Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sdxc kaart voor 4K video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sdxc kaart voor 4K video

    Ik heb absoluut geen kaas gegeten wat video betreft, ben dus op zoek naar een snelle 128 GB SDXC kaart voor de Panasonic FZ2000..... Tips zijn welkom....
    Is deze kaart een optie : https://www.bol.com/nl/p/lexar-profe...-PIMSL2FFIZZXS
    Last edited by Franciskine; 3 maart 2017, 19:46.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: sdxc kaart voor 4K video

    Ik denk niet dat de FZ2000 UHS-II snelheden ondersteunt maar gewoon UHS-I. Dus die kaart is overkill volgens mij.

    Een Sandisk Extreme Pro met 90MB/s writespeed zal zeker volstaan. Heb het even opgezocht en de FZ2000 kan ongeveer met 35MB/s schrijven dus de variant met 45MB/s writespeed zou ook moeten volstaan. En voor video zal het zeker volstaan want in 4K 100Mb/s is 12.5MB/s (1byte=B is 8bits=b).

    Wat ook van belang is bij video is de minimum write speed U1 en U3. Bij U1 is dat 10MB/s en bij U3 is dat 30MB/s. Ik denk dat je een U3 nodig hebt.
    Last edited by alex606; 3 maart 2017, 20:47.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Ik denk niet dat de FZ2000 UHS-II snelheden ondersteunt maar gewoon UHS-I. Dus die kaart is overkill volgens mij. Een Sandisk Extreme Pro met 90MB/s writespeed zal zeker volstaan. Heb het even opgezocht en de FZ2000 kan ongeveer met 35MB/s schrijven dus de variant met 45MB/s writespeed zou ook moeten volstaan. En voor video zal het zeker volstaan want in 4K 100Mb/s is 12.5MB/s (1byte=B is 8bits=b). Wat ook van belang is bij video is de minimum write speed U1 en U3. Bij U1 is dat 10MB/s en bij U3 is dat 30MB/s. Ik denk dat je een U3 nodig hebt.
      Deze zou dus voldoende moeten zijn : https://tweakers.net/pricewatch/3867...specificaties/
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: sdxc kaart voor 4K video

        Voor foto wel maar voor 4K video denk ik niet want het is een U1 kaart. U1 wilt zeggen dat die minimum met 10MB/s kan schrijven terwijl 4K video minstens 12.5MB/s vergt.

        Deze wel. Dat is een U3 kaart en het wordt ook wel Class 3 genoemd maar je moet dat niet verwarren met een andere Class 10 benaming.
        Last edited by alex606; 3 maart 2017, 21:21.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de info Alex, het is dus deze geworden : https://www.amazon.de/dp/B00UYZBEFQ/...075861_TE_item
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment

          Working...
          X