Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aliexpress bestelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aliexpress bestelling

    Ik zou een kleine bestelling van ongeveer 34 euro willen doen via aliexpress.
    Ik heb veel ervaring met Ebay, maar via Aliexpress heb ik nog nooit iets gekocht.

    1) Is dat bedrag te riskeren ? Ik dacht dat je tot 21 euro of zo geen invoertaksen moest betalen ? Weet niet of dit nog zo is.
    Zo ja, dan splits ik beter mijn bestelling ?

    2) Verzending ? Wat kies ik best ?

    * China Post Registered Air Mail - gratis
    * ePacket - 5,63 euro ( voor de bestelling van 34 euro )

    Al de rest is imho té duur in verhouding tot het pakket. ( Fedex, TNT, UPS, DHL )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: aliexpress bestelling

    http://www.surfplaza.be/magazine/chi...t-het-precies/

    Comment


    • #3
      Re: aliexpress bestelling

      WOW, dat ga ik eens "speicheren" zie !! Dank U !
      Het was dus 22 euro.

      En ik splits best + laat er wat tijd tussen.

      Dank U, Scherpie !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: aliexpress bestelling

        graag gedaan

        Comment


        • #5
          Re: aliexpress bestelling

          Ik koop regelmatig op aliexpress. Enige nadeel vind ik is dat je gemiddeld 21dagen op je bestelling moet wachten. Maar mijn laatste bestelling breekt alle records. Iets besteld eind oktober en eind februari kaartje in de bus dat mijn pakje aangekomen is. Ondertussen heb ik al een claim ingediend en mijn centen terug gekregen Dus bpost mag het pakje retour sturen.

          Aliexpress is ok voor bestellingen van kleine bedragen en als je het niet dringend nodig hebt.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: aliexpress bestelling

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            ...............................

            Aliexpress is ok voor bestellingen van kleine bedragen en als je het niet dringend nodig hebt.
            Zo is het. En wees ook maar gerust dat die mannen (ze zijn wel van 'ginderachter', maar ze zijn niet van gisteren) niet het juiste waardebedrag van de bestelling vermelden.
            Ze zullen het zeker laag genoeg houden (indien mogelijk natuurlijk, iets wat 1000 dollar kost gaan ze natuurlijk niet 5 dollar op pakje vermelden).
            Maar als je het bij 'kleine' (ttz. van kleine waarde) bestellingen houdt, dan zal je niks betalen hier.
            Ze kennen ook de wetten hé, en dus ook hoe die te omzeilen.
            Ik heb reeds tientallen zaken besteld via Aliexpress en nog nooit iets bijbetaalt bij ontvangst.

            PS Ik heb me ook nog nooit de vraag gesteld hoe ik het zou laten opsturen, als gratis er bij staat, is dit altijd mijn keuze.
            Last edited by Guest17; 5 maart 2017, 08:36.

            Comment


            • #7
              Re: aliexpress bestelling

              Alles wat u onverzekerd op laat sturen en wat niet te duur is - komt er meestal vlotjes door (zelfs als u iets boven dat bedrag gaat). Bij mij kan dat meestal in de brievenbus... Omdat het zo klein is.
              Vanaf 't moment dat er verzekering op staat, en/of een waarde > 20€ - is't bingo (12à15€ invoerkosten, en dan BTW - boven bepaalde bedragen komen er nog invoertaksen bij - afhankelijk van't produkt).

              Verstuurt u verzekerd, of via courier, omdat u 't sneller wil hebben - dan is er bijna geen ontkomen meer aan.

              Smartphones, tablets e.a. zonder CE kenmerk - worden inbeslaggenomen zonder pardon - best niet doen. Alles gaat door de scanner - dus men herkent een smartphone van 300€ heus wel - en men haalt dat soort zaken er uit.

              Hoe dichter aan de kust (Hong Kong) hoe sneller - dat scheelt tussen 2à3 weken en 8 weken - als't binnenland is. Als er chinees nieuwjaar tussen zit - is't pech (tel er dan maar meteen minstens een week extra bij).

              Ik ga niet zeggen dat ik veel bestel - maar toch regelmatig via aliexpress, dx en ebay (meestal sensoren of klein gerief zoals schroeven, adapters e.a. ). Een keertje iets verloren gehad (op > 100 zendingen) - en men stuurt gewoon een nieuw op. Het verschil zelfs met invoerheffing - blijft meestal groot genoeg (een ultrasoonreiniger vb. is daar pakken goedkoper dan hier - zelfs met de kosten erbij - toen heb ik bewust wel ervoor gekozen om te betalen - 't pak was gewoon te groot en te duur).
              't is zoals men zegt - als je onder de 20€ kan blijven met meerdere verzendingen - zou ik dat in stukjes hakken. Een klein beetje erover gaan lukt meestal wel.

