Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog steeds geen betaalbare compact/bridge camera's met grotere sensor/minder ruis ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog steeds geen betaalbare compact/bridge camera's met grotere sensor/minder ruis ?

    Ik testte mijn schoonpa zijn 1000D dit weekend, de limiet lag op iso 400 om ruis te beperken.
    Zijn er al betaalbare compact/bridge camera's met grotere sensor of goede ruisprestaties (evt met wat tele) van pakweg +-€300 ?
    Er veel compactere mirrorless camera's, maar die zijn helaas nog wat te duur.

    Ik zoek nog een extra compact/of bridgecamera die niet te duur is voor de dagelijkse evenementen.
    Er zijn er ook al met lichtsterke lenzen zag ik een tijd geleden vb f1.8 of f2 vaste lens zag ik eens, dacht Fuji X series ofzo.

    Of iets met een adaptor om mijn Canon lenzen op aan te sluiten, maar zal weer duur uitvallen denk ik...
    De compact/bridge/mirrorless is het enige wat ik niet opvolg, dus mijn info is al van een paar jaar geleden

  • #2
    Re: Nog steeds geen betaalbare compact/bridge camera's met grotere sensor/minder ruis

    Ik vrees dat je met 300€ niet gaat toe komen om het gevraagde te kunnen kopen, er zijn geen compacts met een 1" sensor rond de 300€.....Ik heb er toch geen gevonden..... zelfs tweedehands moeilijk denk ik....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Nog steeds geen betaalbare compact/bridge camera's met grotere sensor/minder ruis

      Voor 350€ hebt ge een rx100 I. Maar ik weet niet hoe deze presteert.

      Als je veel geduld hebt, kan je de flash deals op amazon.de in het oog houden. Daar heb je soms heel doede prijzen. Heb er mijn epl6 voor 266€ kunnen kopen ipv de 350 dat hij normaal kostte.

      Comment


      • #4
        Re: Nog steeds geen betaalbare compact/bridge camera's met grotere sensor/minder ruis

        Een maat kocht de canon G5X met de 21% btw korting bij mediamarkt, maar nog bij de €500
        Zou een 1" grotere sensor dan standaard compactcams hebben, met f1.8-f2.8 lens (24-100mm optische zoom), raw zou trager zijn en batterijduur beperkt.

        Een andere compacte waar canonlenzen op passen zal wel duurder zijn dan die €500 zeker ?
        Op welke andere camera's (evt ook met grotere sensor), behalve de bekende spiegelreflexen, passen er eigenlijk nog Canon lenzen?



        De kwaliteit van een portret van bvb een Canon Canon 6D + Canon 85 1.8 spiegelreflexcombinatie, zal nog altijd veel beter zijn zeker dan met zo'n G5X met vaste lens en 1" sensor op 85mm 1.8 ?

        Comment


        • #5
          Re: Nog steeds geen betaalbare compact/bridge camera's met grotere sensor/minder ruis

          Moderator Note: Vraag ivm fototoestellen. Verplaatst van ChitChat (alles behalve fotografie!) naar Algemeen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X