Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebruik van 2-in-1 voor lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gebruik van 2-in-1 voor lightroom

    Heeft iemand ervaring met het gebruik van een 2-in-1 voor fotobewerking ?
    Ik denk dan aan de surface, de yoga van Lenovo en de X360 van HP of andere.

    Ik zie vooral het voordeel in hun handelbaarheid (klein, maar zijn ze niet te klein ?), de mogelijkheid van eenvoudig foto's in portretstand op het volledig scherm te tonen en het 2-in-1 gebruik (je beschikt meteen over een tablet met touchscreen of touchpen en in een handomdraai heb je terug een laptop).

    Ik vermoed dat ik dan wel naar een i7 en 8 GB moet gaan en is een 13 inch wel werkbaar voor lightroom of photoshop.
    Mijn bedoeling is om het als tablet te gebruiken ter vervanging van mijn ipad en op verplaatsing (vakantie en vergaderingen). Thuis blijf ik gebruik maken van een performante desktop.

    Welke ervaring hebben jullie ?

    Alvast bedankt voor jullie input.

    Vriendelijke groeten

    Peter
    Last edited by Heembeek; 4 maart 2017, 13:52. Reden: aanvulling

  • #2
    Re: gebruik van 2-in-1 voor lightroom

    Dag Peter,

    Ik gebruik de Surface4 (met i7 & 256Gb-HD & 8Gb geheugen & toetsenbord) voor op reis en andere verplaatsingen. Er staat LR&PS-CC op zoals op mijn Desktop. Dat mag van Adobe.
    Daar plaats ik iedere dag de foto’s op (1ste backup) en kopieer ze ook nog eens naar een externe usb-HD (2de backup).

    Daarna volgt de 1ste selectie. Als de tijd het toelaat doe ik ook bewerkingen.
    En ik vind dat het scherm van de Surface het verrassend goed doet. Thuis, op mijn gekalibreerd scherm, moet ik maar heel zelden corrigeren.

    Terug een backup op die externe usb-HD (andere locatie) en deze keer samen met de LR-catalog.

    Tip:
    Zorg ervoor dat de bestandsstructuur op de tablet identiek als die op jouw thuis-pc.
    Mijn bestandsstructuur is als volgt: D:\Pictures\”land-naam”\”jaar-maand-dag”.

    Eenmaal thuis:
    De foto’s van de externe harde schijf kopiëren naar de PC in mijn bestaande bestandsstructuur waar ik op voorhand de juist indeling heb gemaakt: D:\Pictures\”land-naam”\”jaar-maand-dag”.
    Hierna copier ik de Tablet LR Cataloog ook naar de PC waarna ik die Tablet-Cataloog importeer in de bestaande PC-Cataloog.
    Als op dit punt jouw bestandsstructuur niet overeenkomt heb je meer werk om het terug goed te krijgen.
    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
    M.v.g. Marc

    Comment


    • #3
      Re: gebruik van 2-in-1 voor lightroom

      Moderator Note: Verplaatst van ChitChat naar Fotobewerking, waar een dergelijke vraag op zijn plaats is.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X