              Wat zeker niet importeren: samsung namaak-onderdelen. Niet doen - Samsung gaat zelfs achter particulieren (die aggressieve houding tegenover particulieren + nog 2 andere feiten - maken dat zij net als Lenovo om 3 redenen op m'n zwarte lijst staan van fabrikanten die aan mij niks meer verkocht krijgen, ik wens nl. bewust te sturen met m'n uitgavenpatronen, wie geen goeie dienstverlening geeft, proberen we zo te mijden). In 't algemeen zou ik voorzichtig zijn met namaak, chemische producten, en ontplofbare zaken als batterijen (daar is wetgeving rond, gevaarlijke goederen mogen NIET via de standaard-post - respecteer die). Ga ook geen fopartikelen zoals een wekker met namaakdraden die het ding er doen uitzien als een ontplofbaar ding versturen - het is grappig tot de botinnekes hun deuropener hanteren.

              groeten

              Comment


              • #8
                Re: aliexpress bestelling

                Ik bestel meestal via ebay, maar dus ook vaak simpele gebruiksartikelen. Hoesjes voor de foon of tablet, kabeltjes, adapters,...meestal (onbewust) onder de 22 euro.
                Ik heb 1 keer een mediaspeler laten overkomen (Korea) gewoon omdat ik die nergens anders meer kon vinden. Die hebben ze wel even tegengehouden, heb daar wat documenten voor moeten opsturen, maar uiteindelijk niets moeten bijbetalen.
                Batterijen zijn verboden dacht ik.

                De bestelling die ik nu wil doen zijn E27 spot armaturen voor mijn hue lampen. Deze armaturen zijn hier haast niet meer te vinden.
                ( dus armaturen voor 1 enkele lamp en met een draai-gewricht)

                Erg goedkoop, maar wel niet zo klein in volume.

                Dus ik denk dat ik ze maar in 2 of 3 keren ga bestellen.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: aliexpress bestelling

                  Bestel daar geregeld, meestal elektronische componenten. Nog nooit problemen of kosten aan gehad. Meestal ook lagere bedragen. En moeilijk om de prijs van te schatten als je niet in de branche zit. Die mannen ginder zetten meestal eender wat op het pak.

                  Eenmaal een probleem gehad met laptopbatterijen op ebay. Die heeft de douane zonder iets te laten weten terug gestuurd. Maar de verkoper maakte daar geen spel van. Netjes geld terug.

                  Comment


                  • #10
                    Re: aliexpress bestelling

                    Hoe lang het duurt voor een pakje vanuit China geleverd wordt, dat is onmogelijk vooraf te voorspellen.
                    Ik heb nog een paar spulletjes besteld die nu bijna een maand onderweg zijn (die brengen ze waarschijnlijk te voet, het zijn heel lichte pakjes), een andere bestelling van 28 februari is vandaag (6 maart) al aangeboden door de postbode (kan ik een van de dagen gaan ophalen in het postpunt).
                    De ene keer gaat het dus heel snel, en de andere keer moet je veel meer geduld hebben.
                    Als je iets dringend nodig hebt, bestel het dan niet in China, heb je wel voldoende tijd, dan komt het altijd wel in orde als je er iets hebt besteld (als het pakje nooit aankomt, dan krijg je je geld terug).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: aliexpress bestelling

                      Bij AliExpress besteld en betaald op 2017-02-28, een afstandsbediening voor mijn X-T1.
                      Verstuurd uit China: 2017-03-04
                      Aangekomen in Brussel: 2017-03-04
                      Levering op mijn adres: (hopelijk 2017-??-??)
                      Waar, en bij welke dienst blijft het zo lang liggen?
                      Of moet ik mij niet eerder afvragen waarom het zo lang achter gehouden wordt?
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: aliexpress bestelling

                        Bij de douane. Lees maar eens op fgov, douane heeft 4 weken dat ze met je pakje verstoppertje mogen spelen. Ze hoeven daar geen reden voor te geven/hebben, je kan ze niet bereiken en mocht het je toch lukken gaan ze niets zeggen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aliexpress bestelling

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Bij de douane. Lees maar eens op fgov, douane heeft 4 weken dat ze met je pakje verstoppertje mogen spelen. Ze hoeven daar geen reden voor te geven/hebben, je kan ze niet bereiken en mocht het je toch lukken gaan ze niets zeggen.
                          Ik heb ooit eens 14 dagen in de goederenloods van Kortrijk moeten werken (zelf was ik bij de NMBS).
                          Er mocht geen verwarming zijn, we hadden geen stoelen noch tafel waar we onze boterhammen konden opeten, en het was er verboden te roken, en 't was in januari en dus erg koud.
                          Twee douaniers hadden een bureau binnenin de loods, verwarmd, ze hadden naast hun kasten, bureaus en stoelen ook nog eens een ontbijt tafel, een koffie zetter, koekjes en suiker en verder hadden ze alles wat wij NIET mochten hebben.
                          Die begonnen al veel later dan wij, lazen eerst hun krant van voor naar achter en van achter naar voor (eigenlijk "bestudeerden" ze de krant.
                          Aankloppen moesten we niet doen want die deden toch niet open, ook al waren wij verkleumd van de kou (heb die smeerlappen meermaals vervloekt).
                          Een grote rol leder kwam binnen uit Oostenrijk, bestemd voor een gerenommeerd zetel bedrijf uit Wervik.
                          's Anderendaags kwam die baas langs en in de namiddag werd die rol afgehaald.

                          Dak mo wille zegg'n oje de weg wit zin dat ton wel rap kan goan ee.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: aliexpress bestelling

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            ..........................................

                            Dak mo wille zegg'n oje de weg wit zin dat ton wel rap kan goan ee.
                            Dat is overal zo, niet alleen bij de douane.

                            Comment


                            • #15
                              Re: aliexpress bestelling

                              net een bluetooth dongle van 2,50€ aangehad. Maandje moeten wachten, maar alles ok. En het werkt nog ook. Plug & Play (alhoewel er ook een cd bij zat).
                              Prijs hier voor een dongle: 23€

                              Comment

                              Working...
                              X