Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spook pier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Spook pier


    De pier aan Ponta do Sol, tijdens zonsondergang.
    Een machtmerrie voor de wit balans. Het warme zonlicht met koele straatverlichting.




    Update:



    Last edited by SteefD; 8 maart 2017, 08:33. Reden: Update pic
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Spook pier

    Mooie sluitertijd gekozen en een interessante compo
    Het warme en koude dat je opnoemt is spijtig genoeg niet te zien in de foto

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Spook pier

      Heel mooi, al ben ik juist niet zo weg van die sluitertijd.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Spook pier

        Als er opspattende golven zijn dan ben ik ook niet te vinden voor lange sluitertijden. Maakt de zee zo onwezenlijk.
        Er hangt ook een paarse zweem over de foto.
        De compositie en de kleuren (als die zweem is weggewerkt) kan daarentegen erg bekoren.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Spook pier

          Prachtige compo ! De sluitertijd vind ik juist heel mooi. Daardoor lijken de golven op een soort mist.
          Ik kan mij vergissen, Steven, maar ik meen te zien dat er aan beide zijden van de rots een verschillende helderheid en WB te zien is ?
          Bijna vergeten, dat de "spookjes" een leuke extra is.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Spook pier

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg
            Het warme en koude dat je opnoemt is spijtig genoeg niet te zien in de foto
            Was de bedoeling. Daarmee dat ik opmerkte dat ik lang met de witbalans gevochten heb.


            Oorspronkelijk geplaatst door LG
            Er hangt ook een paarse zweem over de foto.
            Beter kreeg ik het echt niet.


            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956
            Ik kan mij vergissen, Steven, maar ik meen te zien dat er aan beide zijden van de rots een verschillende helderheid en WB te zien is ?
            Er is daar nochtans geen lokale aanpassingen gedaan. Enige lokale aanpassing is een lichte grad filter op de lucht, maar die begint net boven de rots.
            Al de rest waren globale edits in LR.
            Last edited by SteefD; 8 maart 2017, 08:35. Reden: typos
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Spook pier

              Sluitertijd hou je van of niet...Ik kan het in ieder geval heel erg goed smaken..Ben fan van dit soort foto's dat het water er als mist uit gaat zien...Compo ook erg mooi..
              Hoe meer ik van Madeira zie, hoe hoger het op mijn lijstje komt...Ga me daar zeker kunnen vermaken..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Spook pier

                Heel mooi en sterke compositie. Je blijft hier langer dan normaal naar kijken en er is dan ook veel te zien.
                Op het topje van de rots zit een wat eigenaardige lichte vlek: flare, druppel?
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Spook pier

                  Een heel mooie plek daar. De gekozen sluitertijd vind ik ook wel tof. In de kleuren daarentegen zit ook volgens mij iets teveel paars.
                  www.photo-rudi.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spook pier

                    Met de Elzenga methode de WB juister gezet.
                    Verder met "Tegenhouden" over de dekstenen, de muren en de rotsen geschilderd.
                    In de "Lab-kleur" modus de kleuren wat intenser gemaakt.
                    En tenslotte met de "hoogdoorlaatfilter" de foto wat verscherpt.
                    KLIK

                    SteefD, als ik de klik moet verwijderen dan hoor ik het graag.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spook pier

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Met de Elzenga methode de WB juister gezet.
                      Verder met "Tegenhouden" over de dekstenen, de muren en de rotsen geschilderd.
                      In de "Lab-kleur" modus de kleuren wat intenser gemaakt.
                      En tenslotte met de "hoogdoorlaatfilter" de foto wat verscherpt.
                      KLIK

                      SteefD, als ik de klik moet verwijderen dan hoor ik het graag.
                      Ge hebt me geklopt in de spurt ;-)

                      Net deze ochtend er nog eens wat aan gesleuteld. WB aangepast, lichte vlek op rots weggenomen, schip in de verte weg.

                      Persoonlijk vind ik uw versie te veel verscherpt.
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spook pier

                        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                        Hoe meer ik van Madeira zie, hoe hoger het op mijn lijstje komt...Ga me daar zeker kunnen vermaken..
                        Doen Jos. Heb me daar goed geamuseerd, ondanks het slechtere weer (was in oktober, 1 dag werd zelfs de luchthaven gesloten wegens storm).
                        Ga zeker nog eens in het voorjaar teruggaan.
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spook pier

                          De update is een hele verbetering.
                          Ook Luc's versie bekeken , en gezien dat er hier en daar aardig wat te winnen is. Vooral de "mist" van het opspattende water is schitterend.
                          Qua contrast en scherpte(witte randjes), zou ik een stapje terug hebben gedaan, maar ik besef ook dat werken op een jpeg "andere koek" is.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spook pier

                            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                            Ge hebt me geklopt in de spurt ;-) .
                            Sorry was niet mijn bedoeling hoor.

                            Persoonlijk vind ik uw versie te veel verscherpt.
                            Zoveel is de foto niet verscherpt hoor, het schilderen met "Tegenhouden" brengt meer detail naar voor, vandaar die indruk waarschijnlijk.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment

                            Working...
                            X