabel. Bij paarden wordt deze pose veel gebruikt maar een paard vult het beeld dan wel meer, een ree heeft maar dunne pootjes. Maar de blik kan ook wel tellen natuurlijk.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Ree ( bokje )

      Leuk moment vastgelegd,
      Bij deze foto liever met poten..

      Groeten,
      Raf
      Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Ree ( bokje )

        Voor mij mag dit.
        Het heeft als voordeel dat er meer van het bovenstel te zien is

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Ree ( bokje )

          Ik vind het wel ok zo, kopje is nu meer beeldvullend, het zou me meer storen mocht net het onderste stukje van de poten er niet op staan, maar nu, met een goed stuk eraf , kan het wel voor mij

          Comment


          • #6
            Re: Ree ( bokje )

            Het is eigenlijk een beetje zoals bij mensen fotograferen Jos, als je de ledematen afsnijdt, snij ze dan voldoende af
            Dus bij deze kan het in ieder geval
            Leuk moment zo al omkijkend

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Ree ( bokje )

              Voor mij kan het ook hoor Jos...mooi beeld zo omkijkend...het lijkt me dat die nikkor 200-500mm prima presteerd icm D500

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Ree ( bokje )

                Bedankt voor alle reacties, en de antwoorden op mijn vraag..

                Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                Voor mij kan het ook hoor Jos...mooi beeld zo omkijkend...het lijkt me dat die nikkor 200-500mm prima presteerd icm D500
                Ben tot nu toe inderdaad behoorlijk tevreden over de lens, vooral de scherpte vol open vind ik echt zeer goed. Kwaliteit tussen F5.6 en F8 is nagenoeg gelijk.
                Autofocus is natuurlijk niet zo snel als de prime's, maar als de focus erop zit blijft die wel heel gemakkelijk volgen, maar dat is ook door toedoen natuurlijk van de goede focussensors van de D500.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment

                Working...
                X