Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze

    ik zoek een toestel met veel zoom om mee te doen naar festivals , wat is het betere toestel .

    panasonic tz80 of sony hx80, hx90

    aalvast bedankt

  • #2
    Re: keuze

    Het hangt er vanaf van wat je mee naar binnen mag nemen op een festival, hoe groter het festival, hoe strenger de regels gewoonlijk zijn.
    Als je een "te grote" camera koopt, dan is er altijd een kans dat die niet mee binnen mag.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: keuze

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Het hangt er vanaf van wat je mee naar binnen mag nemen op een festival, hoe groter het festival, hoe strenger de regels gewoonlijk zijn.
      Als je een "te grote" camera koopt, dan is er altijd een kans dat die niet mee binnen mag.

      ja juist daarom dat ik mijn keuze in deze toestellen zoek , ik heb nu een canon PowerShot SX270 HS .
      maar probeer de kwaliteit te beteren ,de panasonic kan in raw , de sony niet .

      Comment


      • #4
        Re: keuze

        Als ik dit zo zie:
        Read our detailed comparison of the Sony Cyber-shot DSC-HX90V vs Sony Cyber-shot DSC-HX80 to find out their strengths and weaknesses, and decide which one to choose.

        Dan is het enige verschil tussen de 2 sony' s, dat de een nieuwer is en dat de GPS is toegevoegd. Met als gevolg een kortere batterij duur. Maar kun je niet beter gewoon proberen te genieten van een festival. En desnoods proberen een pers behandeling te krijgen in ruil voor foto' s. Want ergens heb ik het idee dat je ontgoogled zult zijn van de foto' s met het een van deze 3 toestellen.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: keuze

          Er is een reden waarom men vooral met Fullframes en f2.8 lenzen werkt bij concerten en dan is soms nog moeilijk om vanwege de slechte lichtomstandigheden. De toestellen die jij voorstelt hebben allemaal een variabel diafragma beginnend bij 3.3 naar 6.4 ingezoomd. Als ik op tweakers lees dat er al detail verlies is vanaf iso 800 bij de panasonic dan heb ik toch wel mijn twijfels bij de bruikbaarheid op festivals. Zolang er voldoende daglicht is zal het wel lukken maar dan gaat het ook met een goedkoper compactje. Mijn idee is ook geniet zelf van het optreden en zoek achteraf sites waar geaccrediteerde fotografen hun beste foto's tonen. ik fotografeer zo regelmatig voor Concertnieuws.be en voor mijn eigen blog

          Comment


          • #6
            Re: keuze

            Tegenwoordig gebruikt zowat iedereen een smartphone om foto's te maken op concerten, die worden wel steeds beter, maar bij de meeste concerten is er toch te weinig light om daarmee foto's te maken die geschikt zijn voor een goede afdruk.
            Compactjes hebben meestal een wat grotere sensor dan een smartphone, wat maakt dat ze nog net iets beter presteren dan een smartphone, maar ook lang niet voldoende voor een grote afdruk als je foto's maakt in slechte omstandigheden.

            Ik gebruik tijdens optredens ook een full-frame camera met f2,8 lenzen, en dan is het meestal wel mogelijk om goede foto's te maken.
            Maar dan is iso 800 gewoonlijk wel de laagste waarde die ik de hele avond heb gezien (dan is het nog licht), later op de avond is iso 3200 of hoger meer regel dan uitzondering.
            De festivalletjes waar ik elk jaar foto's maak, daar moet je geen inkom betalen, en ik probeer vooraf met de bandleden af te spreken dat ze de foto's die ik daar heb gemaakt, dat ze die altijd zelf ook mogen gebruiken voor hun website (Facebook).
            Dan maken ze er nooit een probleem van dat ik tijdens hun optreden fotografeer.
            Op grotere festivals zijn er heel andere regels, daar heb ik geen ervaring mee (Kawaracer heeft er wel voldoende ervaring mee, die kan er dus meer over vertellen).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: keuze

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Op grotere festivals zijn er heel andere regels, daar heb ik geen ervaring mee (Kawaracer heeft er wel voldoende ervaring mee, die kan er dus meer over vertellen).
              Een medium vinden waar je voor mag fotograferen en die voor jou de accreditaties levert is het makkelijkst, maar dan moet je ook degelijk materiaal hebben en al ergens een portfolio kunnen voorleggen. Voor mijn eigen blog is het vaak vele mails naar organisatoren, platenlabels en managements maar ook daar is een portfolio nodig en regelmatig vragen ze om statistieken voor te leggen. Maar ik denk dat dit hier niet echt de bedoeling is.

              Comment

              Working...
              X