Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Capri - vuurtoren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Capri - vuurtoren



    Bedankt voor het kijken. Alle kritiek welkom.

    TWEEDE Update: voilà, ben er eindelijk in geslaagd om het water wat lichter te krijgen zonder dat de hele foto "vergrijsd". Wat denken jullie hiervan?

    Last edited by MarkGS; 6 maart 2017, 19:19.
    Groeten,
    Mark

  • #2
    Re: Capri - vuurtoren

    knappe compo - goed moment.
    Alleen is het water nogal donker in deze omzetting
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Capri - vuurtoren

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      knappe compo - goed moment.
      Alleen is het water nogal donker in deze omzetting
      Peter
      Dat is ook mijn mening.

      MVG
      Jean Pierre

      Comment


      • #4
        Re: Capri - vuurtoren

        Heb er een update bij geplaatst. Maar mijn voorkeur gaat naar de eerste versie.
        Groeten,
        Mark

        Comment


        • #5
          Re: Capri - vuurtoren

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkGS Bekijk bericht
          Heb er een update bij geplaatst. Maar mijn voorkeur gaat naar de eerste versie.
          Wat logisch is omdat je de hele foto lichter hebt gemaakt ipv, zoals voorgesteld, alleen het water met de boot (en eventueel de onderste donkere rand van de rotsen).
          Een heel veel gemaakte fout. Men schrijft dat dit of dat deel van een foto wat lichter wat donkerder moet, en de maker pakt direct de hele foto aan.... fout.

          PS Een halfuurtje geleden stond de up er nog, maar nu alleen nog 'This photo is not longer available' (!?) wat het vergelijken nu onmogelijk maakt.
          Last edited by Guest17; 6 maart 2017, 09:09.

          Comment


          • #6
            Re: Capri - vuurtoren

            En hoe maak ik dan enkel het water lichter? Kan je me desnoods een link geven waar ik hierover info kan vinden? Alvast bedankt.
            Groeten,
            Mark

            Comment


            • #7
              Re: Capri - vuurtoren

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkGS Bekijk bericht
              En hoe maak ik dan enkel het water lichter? Kan je me desnoods een link geven waar ik hierover info kan vinden? Alvast bedankt.
              Indien je met PS werkt kan ik je uitleggen hoe, maar van andere fotobewerkingsprogramma's heb ik geen kaas gegeten.

              Comment


              • #8
                Re: Capri - vuurtoren

                Nee, ik heb LR. Da's jammer. Toch bedankt voor het aanbod.
                Nu bovenstaande foto is in JPEG geschoten dus ik weet niet in hoeverre daar kan aan gesleuteld worden. Dat zal wel eerder beperkt zijn.
                Groeten,
                Mark

                Comment


                • #9
                  Re: Capri - vuurtoren

                  TWEEDE Update geplaatst: voilà, ben er eindelijk in geslaagd om het water wat lichter te krijgen zonder dat de hele foto "vergrijsd". Wat denken jullie hiervan?
                  Groeten,
                  Mark

                  Comment


                  • #10
                    Re: Capri - vuurtoren

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarkGS Bekijk bericht
                    En hoe maak ik dan enkel het water lichter? Kan je me desnoods een link geven waar ik hierover info kan vinden? Alvast bedankt.
                    in LR kan je bij ontwikkelen kiezen voor gegradueerd filter(M) en deze van onder naar boven trekken en dan lichter maken
                    Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

                    Comment

                    Working...
                    X